مخالفت جمهوری خواستار کنگره با طرح تقویت فراوری خودروی برقی

به گزارش وبلاگ واحدی، دموکرات های کنگره آمریکا طرحی 1.75 تریلیون دلاری را برای تقویت فراوری خودروهای برقی پیشنهاد داده اند که با مخالفت جمهوری خواستار و کانادا و مکزیک روبرو شده است.

مخالفت جمهوری خواستار کنگره با طرح تقویت فراوری خودروی برقی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، با اجرای این طرح برای فراوری هر خودروی برقی اعتباری 12500 دلاری از سال 2027 به این سو اختصاص می یابد.

بعلاوه حمایت مالیاتی 15.6 میلیارد دلاری ظرف مدت ده سال برای شرکت های خودروساز در دیترویت در نظر گرفته شده است. این خدمات برای سه شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا در دیترویت به نام های جنرال موتورز، فورد و Stellantis NV از زیرمجموعه های کرایسلر در نظر گرفته شده است.

طرح یادشده با استقبال اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا روبرو شده که معتقدند از این طریق دهها هزار فرصت شغلی خلق خواهد شد و صنعت خودروسازی این تحول را یک برد قطعی برای خود محسوب می نماید.

در مقابل بعضی نمایندگان جمهوری خواه کنگره که در ایالات دیگری ساکن بوده و این طرح را به نفع استان های خود محسوب نمی نمایند از آن استقبال ننموده و با آن مخالفند. کانادا و مکزیک نیز اجرای طرح یادشده را در تقابل با موافقتنامه های تجاری دوجانبه توصیف نموده اند.

علاوه بر این فرمانداران 11 استان آمریکا مانند تگزاس، فلوریدا و آریزونا اجرای این طرح را عامل خلق محیط های کاربری تبعیض آمیز بر علیه کارگران در استان های خود دانسته اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2014

به "مخالفت جمهوری خواستار کنگره با طرح تقویت فراوری خودروی برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت جمهوری خواستار کنگره با طرح تقویت فراوری خودروی برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید