طراحی اتاق خواب و اتاق نشیمن آپارتمان

به گزارش وبلاگ واحدی، نقل مکان به یک آپارتمان جدید کار سختی است خصوصاً اگر بخواهید دکوراسیون آن را با توجه به بودجه خود از ابتدا طراحی کنید. قبل از انجام هر کاری دو بخش از خانه را که برای شما در اولویت هستند انتخاب کنید. همانطور که می دانید اتاق نشیمن و اتاق خواب دو بخش بسیار مهم در هر آپارتمان می باشند. این دو مکان نیازمند بیشترین هزینه هستند زیرا دکوراسیون آن ها باید بسیار ایده آل طراحی گردد. صرف نظر از اینکه کدام یک از این دو مکان برای شما اولویت دارند، تصور کنید چگونه می خواهید از فضای آن ها بهره ببرید، در اینصورت راحت تر می توانید برای طراحی فضا تصمیم گیری کنید. بیشتر از آنکه بر کمیت تکیه کنید تمرکز خود را بر کیفیت بگذارید. برای آغاز بهتر است با ایده های طراحی آپارتمان مسکونی که در این نوشته از ما عنوان شده اند آشنا شوید.

طراحی اتاق خواب و اتاق نشیمن آپارتمان

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

طراحی اتاق خواب آپارتمان

اتاق خواب شما یک مکان خصوصی است که برای استراحت و برطرف دغدغه های روزمره از آن استفاده می کنید. فضای این اتاق باید عاری از هر نوع هرج و مرج و شلوغی باشد، از این رو دکوراسیون آن را بسیار مرتب طراحی کنید. نیازی نیست برای این بخش از خانه یک سرویس خواب کامل خریداری کنید، همینکه یک تخت خواب ایده آل داشته باشید که در دو طرف آن آباژورهای بلند روی میز یا در کنار آن قرار گرفته باشد کافیست.

لیست خرید وسایل مورد نیاز اتاق خواب

  • تشک خواب
  • تخته بالاتختی
  • چراغ استند یا آباژور
  • اکسسوری های کمد

تشک خواب

بهترین و راحت ترین تشک را برای تخت خواب خریداری کنید. تخت خواب از جمله مکان هایی است که شما از آن برای ساعت های طولانی استفاده می کنید، از این رو توجه به راحتی و استاندارد بودن آن بسیار مهم است. برای تشک هر چقدر هزینه کنید ارزش دارد زیرا سلامتی شما بدان وابسته است.

تخته بالا تختی

تخته بالاتختی برای دکوراسیون اتاق خواب های کوچک بسیار مدرن و ایده آل هستند. حتی اگر بودجه و فضای کافی برای چهارچوب اطراف تخت ندارید، تخته بالاتختی را نباید فراموش کنید. این بخش از تخت خواب دکوراسیون اتاق خواب را تکمیل می کند.

چراغ استند یا آباژور

با توجه به سایز اتاق خواب، میزهای پاتختی و یا چراغ های استند را انتخاب کنید. لزومی ندارد که چراغ ها را مشابه خریداری کنید بلکه ترکیب دو مدل از آن ها جلوه بسیار زیبایی به اتاق خواهد بخشید.

اکسسوری های کمد

اگر کمد اتاق را به خوبی و با توجه به کاربرد آن خریداری نکنید، همیشه وسایل و لباس های شما وسط اتاق خواهند بود. بعضی از ایده های سازماندهی فضای کمد به توضیح زیر می باشند که با استفاده از آن ها کمدی مرتب داشته و به راحتی به وسایل دسترسی خواهید داشت.

  • قرار دادن جعبه
  • قفسه بندی کمد
  • آویزان کردن قلاب
  • آویزهای پشت درب کمد

با این راهکارها فضایی سازمان یافته برای نگهداری کفش، لباس و … فراهم کنید. هنگامی که وارد آپارتمان جدید می شوید ایده های بیشماری به ذهن شما خطور می نمایند که به راحتی می توانید آن ها را اجرا نمائید. فضاهای مختلف را با استفاده از آیتم هایی که بودجه شما اجازه خرید آن ها را می دهد لایه بندی کنید.

طراحی اتاق نشیمن آپارتمان

از اتاق نشیمن چه استفاده ای می کنید؟ به نظر می رسد شما به یک کاناپه راحت و جایی برای استراحت و لم دادن نیاز داشته باشید. آیا به تلویزیون نیاز دارید؟

لیست خرید وسایل مورد نیاز اتاق نشیمن

  • کاناپه
  • میز جلوی کاناپه
  • آثار هنری
  • تلویزیون و میز آن

کاناپه

کاناپه مهم ترین المان در اتاق نشیمن است، پس آن را با دقت انتخاب کنید. توصیه می شوید متناسب با فضای اتاق، کاناپه ای با سایز بزرگ انتخاب کنید. اگر بودجه شما محدود است می توانید کاناپه دست دوم خریداری نمائید.

میز جلوی کاناپه

میزی که در جلوی کاناپه قرار می گیرد برای صرف قهوه یا قرار دادن روزنامه و یا وسایلی دیگر کاربرد دارد. شما می توانید میز عثمانی را بدین منظور انتخاب کنید تا هم بتوانید آن را به عنوان میز بهره ببرید و هم وسایل خود را روی آن قرار دهید.

آثار هنری

مسلماً شما یک دیوار خالی در پشت کاناپه خواهید داشت. اگر مستاجر باشید که امکان رنگ آمیزی یا استفاده از انواع کاغذ دیواری برای شما وجود نخواهد داشت. از این رو می توانید مجموعه ای از عکس های خانوادگی و یا یک اثر هنری زیبا بر روی آن نصب کنید.

میز تلویزیون

قرار دادن یک تلویزیون و میز آن بهترین ایده برای دکوراسیون اتاق نشیمن می باشد. حتی می توانید بدون نیاز به میز، تلویزیون را روی دیوار نصب کنید. اما میز تلویزیون فضای اضافی برای ذخیره سازی وسایل مورد نیاز فراهم می کند و در واقع نقش یک کمد را ایفا می کند. یک میز تلویزیون باریک با تعدادی قفسه و کشو خریداری کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 758

به "طراحی اتاق خواب و اتاق نشیمن آپارتمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی اتاق خواب و اتاق نشیمن آپارتمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید