یک ابزار ساده و کوچک برای مانیتور و مدیریت لحظه ای ترافیک شبکه

به گزارش وبلاگ واحدی، برای مانیتورینگ ترافیک شبکه در ویندوز، ابزارهای معروف و قدرتمند زیادی داریم. شاید بسیاری از شما نام ابزار وایرشاک را شنیده باشید؛ ابزاری بسیار قدرتمند که هکرها برای شنود و مانیتور کامل و جزئی ترین بسته های اینترنت و شبکه استفاده می نمایند.

یک ابزار ساده و کوچک برای مانیتور و مدیریت لحظه ای ترافیک شبکه

بسیاری از کاربران عادی نمی توانند با ابزارهای مانیتورینگ شبکه ای مانند وایرشاک کار نمایند؛ چگون بسیار سنگین و پیچیده هستند و احتیاج به دانش فنی و آموزش و مهارت های خاص دارند.

اما ابزار SmartSniff یک نرم افزار ساده و کوچک مشاهده ترافیک لحظه ای شبکه است در سیستم عامل ویندوز است. با این برنامه می توانید جزئی ترین بسته های تبادلی میان کامپیوتر خود و سرورهای راه دور را مشاهده و آنالیز کنید.

با برنامه SmartSniff می تواند ترافیک بسته ها، پورت ها و سرویس های مختلف را کپچر نموده و دریافت این بسته ها از چه مبدایی آمده و به چه مقصدی می فرایند.

نصب ساده؛ گزینه ها و فیلترهای زیاد

برای کار کردن با SmartSniff احتیاجی به هیچ دانش و آموزشی ندارید. یک کاربر ساده و عادی اینترنت می تواند پس از چند دقیقه، کاملا به این برنامه مسلط گردد و در لحظه نمایی از ترافیک شبکه خود داشته باشد. این برنامه کاملا رایگان است و حتی احتیاجی به نصب آن ندارید؛ بلکه می توانید با نسخه پرتابل آن روی هر سیستمی کار کنید.

مزیت دیگر ابزار مانیتورینگ شبکه SmartSniff، نداشتن تبلیغات آزاردهنده است. کل حجم این ابزار 134 کیلوبایت است و پس از دانلود، کافی است از حالت فشرده خارج شده و با آن آغاز به کار کنید.

در SmartSniff می توانید انواع ورودی ها، پورت ها، آداپتورهای شبکه و سرویس ها را انتخاب نموده و ترافیک لحظه ای آن ها را رصد کنید. اجرای چند دقیقه این ابزار کافی است تا آگاهی کاملی بر ترافیک شبکه سرویس ها و برنامه های خود پیدا کنید.

شاید بسیاری از سرویس هایی که در حال تبادل داده هستند را نشناسید ولی با جست وجوی نام سرویس در اینترنت می توانید به برنامه یا پورت مورد نظر آن برسید.

گزینه ها و فیلترهای SmartSniff هم به میزان کافی دست شما را برای انتخاب ترافیک های خاص باز می گذارد. اگر این برنامه را نصب کردید؛ فقط به صفحه اصلی آن بسنده نکنید و سراغ تنظیمات و گزینه های گوناگون آن بروید تا بتوانید ترافیک کامل شبکه را پایش کنید. حتی می توانید درون یک بسته اینترنت یا شبکه را هم مشاهده نموده و از محتویات تبادلی آن سر در آورید.

این برنامه آن قدر کوچک و سبک است که هیچ بار اضافه ای روی سیستم عامل ویندوز شما اضافه نمی نماید ولی مزایای رقابتی دارد که از بسیاری نرم افزارهای قدرتمند و سنگین ماینتورینگ شبکه بهتر کار می نماید.

برای دانلود اپلیکیشن SmartSniff می توانید به مراجعه کنید. در پایین صفحه، نسخه های مختلف از جمله نسخه قابل حمل و نسخه 64 بیت برای ویندوز در دسترس هستند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1894

به "یک ابزار ساده و کوچک برای مانیتور و مدیریت لحظه ای ترافیک شبکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ابزار ساده و کوچک برای مانیتور و مدیریت لحظه ای ترافیک شبکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید