شرایط کرونا در همدان نگران کننده است

به گزارش وبلاگ واحدی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه شرایط کرونا در همدان نگران کننده است، گفت: در حال حاضر تخت هایICU پر و تخت های عادی در حال تکمیل است.

شرایط کرونا در همدان نگران کننده است

به گزارش خبرنگاران همدان، دکتر ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه شرایط بیماری کرونا در همدان نگران نماینده است، اظهار کرد: آمار بیماران فرایند افزایشی دارد و تقریبا تخت های ICU بیمارستان های استان پر شده و بخش های عادی هم در حال تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه اگر این فرایند ادامه یابد با کمبود تخت روبرو خواهیم بود گفت: در حال حاضر هماهنگ می کنیم که بخش های بیمارستانی را ادغام و بیماران را سریع تر ترخیص کنیم تا فضای بیشتری برای پذیرش بیماران دیگر داشته باشیم.

معاون درمان دانشگاه به راه اندازی بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان شهیدبهشتی اشاره نمود و اضافه کرد: در این بیمارستان روزانه 60 بیمار بستری موقت می شوند که داروهایی را گرفته و ترخیص می شوند تا بدین ترتیب مدیریت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در بیمارستان قلب فرشچیان هم بخشی برای بیماران کرونا اختصاص یافته است تا بیمارانی که همزمان بیماری قلبی و کرونا دارند آنجا بستری شوند گفت: متاسفانه تمام تخت های بیمارستان های استان پر شده و درگیر هستند که در پی جابه جایی بخش ها و ایجاد فضاهای بیشتری هستیم.

دکتر جلیلی با اشاره به اینکه روزانه یک هزار و 150 بیمار با مسائل تنفسی به بیمارستان های استان مراجعه می نمایند اسم کرد: این در حالی است که سه روز پیش 700 نفر بودند و تقریبا روزانه 150 نفر به این تعداد اضافه می شوند.

وی با بیان اینکه تعداد بستری ها و سرپایی ها یکی است و در حال حاضر تقریبا یک هزار و 150 بیمار بستری داریم گفت: متاسفانه رعایت پروتکل ها ضعیف شده و این به نفع مردم نیست؛ اغلب مردم ماسک ندارند و حساسیت کمتر شده است.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به اینکه تا زمانی که نتوانیم 70 درصد جمعیت را واکسینه کنیم فرایند بیماری ادامه دارد گفت: ضروری است پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت گردد و خیابان گردی و پاساژگردی محدود گردد چراکه شرایط شهر مناسب نیست اما متاسفانه رعایت نمی گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1896

به "شرایط کرونا در همدان نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کرونا در همدان نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید