موسسه آمریکایی: عربستان با شرایط ناامنی بی سابقه ای روبرو است

به گزارش وبلاگ واحدی، یک موسسه آمریکایی بیان کرد که عربستان سعودی با شرایط ناامنی بی سابقه ای روبرو است.

موسسه آمریکایی: عربستان با شرایط ناامنی بی سابقه ای روبرو است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مؤسسه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در واشنگتن خاطرنشان کرد که عربستان سعودی با شرایط ناامنی فزاینده رو به رو است در حالی که این کشور از طرف بیشتر طرف های غربی که امنیت آن را تضمین نموده اند و به آن تسلیحات می دهند، دچار انزوا شده است.

این موسسه در مطالعه خود تاکید نمود که عربستان سعودی مورد حمله موشک های یمنی قرار گرفته و جنگ یمن از کنترل خارج شده تا جایی که امروز امنیت عربستان آسیب پذیرتر از شروع جنگ در سال 2015 است.

با توجه به ناامنی فزاینده ای که عربستان سعودی با آن روبرو است، ولیعهد سعودی از طرف بیشتر طرف های غربی که تامین تسلیحات این کشور را تضمین کردند، دچار انزوا شده است.

بعضی سیاستمداران در کانادا، آلمان و انگلیس همگی پیشنهاد نموده اند که صادرات تسلیحات به عربستان سعودی را محدود نمایند. در ایالات متحده، اجماع دو حزبی علیه فروش تسلیحات به عربستان شروع شده است.

تیموتی لندرکینگ فرستاده ویژه ایالات متحده در امور یمن خاطرنشان کرد که یمنی ها در سال 2021 حدود 375 حمله فرامرزی به عربستان سعودی انجام داده اند.

پیشتر هشام شرف وزیر خارجه دولت ملی یمن خاطرنشان کرد که صنعاء می تواند بدون استفاده از پهپادها و موشک ها به روش های مختلف به کشورهای متجاوز عربی به ویژه عربستان خسارت وارد کند به گونه ای که عربستان در آینده ناامن گردد.

اخیرا نیز مقامات سعودی و آمریکایی خاطرنشان کردند که ذخایر تسلیحاتی عربستان رو به انتها است و عربستان از آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی درخواست یاری فوری نموده است.

نیروی هوایی عربستان سعودی علی رغم میلیارد دلار هزینه همچنان در بخش ضد هوایی ناکارآمد است و حملات پی در پی انصارالله ضعف سامانه های گران قیمت ارتش عربستان سعودی را برملا نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2133

به "موسسه آمریکایی: عربستان با شرایط ناامنی بی سابقه ای روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسسه آمریکایی: عربستان با شرایط ناامنی بی سابقه ای روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید