کره هایی 3 میلیون ساله که به دست فرازمینی ها ساخته شده!

به گزارش وبلاگ واحدی، کره های کلرکس دورپ | Klerksdorp Spheres

زمین پر از شگفتی است و با وجود پیشرفت علم، هنوز معماهای اسرارآمیزی در گوشه و کنار جهان وجود دارند. بعضی از این معماها آنقدر عجیب هستند که هنوز که هنوز است علم از پاسخگویی به آن ها بازمانده و جوابی برای آن ها ندارد. یکی از عجیب ترین معماهای زمین سنگ هایی به نام کره های کلرکس دورپ هستند. این کره ها به صورت اشکالی منظم هستند و انگار که کار دست انسان هستند، اما قسمت عجیب و مرموز ماجرا وقتی است که می فهمیم کره ها متعلق به 3 میلیون سال پیش هستند؛ یعنی میلیون ها سال پیش از آنکه بشر وجود داشته باشد!!! با این حساب این سوال پیش می آید که پس این کره ها را چه کسی ساخته است؟

کره هایی 3 میلیون ساله که به دست فرازمینی ها ساخته شده!

کشفی اسرارآمیز در دل معادن آفریقا

در شهر کوچک اوتوسدال در شمال غربی آفریقای جنوبی معدن کاران مشغول کار و حفاری در معادن سنگ پروفیلیت بودند که ناگهان کره های فلزی عجیبی را کشف کردند. این سنگ ها به خاطر شهری که در آن پیدا شده اند به کره های کلرکس دورپ معروفیت پیدا کردند و در مقدار های مختلفی وجود دارند. بعضی از آن ها کمتر از یک سانتی متر قطر دارند و بعضی دیگر از 10 سانتی متر هم بزرگ تر هستند. قسمت اسرارآمیز ماجرا در این است که هرکس، از محققین گرفته تا دانشمندان و باستان شناسان به این کره ها نگاه می نماید به این نتیجه می رسد که کره های کلرکس دورپ نمی توانند به صورت طبیعی به وجود آمده باشند! در نظر اول می توان این طور نتیجه گیری کرد که انسان ها این کره ها را ساخته اند، اما بعد متوجه می شویم که کره ها متعلق به 3 میلیون سال پیش هستند و زمان هنوز بسیار جوان بوده است! میلیون ها سال باید سپری می شد تا بالاخره انسان ها پا روی این کره خاکی بگذارند. با این حساب، کدامین موجود هوشمندی این کره ها را با این ظرافت ساخته است؟ آیا پای بیگانگان و فرازمینی ها در این قضیه مطرح است؟ این موضوع توجه همگان را به کره های کلرکس دورپ جلب کرد و به ویژه گروه هایی که هوادار نظریه بیگانگان باستانی هستند بسیار به این کره ها علاقه مند شدند.

سازه هایی فراتر از زمان خود!

کره های کلرکس دورپ معمولا به عنوان مصنوعات اشتباهی طبقه بندی می شوند. این اصطلاح به کشفیات و یافته های باستان شناسی اطلاق می گردد که از زمان خود بسیار فراتر هستند و بر اساس علم باستان شناسی و تاریخ نمی توانند وجود داشته باشند! این یافته ها اغلب نشانه هوشی بسیار برتر و فناوری های بسیار پیشرفته ای هستند که طبعا در آن دوران نباید وجود می داشتند. این کشفیات آنقدر عجیب هستند که باعث تقویت نظریه بیگانگان و فرازمینی ها شده است. کره های کلرکس دورپ نیز جزء همین دسته بندی هستند که هنوز علم نتوانسته پاسخی منطقی برای وجود آن ها پیدا کند.

آیا این کره ها تخم دایناسور هستند؟

این کره ها از ترکیب رسوبات آتشفشانی، خاکستر یا هر دو ساخته شده است که 3 میلیون سال پیش به این شکل متراکم شده اند. کره های کلکرس دورپ به شکل بیضی یا گرد و کروی دارند و به همین علت در ابتدا با تخم دایناسور اشتباه گرفته شدند. بعضی دیگر هم وجود فرازمینی ها را مطرح کردند و معتقدند که این کره ها را بیگانگان باستانی ساخته اند!

احتمالات علمی در خصوص شکل گیری کره ها

چیزی که باعث اسرارآمیز بودن این کره ها می گردد وجود شیارهایی است که دورتادور کره ها وجود دارند. البته امروزه محققین بر این باورند که شکل کروی و حتی شیارها نیز به صورت طبیعی به وجود آمده اند و بر اثر تراکم ذرات تشکیل دهنده و در طول میلیون ها سال به وجود آمده اند! نمونه های تقریبا مشابهی وجود دارند که در منطقه ها مختلف کشف شده اند. از جمله این نمونه ها می توان به مرمرهای موکی (Moqui marbles) در یوتای جنوبی و تراکم کربناتی در نیویورک اشاره نمود. علاوه بر این، چنین تراکم و شکل گیری عجیبی در استرالیا نیز کشف شده که آن ها نیز متعلق به 2.8 میلیون سال پیش هستند.

با توجه به ظاهر عجیب و اسرارآمیز کره های کلرکس دورپ شایعات زیاد و غلطی در این مورد رواج پیدا نموده اند. یکی از این شایعات اینطور می گوید که ناسا کره هایی را پیدا نموده است که تعادل بسیار دقیقی دارند و تنها در حالت جاذبه صفر می توانسته اند ساخته شوند. البته ناسا هیچ گزارشی مبنی بر کشف چنین کره هایی منتشر ننموده و این ادعا را غلط می داند. شایعه دیگر می گوید که کره های کلرکس دورپ از جنس فلزی سخت تر از فولاد ساخته شده اند. این هم ادعای بسیار غلطی است چون فولاد با توجه به نوع آلیاژ و ترکیباتش می تواند شدت سختی متفاوتی داشته باشد.

کره های کلرکس دورپ در حال حاضر در موزه ای در شهر کلرکس دورپ، در فاصله 70 کیلومتری اوتوسدال نگهداری می شوند. با این که توجیحات علمی ای برای شکل گیری این کره ها ارائه شده اما باز هم وقتی از نزدیک به کره ها و شیارهای روی آن نگاه می کنیم به سختی می توانیم باور کنیم که طبیعت آن ها را به وجود آورده باشد!

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2108

به "کره هایی 3 میلیون ساله که به دست فرازمینی ها ساخته شده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره هایی 3 میلیون ساله که به دست فرازمینی ها ساخته شده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید