شکسته شدن رکورد تولید ایران خودرو در اسفند 99

به گزارش وبلاگ واحدی، علی رغم وجود همه مشکلاتی که دامن گیر صنعت خودروست، اما خوشبختانه شرایط تولید انواع خودرو در ایران، همچنان صعودی گزارش می شود.

شکسته شدن رکورد تولید ایران خودرو در اسفند 99

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو گفت: گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه محصولات سبک و سنگین در سال 99 با هدف گذاری ای که برای جهش تولید داشته است، توانسته نه تنها به اهداف خود دست پیدا کند، بلکه بیش از هدف گذاری های اجرا شده، خودرو تولید کند.

این خودروساز توانست در سال جهش تولید، با پشت سر گذاشتن موانع ناشی از تحریم، رونق را به خطوط تولید بازگرداند و شعار جهش تولید را محقق سازد.

مقیمی افزود: این شرکت در حوزه خودرو های سبک از عدد 501 هزار و 399 دستگاه عبور و در حوزه خودرو های سنگین هم بیش از 3 هزار و 700 دستگاه خودرو تولید کرده است. این اندازه تولید، یعنی در حوزه خودرو های سواری 35 درصد و در حوزه خودرو های سنگین 65 درصد رشد در مقایسه با سال گذشته داشته است.

بیشتر بخوانید: رکود سنگین در بازار خودرو + قیمت روز خودروهای داخلی

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات اجرا شده، تعهدات ایران خودرو رو به کاهش است ادامه داد: تا امروز ما حدود 14 هزار تعهد معوقه داریم که تلاش می کنیم تا ساعات پایانی سال 99 تعهدات خود را به کمتر از 9 هزار دستگاه برسانیم.

درحال حاضر، میانگین تأخیر در ایفای تعهدات به کمتر از دو ماه رسیده است و با این فرایند، به روزآوری آن در آینده ای نزدیک محقق خواهد شد.

مقیمی گفت: برای نخستین بار گروه صنعتی ایران خودرو در سال آینده، از روز پنجم فروردین فعالیت خود را آغاز می کند تا بخشی از خودرو هایی که ناقص بودند را در ایام تعطیلات نوروز آماده تحویل کند.

بیشتر بخوانید: تحویل دنا پلاس ایران خودرو به جای ام جی 360

همچنین مدیرعامل ایران خودرو افزود: درباره واگذاری های ایران خودرو هم باتوجه به تعهدات و تکالیفی که از طرف ستاد اقتصادی دولت و شورای عالی پول و اعتبار داشتیم، مصوب شد که ما بخشی از دارایی های غیرمولد خود را واگذار کنیم. بر اساس این مصوبه، ما در سال 99 بیش از 5 هزار میلیارد تومان از دارایی های غیرمولد خود را واگذار و سرمایه های آن را به سرمایه های مولد تبدیل کرده ایم و همین روال در سال آینده هم دنبال خواهد شد.

مقیمی یادآور شد: بخشی از همین پروژه های تازه ایران خودرو، حاصل همین منابعی است که از محل این واگذاری ها به دست آمده است و بر اساس آن توانسته ایم پروژه هایی مثل موتور 3 استوانه، گیربکس 6سرعته، گیربکس نیمه اتوماتیک و محصول تازه ایران خودرو که یک خودرو نیم شاسی است را آغاز کنیم. درحال حاضر در تلاش هستیم تا در کنار پروژه تارا همزمان پروژه ای تازه را آغاز و سعی کنیم که در سال 1400 این خودرو را نیز روانه بازار کنیم. انتظار داریم باتوجه به برنامه ریزی های اجرا شده بتوانیم فرایند افزایش تولید خودرو را ادامه دهیم تا بتوانیم خودروهای بیشتری را به خریداران تحویل دهیم.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2241

به "شکسته شدن رکورد تولید ایران خودرو در اسفند 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکسته شدن رکورد تولید ایران خودرو در اسفند 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید