خاتمه کوشش فرنگی کاران ایران با دو مدال طلا و دو نقره

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش خبرنگاران، رقابت های جام پیت لاسینسکی لهستان بعنوان مسابقات سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی برای المپیک توکیو و رقابت های جهانی 2021 نروژ، روزهای 22 و 23 خردادماه در شهر ورشو لهستان برگزار گردید و تیم ایران که با 5 نماینده در 2 وزن در این مسابقات شرکت نموده بود توسط محمدهادی ساروی و امین میرزازاده در اوزان 97 و 130 کیلوگرم صاحب مدال طلا و مهدی بالی و علی اکبر یوسفی در همین اوزان صاحب مدال نقره شد.

خاتمه کوشش فرنگی کاران ایران با دو مدال طلا و دو نقره

نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها به توضیح زیر است:

در وزن 97 کیلوگرم مهدی بالی در بالای جدول در دور نخست با نتیجه 4 بر یک ماتیاس باک از دانمارک را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 8 بر 5 از سد اسلام عباس اف از آذربایجان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. بالی در این مرحله با نتیجه 3 بر 2 و ضربه فنی جرارد کورنیزاک از لهستان را از پیش رو برداشت و راهی ملاقات فینال شد. محمدهادی ساروی نیز در پایین جدول در دور اول با نتیجه 9 بر صفر ارگالی آیخیمبایف از ازبکستان را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر تادیوس میچالیک از لهستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ساروی در این مرحله مقابل مارتین ساوولاینن از فنلاد با نتیجه 10 بر یک پیروز شد و به ملاقات فینال راه یافت. دو نماینده کشورمان در ملاقات فینال به مصاف هم رفتند که ساروی با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت. بالی نیز صاحب مدال نقره شد.

در وزن 130 کیلوگرم در بالای جدول علی اکبر یوسفی در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر روماس فریدریکاس از لیتوانی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 1 بر 1 هیکی نابی دارنده مدال های طلا، نقره و برنز دنیا از استونی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر 1 ادوارد پاپ از آلمان را شکست داد و به ملاقات فینال راه یافت. در پایین جدول امیر قاسمی منجزی در دور نخست مقابل مامینجان عبداله یف قهرمان بازی های آسیایی از ازبکستان با نتیجه 8 بر صفر مغلوب گردید و با توجه به شکست این حریف مقابل میرزازاده، از دور رقابت ها کنار رفت. امین میرزازاده نیز در دور اول با نتیجه 2 بر یک از سد یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز دنیا از شیلی گذشت. وی در دور دوم مقابل مانتاس کنیستاتاس از لیتوانی با نتیجه 1 بر 1 به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله مقابل مامینجان عبداله یف قهرمان بازی های آسیایی از ازبکستان با نتیجه 3 بر 2 به فزونی دست یافت. ملاقات فینال بین دو نماینده کشورمان برگزار گردید که امین میرزازاده با نتیجه 3 بر 1 از سد علی اکبر یوسفی گذشت و به مدال طلا دست یافت. یوسفی نیز صاحب مدال نقره شد.

اسامی نفرات برتر این مسابقات به توضیح زیر است:

55 کیلوگرم: با توجه به ثبت نام یک نفر، در این وزن رقابت برگزار نشد.

60 کیلوگرم: 1- میچال تراز (لهستان) 2- اکرم اوزترک (ترکیه) 3- محمد کودیر یوسوپوف (ازبکستان) 4- الیور اسکرزیپزاک (لهستان)

63 کیلوگرم: 1- اسلام جام بهرام اف (ازبکستان) 2- آیاتا سوزوکی (ژاپن) 3- کریستیان کچکمتی (مجارستان) و کریستوفر کرامر (آلمان)

67 کیلوگرم: 1- مورات فیرات (ترکیه) 2- محمد السید (مصر) 3- بوهدان کورنیوک (اوکراین) و المورات تاسمورادوف (ازبکستان)

72 کیلوگرم: 1- گئورگ ساهاکیان (لهستان) 2- میرزوبک رحمت اف (ازبکستان) 3- کریستیان وانزا (مجارستان) و چنگیز ارسلان (ترکیه)

77 کیلوگرم: 1- ابوزید مانتسیگوف (روسیه) 2- تاماس لوای (مجارستان) 3- یاساف زینالوف (اوکراین) و رومن ولاسوف (روسیه)

82 کیلوگرم: 1- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) 2- یاروسلاو فیلچاکوف (اوکراین) 3- رفیق حسین اف (آذربایجان) و الکس کسیدیس (سوئد)

87 کیلوگرم: 1- سمن نوویکوف (اوکراین) 2- استوان تاکاس (مجارستان) 3- متهان باشار (ترکیه) و رستم آساکالوف (ازبکستان)

97 کیلوگرم: 1- محمدهادی ساروی (ایران) 2- مهدی بالی (ایران) 3- اسلام عباس اف (آذربایجان) و آروی ساوولاینن (فنلاند)

130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- علی اکبر یوسفی (ایران) 3- ادوارد پاپ (آلمان) و مومینجان عبداله یف (ازبکستان) … 13- امیر قاسمی منجزی

با توجه به اعلام کادر فنی، رقابت های لهستان انتخابی المپیک 2021 توکیو برای نمایندگان کشورمان محسوب می شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1816

به "خاتمه کوشش فرنگی کاران ایران با دو مدال طلا و دو نقره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه کوشش فرنگی کاران ایران با دو مدال طلا و دو نقره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید