مبلمان دسته گرد انگلیسی سبک کلاسیک اصیل برای خانه های شما

به گزارش وبلاگ واحدی، مبلمان دسته گرد انگلیسی (English Rolled Arm) از دسته مبلمان های کلاسیک با ظاهری بسیار زیبا و شیک است. همیشه توصیه کرده ایم که اگر در پی مبلمانی لوکس و فاخر می شد که هیچ موقع از مد خارج نشود، به فکر خرید مبلمان کلاسیک و از بین کشورهای مختلف به فکر خرید مبلمان کلاسیک انگلیسی باشید. این نوع مبلمان از مدل های اولیه که به شکل زینتی طراحی می شدند تا امروزه که مدل های راحتی آن هم تولید شده را شامل می شوند. در ادامه بیشتر با این نوع مبلمان و چیدمان آن در منزل آشنا خواهید شد.

مبلمان دسته گرد انگلیسی سبک کلاسیک اصیل برای خانه های شما

ویژگی های مبلمان دسته گرد انگلیسی در دکوراسیون منزل

مبلمان دسته گرد انگلیسی را باید یکی از راحتترین مدل های سبک کلاسیک مبلمان در نظر گرفت که البته این ویژگی تا حدود زیادی بین مبل های انگلیسی رایج است. این نوع مبلمان ترکیبی از فرم سنتی و غیر سنتی هستند و برای هر فضایی می توانید قابل استفاده می باشند.

ظاهر مبلمان انگلیسی دسته گرد، ظاهری یک تکه و یکپارچه، تشک های بزرگ و بسیار نرم و گرم و راحت با دسته های کوتاه تر از قسمت پشتی یا تکیه گاه و فشرده و گرد است. همین عامل باعث شده تا نه تنها زیبایی و جذابیت ظاهری خاصی به خود بگیرد بلکه برای استراحت کردن، لم دادن و جمع های خانوادگی برای نشستن طولانی مدت هم قابل استفاده باشند.

اگر در نمایشگاه ها بر روی این مبلمان نشسته باشید متوجه شده اید که دست شما چقدر احساس راحتی دارد و موقع تکیه دادن به آن کمر و پایین تنه شما اذیت نمی شوند. در عین حال وجود چنین مبلمان ساده و شیکی، ظاهر با وقار و سنگینی دارد که دکوراسیون منزل شما را متحول خواهد ساخت.

مبلمان دسته گرد انگلیسی از قرن 17 میلادی ساخته شد. مردمان انگلیس بسیار سنت گرا و محافظه کار هستند و به همین دلیل مبلمان انگلیسی مثل نوع دسته گرد که در این مطلب بررسی می کنیم با نمونه اولیه خود شباهت بسیار زیادی دارد و هنوز هم از همان چوب راش و بلوط نمونه های اصیل آن ساخته می شود.

از طرفی انگلستان به دلیل داشتن آب و هوای سرد و بارانی که دارد، طراحان وسایل مختلف از جمله مبلمان به گرم و صمیمی بودن یک وسیله اهمیت زیادی می دهند. به همین دلیل علاوه بر ویژگی های گفته شده، ویژگی هایی مثل:

حس گرمی و نرمی زیاد در تمامی بخش های مبلمان از دسته و پشتی تا قسمت زیرپایی

بخش نشیمن گسترده برای استفاده حداکثری از فضای مبل برای راحتی بیشتر افراد

دسته های کوتاه تر از بخش پشتی مبل که لم دادن، تکیه دادن را راحتتر کرده و زیردستی بسیار مناسبی هم هستند

پشتی مبل به میزان ای است که کل کمر و سر را پوشش دهد و کاملا استاندارد است

پایه های مبل خراطی شده و در عین سادگی بسیار فاخر به نظر می رسد

دسته های مبل معمولا با پارچه های نفیس و تزئیناتی مثل ملیله دوزی کار شده اند

پایه های مبل یا چرخ دار هستند و یا اینکه حالت گرد و چرخشی دارند که در قسمت منتهی به کفی مبل دارای گردی و برآمدگی می باشند

معمولا مبلمان دسته گرد انگلیسی به حدی راحت هستند که نیازی به کوسن ندارید

فضای نشیمن این مبلمان بسیار عالی بوده به حدی که می توانید چهارزانو رو آن بنشینید و باز هم فضای کافی داشته باشید به همین دلیل عمق بخش نشیمن مبلمان انگلیسی دسته گرد زیاد است

این نوع مبل ها فقط از چوب راش و بلوط بسیار مرغوب ساخته می شوند پس موقع خرید مراقب باشید

نحوه چیدمان مبل کلاسیک انگلیسی دسته گرد

مبل کلاسیک دسته گرد انگلیسی باید در خانه هایی که متراژ زیادی دارند قرار بگیرد. با توجه به حجم و سایز بالایی که برای این مبلمان در نظر گرفته شده بهتر است در فضاهای بزرگ قرار بگیرد تا زیبایی آن کاملا مشهود باشد.

اطراف این مبلمان بهتر است با وسایلی فاخر و لوکس تزیین شده باشد. به عنوان مثال میز جلو مبلی یا میز عسلی ساخته شده از همان چوب راش و بلوط بهترین گزینه است. استفاده از چراغ های ایستاده برنزی، تابلوهای فاخر بر روی دیوار پشت مبلمان و رومبلی های ابریشمی یا بسیار لوکس نمونه ای از این موارد هستند.

مبلمان دسته گرد انگلیسی با اینکه در سبک کلاسیک ساخته شده اما بسیار نرم و راحت است پس می توانید برای مجالس رسمی و خودمانی استفاده کنید و نیاز به ست مبلمان دوم ندارید. فاصله مبلمان باید از هم زیاد باشد و تقریبا 1.5 برابر سایر مبلمان های عادی باید در نظر بگیرید تا فضای نشستن به خاطر سایز حجیم مبل ها خیلی فشرده و متراکم به نظر نرسد و جمعی صمیمانه تر داشته باشید.

بهتر است کفپوش منزل از نوع پارکت یا لمینت و یا سنگ های با کیفیت باشد که بر روی آن فرش های وینتیج انداخته اید. اگر پایه ها چرخ دار هستند از فرش های دستباف به عنوان کفپوش خانه استفاده نمایید. قرار دادن مبلمان دسته گرد انگلیسی در نزدیکی پنجره باعث زیباتر شدن آن خواهد شد اما نوری که غیر مستقیم باشد.

تناسب بین رنگ مبلمان با رنگ پرده و دیوارها بسیار مهم است. با توجه به اینکه بخش چوبی مبلمان انگلیسی کمتر دیده می شود و دست شما برای انتخاب رنگ روکش مبل کاملا باز است هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ ندارید پس کاملا به تناسب این رنگ ها دقت کنید. حتی می توانید از سازندگان این مبل ها هم مشورت بگیرید.

منبع: اتاق
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1977

به "مبلمان دسته گرد انگلیسی سبک کلاسیک اصیل برای خانه های شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبلمان دسته گرد انگلیسی سبک کلاسیک اصیل برای خانه های شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید