ساخت کاردستی با درب نوشابه فلزی، معرفی دو ایده خلاقانه

به گزارش وبلاگ واحدی، احتمالا شما هم بعداز خرید بعضی اقلام خوراکی برای خانه، ظرف آنرا بازیافت نموده و دوباره مورد استفاده قرار می دهید. برای مثال بطری شیشه ای خیارشور، ترشی یا رب و … معمولا بازیافت می شوند. اما یکی از ایده های جالب بازیافت مواد مصرفی، ساخت کاردستی با درب نوشابه فلزی است. در این مطلب قصد داریم روش ساخت دو طرح جالب و خلاقانه را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. یکی از طرح ها مربوط به ساخت جاکلیدی و دیگری مربوط به ساخت آلبوم عکس است. این طرح ها ساده بوده و وقت زیادی از شما نخواهند گرفت. برای آشنایی بیشتر لطفاً تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ساخت کاردستی با درب نوشابه فلزی، معرفی دو ایده خلاقانه

ایده اول: ساخت جاکلیدی

ساخت جاکلیدی با درب فلزی نوشابه یک ایده بسیار کاربردی و زیبا و کم هزینه است. برای طرح داخل درب می توانید از استیکرهای دایره ای کوچک استفاده نموده یا هر طرح خلاقانه ای که مد نظر خودتان است را انتخاب کنید.

قطر درب نوشابه فقط 2.5 سانت است، بنابراین هر طرحی که انتخاب می کنید باید در این فضای 2.5 سانتی جا بگیرد. برای درست کردن این کاردستی با درب نوشابه فلزی به لوازم زیر احتیاج دارید:

  • یک عدد درب نوشابه
  • حلقه سوئیچ فلزی
  • عکس برای طرح داخل درب فلزی (قابل تهیه به صورت پرینت کامپیوتری روی کاغذهای گلاس)
  • دکمه های اپوکسی یا یک شیشه کریستالی لوستر (اختیاری)
  • زنجیر کوچک (زنجیری که حلقه متصل می گردد)
  • چسب مایع
  • انبر پانچ فلز (اختیاری)
  • اسپری رنگ (اختیاری)

ابتدا با با یاری انبر پانچ یک سوراخ دو میلی متری از کنار درب فلزی نوشابه ایجاد کنید. حاشیه درب فلزی ضخامت زیادی ندارد و به همین خاطر می توانید با وسیله دیگر بغیر از انبر پانچ نیز سوراخی به قطر یک تا دو میل درون درب ایجاد کنید.

پس از ایجاد سوراخ، حلقه و زنجیر را از درون آن رد کنید، شکل حلقه و زنجیر به سلیقه شما بستگی دارد، در اینجا از زنجیر فنری استفاده شده که ظاهر جالب و متفاوتی به جاکلیدی داده است.

اما می رسیم به مهم ترین بخش که چسباندن طرح و دکمه اپوکسی شیشه ای، داخل درب فلزی است. برای اجرای این روش، ابتدا با قیچی طرح مد نظر خود را از درون کاغذ بیرون آورید. سپس عکس را پست دکمه اپوکسی با چسب شفاف، بچسبانید. برای این کار فقط یک لایه بسیار نازک از چسب کفایت می کنید. پس از چسب زدن، 10 دقیقه صبر کنید تا چسب کاملا خشک گردد.

کار ساخت کاردستی با درب نوشابه فلزی تقریباً تمام است. اکنون باید دکمه اپوکسی را درون درب فلزی نوشابه نصب کنید. برای این مقدار کمی چسب فقط در وسط درب نوشابه ریخته و عکس اپوکسی را درون درب فلزی نوشابه بچسبانید. مدتی صبر کنید تا چسب کاملا خشک گردد، سپس حلقه جاکلیدی را به دسته کلیدهای خود متصل نمائید. از این کاردستی زیبا می توانید بعنوان هدیه یادگاری به دوستان و آشنایان نیز بهره ببرید.

برای خلاقیت بیشتر می توانید از اسپری رنگ استفاده نموده و درب فلزی بطری را به رنگ مورد علاقه خود درآورید. این طرح شکل جاکلیدی یا جاسوئیچی شما را بسیار جالب تر نشان خواهد داد.

ایده دوم: ساخت آلبوم عکس

اگر تعداد زیادی بطری درب نوشابه دارید و یا اینکه به دنبال طرحی پیچیده و جذاب تر از جاسوئیچی هستید، این ایده برای شما بسیار مناسب است. لوازمی که برای ساخت این کاردستی با درب نوشابه فلزی دارید به توضیح زیر هستند:

  • تعدادی درب فلزی نوشابه (بسته به احتیاج خودتان)
  • گواش سفید رنگ
  • قلم مو آبرنگ
  • آهنربا دکمه ای
  • چسب مایع
  • قیچی
  • پرینت عکس کوچک شده روی کاغذ باکیفیت و گلاسی

کار با رنگ آمیزی حاشیه درونی درب های نوشابه آغاز می کنیم. برای این کار از گواش سفید رنگ و قلم موی نقاشی بهره ببرید. بهتر است دو لایه رنگ سفید را روی حاشیه هر کدام از درب ها اجرا کنید، با این کار رنگ فلزی درب بطری با رنگ سفید جایگزین شده و بسیار زیباتر و هماهنگ تر دیده می گردد. پس از هر بار رنگ آمیزی مدتی صبر کنید تا لایه قبلی کامل خشک گردد. پس از خشک شدن کامل رنگ، به مرحله بعد می رویم.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، قطر داخل درب نوشابه حدود 2.5 سانتی متر است. بنابراین عکس ها را نیز باید با همین قطر ببرید تا کاملا فیت درب باشند. یک قطره چسب وسط درب فلزی ریخته و عکس های بریده شده را داخل آن بچسبانید.

پس از چسباندن عکس ها، درب ها را برگردانید و پشت هر کدام یک عدد آهنربای دکمه ای نصب کنید. بجای آهنربا، می توانید از پونز نیز بهره ببرید. البته پونز فقط برای نصب روی تابلوی اعلانات مناسب است. برای این کار کافی است سر پونز را به پشت درب بطری بچسبانید و اجازه دهید تا چسب کاملا خشک گردد. پس از خشک شدن درب های پونز دار را روی تابلو بچسبانید.

کار آلبوم کاردستی با درب نوشابه فلزی تمام است. مرحله آخر نصب درب های آهنربا دار روی سطوح فلزی خانه است. برای نصب آهنربا معمولا درب یخچال بهترین گزینه است. ترتیب قرار گیری درب های فلزی هم به سلیقه شما بستگی دارد، می توانید از اشکال هندسی مختلف برای چینش عکس ها کنار هم استفده کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1761

به "ساخت کاردستی با درب نوشابه فلزی، معرفی دو ایده خلاقانه" امتیاز دهید

3 کاربر به "ساخت کاردستی با درب نوشابه فلزی، معرفی دو ایده خلاقانه" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت کاردستی با درب نوشابه فلزی، معرفی دو ایده خلاقانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید