تور اروپا ارزان: اتریش: بحث ها درباره انرژی هسته ای در ماه های آینده در اروپا بالا خواهد گرفت

به گزارش وبلاگ واحدی، صدر اعظم اتریش با توجه به در پیش بودن ریاست دوره ای فرانسه بر اتحادیه اروپا به عنوان یکی از حامیان انرژیِ هسته ای از بالا گرفتن بحث ها در این باره در ماه های آینده در این اتحادیه اطلاع داد.

تور اروپا ارزان: اتریش: بحث ها درباره انرژی هسته ای در ماه های آینده در اروپا بالا خواهد گرفت

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی کوریر، الکساندر شالنبرگ، صدر اعظم اتریش بیان کرد که بحث هایی درباره حمایت از انرژی هسته ای در اجلاس روزهای آینده اتحادیه اروپا شکل گیرد.

وی تاکید نمود که انتظار دارد در نشست اتحادیه اروپا که روزهای پنج شنبه و آدینه در بروکسل برگزار می گردد بحث هایی درباره حمایت از انرژی هسته ای شکل گیرد.

وی در عین حال گفت: موضع ما کاملا آشکار است و انرژی هسته ای نباید به عنوان انرژی پایدار مد نظر قرار گیرد.

شالنبرگ با اشاره به اینکه فرانسه از اول ژانویه سال آینده ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت گفت: به این ترتیب بحث ها درباره انرژی هسته ای در اتحادیه اروپا طی چند ماه آینده بالا خواهد گرفت.

فرانسه و دیگر کشورهای دارنده نیروگاه های هسته ای در این اتحادیه خواهان طبقه بندی انرژی هسته ای به عنوان انرژی سبز در این اتحادیه هستند.

شالنبرگ بعلاوه افزایش قیمت انرژی در اروپا را یک چالش توصیف نموده و پیشنهادات کمیسیون اروپا برای مقابله با این بحران منطقی دانست.

بر اساس اطلاعات آژانس بین المللی انرژی هسته ای در اروپا در حال حاضر کشورهای فنلاند، انگلیس، لهستان، روسیه، اوکراین، فرانسه، بلاروس و اسلواکی در حال ساخت نیروگاه های هسته ای تازه هستند. لهستان هم می خواهد انرژی هسته ای مستقل فراوری کند و در حال برنامه ریزی برای ساخت 6 نیروگاه هسته ای است که دو مورد آن در سواحل بالتیک واقع شده است.

فرانسه نیز به صورت ویژه به انرژی هسته ای تکیه دارد و زمان کار 32 رآکتور قدیمی خود را به 50 سال افزایش داده و یک رآکتور تازه در حال ساخت هم دارد. فرانسه بیش از 70 درصد انرژی مورد احتیاج خود را با انرژی هسته ای تامین می نماید و این بالاترین نسبت تامین انرژی در جهان قبل از آمریکا است.

فرانسه اعلام نموده که اروپا بدون انرژی هسته ای به اهداف آب و هوایی خود از جمله خنثی شدن در برابر آب و هوا نمی تواند دست پیدا کند.

دولت فرانسه در این باره گفته است: همه شرکای اروپایی باید درک نمایند که قدرت هسته ای یکی از پایه های اساسی شایستگی در رقابت و حاکمیت فرانسه و بعلاوه استقلال انرژی اروپا است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم در حال حاضر بر آلمان فشار وارد می نماید تا رویکردی مشابه را دنبال کند. وی سیاست آلمان برای خروج از فراوری انرژی با زغال سنگ و انرژی هسته ای و پذیرش بالاترین قیمت ها برای برق را به شدت اشتباه دانسته است. وی این گونه سیاست ها را مغایر با اهداف آب و هوای پاریس دانسته است.

انگلیس هم انرژی هسته ای را به عنوان جزء اصلی برنامه اقدام برای کربن زدایی در حمایت از آب و هوا اعلام نموده است.

در ایتالیا هم که در سال 1987 از انرژی هسته ای خارج شد بحث ها درباره ورود مجدد به این انرژی به منظور حفاظت از آب و هوا شکل گرفته است.

روبرتو سینگولانی، وزیر محیط زیست این کشور چندی پیش در یک ویدئو کنفرانس درباره استراتژی ایتالیا در برابر تغییرات آب و هوایی ناگهان دریچه ای به سوی مسئله انرژی هسته ای باز کرد.

وی نخواست احتمال بازگشت انرژی هسته ای به ایتالیا در قالب رآکتورهای هسته ای نسل چهارم را رد کند.

شالنبرگ بعلاوه فشار روزافرون به وسیله مهاجران را از دیگر موضوعاتی دانست که در نشست سران اروپایی در روزهای پنج شنبه و آدینه به آن پرداخته می گردد.

مبارزه با بحران کرونا هم به اعتقاد شالنبرگ در این نشست مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1987

به "تور اروپا ارزان: اتریش: بحث ها درباره انرژی هسته ای در ماه های آینده در اروپا بالا خواهد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: اتریش: بحث ها درباره انرژی هسته ای در ماه های آینده در اروپا بالا خواهد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید