کارهایی که قبل از سفر باید انجام دهید

به گزارش وبلاگ واحدی، داشتن اطلاعات و تجربه کافی در خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و دیگر مواردی که قبل از سفر بدانید، به داشتن یک سفر خوب و بدون هیچگونه مشکل بسیار یاری می نماید. اطلاعیه اولیه ای که آگاهی از آنها برای مسافرین لازم است در اینجا ارائه شده است تا با استفاده از آنها، مسافرت خود را به سهولت انجام دهند:

کارهایی که قبل از سفر باید انجام دهید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا نوروز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

  1. تنظیم برنامه مسافرت: برنامه ریزی مهمترین رکن مسافرت است. با تنظیم برنامه مسافرت به خصوص برای خارج از کشور، مسافران می توانند از سفر خود استفاده نمایند. لذا ضروری است در مدت مناسب قبل از انجام مسافرت، اطلاعات لازم برای مسافرت گردآوری شود. از آنجایی که در صنعت حمل و نقل هوایی، اغلب اوقات مسافران با کمبود جا روبرو می شوند لذا توصیه می شود قبلاً مقدمات سفر را فراهم آورده و به ویژه نسبت به رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما اقدام نمایید.
  2. قبل از پرواز در صورتی که مسافر امکانات و تسهیلات ویژه ای نیاز دارد باید رزرو خود را کامل نماید. هر اندازه اطلاعات دفاتر هواپیمایی درباره مسافر و تسهیلات مورد نیاز آن بیشتر باشد، آمادگی جهت ارائه خدمات بیشتر و مناسب تر خواهد بود.
  3. در صورتی که مسافر نیازمند به مراقبت ویژه ای است ضرورت دارد حداقل 48 ساعت قبل از پرواز به دفتر فروش بلیط اطلاع دهد. برای مثال: اگر مسافر مشکل شنوایی و بینایی دارد، باید مسئله را در هنگام رزرو بلیط اطلاع دهد.
  4. در صورتی که مسافر در گروه های 7 نفره و بیش از آن مسافرت می نمایند و نیازهای ویژه ای دارند، قبل از آن هماهنگی های لازم با آژانس مسافرتی انجام شود.
  5. برای مراقبت های پزشکی حداقل 48 ساعت قبل از پرواز با دفاتر فروش باید تماس گرفته شود.
  6. در صورتی که مسافر قصد مسافرت به خارج از کشور را داشته و با خطوط پروازی غیر ایرانی پرواز می نماید و نیاز به خوراک حلال دارد، حتماً در موقع رزرو بلیط به کارمند مربوطه اطلاع دهد.
  7. مسافر ملزم است پرواز خود را حداقل 48 ساعت قبل رزرو نماید و نیازهای شخصی خود را مشخص کند.
  8. اگر مسافر دارای شرایط پزشکی خاص است از پزشک متخصص بخواهد که فرم مخصوص بیمار را کامل نماید. این فرم باید 48 ساعت قبل از پرواز به دفتر هواپیمایی ارائه شود. همچنین هنگام دریافت کارت پرواز با مسئول ترافیک هماهنگ نماید.
  9. زمان سرانجام پذیرش مسافر در پروازهای بین المللی 40 دقیقه قبل از پرواز در پروازهای داخلی 30 دقیقه قبل از پرواز است. پرواز شرکت های مسافربری به دلیل دیر رسیدن مسافر تأخیر نخواهد داشت و جای مسافرانی که در ساعت مقرر به باجه پذیرش مراجعه ننمایند باطل خواهد شد. لذا به مسافران توصیه می شود در پروازهای بین المللی به علت تشریفات گذرنامه و گمرک، حداقل 3 ساعت و در پروازهای داخلی حداقل یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند.
  10. خرید بلیط هواپیما: مسافر برای خرید بلیط پروازهای داخلی و خارجی می تواند به یکی ار دفاتر فروش بلیط و یا آژانس های مسافرتی مراجعه نماید. برای تهیه بلیت های داخلی ارائه کارت شناسایی و برای بلیت های خارجی ارائه گذرنامه الزامی است.
  • پروازهای داخلی: نگهداری جا در پروازهای داخلی فقط با خرید بلیت امکان پذیر است. پس از خرید بلیت اگر مسافر در تاریخ مشخص منصرف گشت برای کاهش جریمه باید در محدوده زمانی مشخص به دفاتر فروش بلیت مراجعه و انصراف خود را از مسافرت اعلام نماید.
  • پروازهای بین المللی: پس از تنظیم برنامه مسافرت و قبل از آماده کردن مدارک مورد نیاز، مسافر باید در آژانس مسافرتی اقدام به رزرو بلیط کند. چنانچه در طول انجام تشریفات مسافرت، مسافر احساس کرد در تاریخ پیش بینی شده آماده مسافرت نخواهد بود، جای نگهداری شده را باید باطل نماید و اقدام به رزرو مجدد جا کرده و بلیت خود را حداقل یک هفته قبل از آغاز مسافرت خریداری نماید. در حال حاضر در هنگام رزرو بلیط پروازهای بین المللی، کارمندان فروش بلیط، محدودیت زمانی جهت خرید بلیط مشخص می نمایند. لذا مسافر در صورتی که بلیط خود را تا قبل از زمان مشخص شده خریداری ننماید رایانه به طور اتوماتیک جای مسافر را باطل می نماید. گاهی این کار شامل پرداخت جریمه می شود.
منبع: الی گشت
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 783

به "کارهایی که قبل از سفر باید انجام دهید" امتیاز دهید

1 کاربر به "کارهایی که قبل از سفر باید انجام دهید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که قبل از سفر باید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید