ناگفته های خواص درمانی دارچین

به گزارش وبلاگ واحدی، دارچین یکی از ادویه های بسیار خوشبو و خوش طعم است. این ادویه در همه غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. چقدر درباره خواص دارچین می دانید؟

ناگفته های خواص درمانی دارچین

امروزه مصرف دارچین به شکل های مختلف رایج است. در طب خواص بسیار زیادی برای دارچین مطرح شده است. از یاری به لاغری و درمان تنگی نفس گرفته تا یاری به کاهش فشار و قند خون افراد. اگر دوست دارید بدانید مهم ترین خواص و فواید دارچین چیست با خبرنگاران همراه باشید.

سرشار از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها از بدن ما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می نمایند. دارچین سرشار از آنتی اکسیدان های قوی مثل پلی فنل است. دارچین با داشتن بیشترین اندازه آنتی اکسیدان در صدر جدول قرار گرفته و حتی از سوپرفودهای دیگری مثل سیر و پونه کوهی (ارگانو) هم جلو زده است.

خواص ضدالتهابی دارد

جالب است بدانید، این ادویه و آنتی اکسیدان های موجود در آن، خواص ضدالتهابی دارند. خواص ضدالتهابی دارچین می تواند خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد.

خطر بیماری قلبی را کم کند

یکی از خواص و فواید دارچین کاهش فشار خون است. تمام این فواید دارچین در کنار هم می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند.

خواص ضد دیابتی قوی دارد

دارچین علاوه بر تاثیر مثبتی که در کاهش مقاومت به انسولین دارد، می تواند قند خون را به چند شیوه دیگر هم پایین بیاورد. اولا، دارچین با مداخله کردن در عملکرد آنزیم های هضم، شکستن کربوهیدرات را در دستگاه گوارش کند می نماید و با این کار اندازه گلوکزی را که بعد از صرف غذا وارد خون می گردد کاهش می دهد.

ثانیا، ترکیبی در دارچین وجود دارد که می تواند تاثیری مشابه انسولین روی سلول ها بگذارد. این ویژگی در کل دریافت گلوکز به وسیله سلول ها را افزایش می دهد، هرچند بسیار آهسته تر از خود انسولین عمل می نماید.

ضد سرطان

دارچین با کاهش رشد سلول های سرطانی و جلوگیری از تشکیل رگ های خونی در تومور با سرطان مقابله می نماید. بعلاوه به نظر می رسد برای سلول های سرطانی سمی است و باعث مرگ آن ها می گردد.

به درمان عفونت های باکتریایی و قارچی یاری می نماید

درمان موثر عفونت های قارچی مجاری تنفسی به عنوان یکی از خواص روغن دارچین شناخته شده است. روغن دارچین بعلاوه می تواند از رشد بعضی باکتری ها مثل لیستریا و سالمونلا جلوگیری کند.

می تواند به درمان ویروس HIV یاری کند

HIV ویروسی است که به آرامی سیستم ایمنی بدن را از کار می اندازد و در صورتی که درمان نگردد به بیماری ایدز منجر خواهد شد. تصور بر این است که دارچین کاسیا می تواند به بدن برای مقابله با ویروس HIV-1 یاری کند. ویروس HIV-1 رایج ترین نوع ویروس HIV در انسان است.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب تغییر شکل ناخن نشانه کدام بیماری است؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2192

به "ناگفته های خواص درمانی دارچین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناگفته های خواص درمانی دارچین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید