لندن، از گرمای مترو برای گرم کردن منازل استفاده خواهد نمود

به گزارش وبلاگ واحدی، در اتفاقی که شاید یکی از روش های شگفت انگیز استفاده از انرژی باشد، گرمای متروی لندن به زودی برای گرمایش 1350 خانه در این شهر استفاده می گردد.

لندن، از گرمای مترو برای گرم کردن منازل استفاده خواهد نمود

گرمای زاید یکی از خطوط متروی لندن، به وسیله خط شمالی به منطقه ایزلینگتون ارسال می گردد تا به تأمین گرمای این منطقه یاری کند، به طوری که تا سرانجام سال 2019 گرمای منازل محلی، ادارات و مراکز تفریحی را تأمین خواهد نمود. شورای ایزلینگتون امیدوار است که این سیستم، منطقه را از نظر انرژی به خودکفایی برساند، انتشار کربن را کاهش دهد و مبلغ قبوض انرژی ساکنان را کمتر کند. مسافرانی هم که این گرما را در خطوط خاصی از مترو احساس می نمایند، خواهند دید که با این طرح تازه، هوای تونل ها خنک تر می گردد.

منبع مرکزی شبکه گرما، بونهیل 2 نام دارد که به عنوان یک تونل تهویه برای خارج کردن گرمای زاید ایستگاه متروکه متروی سیتی رود به کار می رود. شرکت مهندسی رامبول، یک پمپ حرارتی طراحی نموده است که با جذب گرمای اضافی این تونل، حدود 70 درجه سانتی گراد گرم می گردد و سپس آن را به شبکه گرمای ایزلینگتون منتقل می نماید تا گرما و آب گرم ساختمان های این منطقه را تأمین کند.

این سیستم به گونه ای طراحی شده است تا در ماه های گرم تر معکوس عمل کند، به این ترتیب که هوای سردتر را به داخل تونل های مترو پمپ می نماید تا مسافران خنک شوند. این پروژه بخشی از طرح تأمین گرمای مقرون به صرفه تر و سبزتر برای ساختمان های ایزلینگتون لندن است که بسیاری از آن ها اماکن عمومی و مراکز تفریحی ای هستند که در فاصله دهه 1930 تا 1980 ساخته شده اند. این طرح تازه، فاز دوم طرح گرما و برق بونهیل در شورای شهر ایزلینگتون است که به وسیله شورای شهر و با همکاری رامبول و حمل ونقل لندن اجرایی می گردد.

لوسی پادفیلد، مدیر گرمایش منطقه ای در رامبول، می گوید:

ما معتقدیم که استفاده از این حجم زیاد گرما که به سیستم های گرمایشی منطقه ها شهری متصل شده است، می تواند با کاهش تقاضا برای انرژی گرمایی در بریتانیا، نقش مهمی در کاهش فراوری کربن ایفا نماید.

پیش بینی می گردد که سیستم گرمایشی منطقه بونهیل 2 در اواخر سال 2019 شروع به کار کند.

اگر شما هم مشتاق سفر به این شهر اروپایی و بازدید از جاهای دیدنی لندن هستید می توانید به یاری خبرنگاران قیمت تور لندن آژانس های مسافرتی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و تور موردنظرتان را با پایین ترین قیمت از آژانس های همکار خبرنگاران خریداری کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2113

به "لندن، از گرمای مترو برای گرم کردن منازل استفاده خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن، از گرمای مترو برای گرم کردن منازل استفاده خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید