فیلم دانشجویی دانشگاه صدا وسیما یکی از نامزدها در جوایز ABU

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرگزاری خبرنگاران- فیلم تلویزیونی صفر کلوین از آثار فراوری دانشجویی دانشگاه صدا و سیما به کارگردانی سبحان واقعی و علی فیضی پور به عنوان یکی از نامزدهای نهایی رقابت های ABU Prizes2020 انتخاب شده است.

فیلم دانشجویی دانشگاه صدا وسیما یکی از نامزدها در جوایز ABU

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمد حسام پور، مدیر همکاری های علمی و امور بین الملل با اعلام نامزدهای جایزه سالانه اتحادیه رادیو تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه گفت: سال جاری 16 اثر از آثار رادیویی و تلویزیونی دانشجویان دانشگاه صدا و سیما برای شرکت در بخش های مختلف این مسابقات از سوی مدیریت همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه ارسال شد و صفر کلوین نیز در بخش کودک این رقابت ها شرکت داشته و در مرحله نهایی با سه اثر از شبکه NHKژاپن، ABCاسترالیا و ZDF آلمان (فراوری مشترک) به عنوان آثار برتر این بخش به رقابت خواهد پرداخت.

حسام پور برگزیده شدن اثری از دانشگاه صدا و سیما در رقابت با تلویزیون های عظیم آسیایی را موفقیتی ارزشمند برای دانشگاه صداوسیما دانست و این موفقیت را حاصل کوشش و خلاقیت دانشجویان، افزایش چشمگیر بودجه فراوری دانشجویی و حمایت امور بین الملل دانشگاه در راستای ارائه آثار دانشجویان به جشنواره های معتبر دنیا ذکر کرد.

آقای شعیب حسینی مقدم، عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیما و مدیر فراوری دانشجویی دانشگاه درباره نحوه ساخت این اثر گفت: ایده اولیه این طرح توسط دو دانشجوی دانشگاه به واحد فراوری دانشجویی ارائه و در نشست های متعددی، فیلم نامه اثر تکمیل شد. در ابتدا این اثر صبح روز بعد نام گذاری شده بود و در نهایت به صفر کلوین تغییر یافت. ابتدا بودجه محدودی به این کار اختصاص یافته بود ولی با توجه به ویژگی های این اثر با حمایت رئیس دانشگاه و اعضای شورای فراوری دانشجویی بودجه آن به صورت ویژه افزایش یافت و با رایزنی های متعدد و جلب مشارکت شبکه امید این اثر با کارگردانی سبحان واقعی و علی فیضی پور ساخته شد.

این اثر دانشجویی در جشنواره های متعددی نیز شرکت نموده و مورد استقبال قرار گرفته و سال 1398 در جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان نیز به بخش اصلی برگزیدگان ملی راه یافت. در جشنواره سالانه اتحادیه ABU هم این اثر در بخش کودک ارسال شده و به بخش نهایی رقابت ها راه پیدا نموده است.

آقای سبحان واقعی دانشجوی دانشگاه صداوسیما که یکی از دو کارگردان و نویسنده این اثر است درباره فرایند فراوری این فیلم گفت: فراوری این اثر درابتدا ساده به نظر می رسید ولی در طول فراوری با سختی ها و موانع زیادی توام شد و برآورد اقتصادی آن نیز افزایش چشمگیری داشت و ما همه نیرو و توان خود را به کار گرفتیم و به عنوان اولین کار دانشجویی، طی این فرایند برای ما لذت بخش و بسیار آموزنده بود.

علی فیضی پور نیز از زحمات و حمایت های آقایان حسینی مقدم و سجادی صدر در مراحل فراوری این اثر تشکر و قدردانی کرد و حمایت از فراوری آثار دانشجویی را گامی به سوی ارتباط مستمر و گسترده تر بین دانشجویان دانشگاه و فرایندهای فراوری تلویزیونی و رادیویی دانست.

اتحادیه ABU با 256 عضو از 70 کشور منطقه برگزار کننده این مسابقات است. ABUPrizes یکی از معتبرترین مسابقات در زمینه رسانه است و سالانه از بهترین محتوای رادیویی، تلویزیونی و رسانه های جدید از سازمان های عضو در منطقه آسیا و اقیانوسیه تجلیل می نماید.

آخرین بار در سال1393 (2014) یک اثر رادیویی با نام مسواک از فراوریات دانشجویان دانشگاه صداوسیما در بخش آنونس خدمات اجتماعی این جوایز مورد تقدیر قرار گرفته است.

داستان صفر کلویندرباره پسری به نام امیر است که در کوشش است هواپیما بسازد ولی مدرسه بدون توجه به علاقه پسر فقط به کسب نمره تمرکز داشته و انتظار دارد پسر، نمره بهتری کسب کند و او باید از بین این دو یکی را انتخاب کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1390

به "فیلم دانشجویی دانشگاه صدا وسیما یکی از نامزدها در جوایز ABU" امتیاز دهید

1 کاربر به "فیلم دانشجویی دانشگاه صدا وسیما یکی از نامزدها در جوایز ABU" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم دانشجویی دانشگاه صدا وسیما یکی از نامزدها در جوایز ABU"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید