قدم زدن زیر باران خطرناک است؟

به گزارش وبلاگ واحدی، این مطالعه هیچ نتیجه ای در خصوص اثرات بالقوه انتشار باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک بر سلامتی ارائه نکرد و تخمین زد که تنها 5 تا 50 درصد از موجودات زنده و بالقوه فعال هستند، اما روسی می گوید که خطرات احتمالی کم است.

قدم زدن زیر باران خطرناک است؟

همشهری آنلاین نوشت: مطالعات تازه نشان می دهد که حتی ابرها نیز حامل باکتری های مقاوم به دارو هستند.

تیمی از محققان کانادایی و فرانسوی طی تحقیقی دریافتند که ابرهای آسمان هم حامل باکتری های مقاوم به دارو هستند و آن ها در مسافت های طولانی حمل می نمایند.

فلورنت روسی، نویسنده اصلی این مقاله، در مصاحبه ای تلفنی گفت: این باکتری ها معمولا روی سطح پوشش گیاهی مانند برگ ها یا در خاک زندگی می نمایند. ما دریافتیم که آنها به وسیله باد به جو منتقل می شوند و می توانند مسافت های طولانی - در سراسر زمین - را در ارتفاعات بالا در ابرها طی نمایند.

این کشف در نسخه ماه گذشته مجله Science of The Total Environment منتشر شد. محققان دانشگاه لاوال در شهر کبک و دانشگاه کلرمون اوورگن در مرکز فرانسه ژن های مقاوم به آنتی بیوتیک را در باکتری های موجود در نمونه های ابر جستجو کردند.

نمونه ها از یک ایستگاه تحقیقاتی جوی در ارتفاع 1465 متر بالاتر از سطح دریا در بالای قله Puy de Dome یک آتشفشان خاموش در مرکز فرانسه بین سپتامبر 2019 تا اکتبر 2021 گرفته شدند. تجزیه و تحلیل مه بازیابی شده نشان داد که آنها حاوی بین 330 تا بیش از 30000 باکتری در هر میلی لیتر آب ابر هستند و به طور میانه حدود 8000 باکتری در هر میلی لیتر است. آن ها بعلاوه 29 زیرگروه از ژن های مقاوم به آنتی بیوتیک را در باکتری ها شناسایی کردند.

مقاومت دارویی زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها در معرض آنتی بیوتیک ها قرار می گیرند و در طول نسل ها نسبت به آنها ایمنی می شوند. مقامات بهداشتی بارها هشدار داده اند که این سازگاری ها در حال تبدیل شدن به چیزی است که این مطالعه به عنوان یک نگرانی بهداشتی بزرگ در سراسر دنیا توصیف می نماید و درمان بعضی عفونت های باکتریایی را دشوارتر و در بعضی موارد غیرممکن می نماید، چرا که استفاده از آنتی بیوتیک ها در مراقبت های بهداشتی و کشاورزی همچنان در حال افزایش است.

این مطالعه هیچ نتیجه ای در خصوص اثرات بالقوه انتشار باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک بر سلامتی ارائه نکرد و تخمین زد که تنها 5 تا 50 درصد از موجودات زنده و بالقوه فعال هستند، اما روسی می گوید که خطرات احتمالی کم است.

او شرح داد: جو برای باکتری ها بسیار تنش زا است و بیشتر آن هایی که ما پیدا کردیم باکتری های محیطی بودند که کمتر برای انسان مضر هستند. بنابراین مردم نباید از پیاده روی زیر باران بترسند. بعلاوه معین نیست که آیا این ژن ها به باکتری های دیگر منتقل می شوند یا خیر. با این حال، نظارت جو می تواند به شناسایی منابع باکتری های مقاوم به دارو (مشابه آزمایش های فاضلاب برای COVID-19 و سایر عوامل بیماری زا) به منظور محدود کردن پراکندگی آنها یاری کند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2373

به "قدم زدن زیر باران خطرناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدم زدن زیر باران خطرناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید