10 نکته درباره پرومتازین

به گزارش وبلاگ واحدی، 2 داروی پرومتازین در آسم حاد، در صورت وجود نشانه های بزرگی پروستات یا زمینه ابتلای به احتباس ادرار، اغماء، زمینه ابتلای گلوکوم با زاویه بسته و یرقان باید با احتیاط مصرف گردد.3 خواب آلودگی ، هیجان ،عصبانیت ، بی قراری ، از دست دادن مهارت در انجام کار یا بی ثباتی و حرکات پرشی عضلات سر و صورت هم از عوارض داروی پرومتازین است.

10 نکته درباره پرومتازین

10 نکته درباره پرومتازین

1 متعاقب مصرف این دارو احتمال بروز سرگیجه ،تسکین ، اغتشاش شعور و کمی فشارخون در بیماران مسن وجود دارد.

2 داروی پرومتازین در آسم حاد، در صورت وجود نشانه های بزرگی پروستات یا زمینه ابتلای به احتباس ادرار، اغماء، زمینه ابتلای گلوکوم با زاویه بسته و یرقان باید با احتیاط مصرف گردد.

3 خواب آلودگی ، هیجان ،عصبانیت ، بی قراری ، از دست دادن مهارت در انجام کار یا بی ثباتی و حرکات پرشی عضلات سر و صورت هم از عوارض داروی پرومتازین است.

4 مصرف همزمان پرومتازین با داروهای کاهنده فشارخون مانند کلونیدین و متیل دوپا، سولفات مهمیم تزریقی ، داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای ، داروهای بیهوش کننده ، باربیتورات ها و داروهای مخدر، از جمله فورازولیدن و پروکاربازین ممکن است موجب تضعیف فعالیت اعصاب مرکزی و تنفس و مسایل دیگر گردد.

5 برای به حداقل رسانیدن تحریک گوارشی ، بهتر است شکل خوراکی این دارو همراه با غذا، آب یا شیر مصرف گردد.

6 در صورت مصرف دارو برای پیشگیری از بیماری مسافرت باید حداقل 30 دقیقه یا ترجیح یک تا دو ساعت پیش ازمسافرت مصرف گردد.

7 احتمال بروز خشکی دهان با مصرف این دارو وجود دارد.

8 درمان با پرومتازین باید یک تا دو هفته پیش از زایمان قطع گردد تا از بروز یرقان و علایم اکستراپیرامیدال (خستگی گردن و اندام ها) در نوزاد جلوگیری گردد.

9 احتمال بروز علایم پارکینسون ، اختلال در نشستن ، خوابیدن و دراز کشیدن در بیماران مسن بیشتر است؛ به خصوص اگر مقادیر مصرف زیاد باشند یا از شکل تزریقی دارو استفاده گردد.

10 رعشه و تکان دادن دست ها، تاری دید، کاهش هوشیاری به ویژه در بچه ها ، خشکی دهان ، احساس از حال رفتن (کمی فشار خون ) و حساسیت به نور از عوارض جانبی دارو هستند.

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1937

به "10 نکته درباره پرومتازین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته درباره پرومتازین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید