نخستین حضور زنان عربستانی در جشنواره شتر

به گزارش وبلاگ واحدی، سال جاری در بخشی از جشنواره شتر های ملک عبدالعزیز که در صحرای رماح در شمال شرقی ریاض، مرکز عربستان سعودی، در حال برگزاری است، زنان هم شتر های خود را برای شرکت در رقابت رژه بردند.

نخستین حضور زنان عربستانی در جشنواره شتر

به گزارش خبرنگاران، در مراسم این بخش جشنواره، زنان در لباس هایی سیاه و سوار بر اسب، جلوتر از مردان سفیدپوشی که بر شتر های آن ها سوار بودند، بر مسیری از شن های سرخ صحرای رماح رژه رفتند. هم زمان با این رژه، نوازندگان مرد، به ضرب طبل ها و با شمشیر هایی در دست، می رقصیدند.

از میان حدود 40 شرکت نماینده در بخش زنان جشنواره، درنهایت پنج شتر برتر انتخاب شدند و جوایزی درمجموع به ارزش یک میلیون ریال سعودی (حدود 260هزار دلار) دریافت کردند.

زیبایی شتر ها بر اساس معیار های مختلفی ارزیابی می گردد، اما شکل و میزان لب ها، گردن و کوهان از مهم ترین ویژگی های تاثیرگذار در این رقابت هاست.

جوان ترین شرکت نماینده در این رقابت ها، ملاذ بنت عناد، دختر هفت ساله ای بود که شترش جایزه سوم بخش زنانه جشنواره را از آن خود کرد. عناد بن سلطان، پدر 35 ساله ملاذ، با ابراز خوشنودی از شرکت دخترش در جشنواره، به خبرگزاری فرانسه گفت: حضور زنان باعث افزایش شور و شوق جشنواره می گردد.

عرب ها از سال ها پیش به ویژه برای رفت وآمد، از شتر استفاده می کردند و به این حیوان اهلی، لقب کشتی صحرا داده اند. به منظور زنده نگه داشتن نقش شتر در تاریخ و فرهنگ اعراب، در بسیاری از کشور های عربی جشنواره های شتر برگزار می گردد که جشنواره ملک عبدالعزیز در عربستان سعودی، بزرگ ترین و شناخته شده ترین آن هاست.

درپی اصلاحات اجتماعی سال های اخیر در عربستان سعودی و برنامه های منظره 2030 محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، بعضی محدودیت ها برای زنان برداشته شده و آن ها تحولات زیادی را در زندگی اجتماعی خود تجربه می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2191

به "نخستین حضور زنان عربستانی در جشنواره شتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین حضور زنان عربستانی در جشنواره شتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید