هشدار اتریش درباره شکاف های روزافزون در اتحادیه اروپا

به گزارش وبلاگ واحدی، صدر اعظم اتریش با توجه به بحث های ایجاد شده در نشست اخیر سران اتحادیه اروپا در بروکسل درباره مسائلی از جمله نحوه تعامل با روسیه و مجارستان درباره به وجود آمدن شکاف های روزافزون در این اتحادیه هشدار داد.

هشدار اتریش درباره شکاف های روزافزون در اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه کرونن سایتونگ، سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش بعد از بحث های اجرا شده در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل از جمله درباره نحوه تعامل با روسیه و مجارستان درباره شکاف های بیشتر در اتحادیه اروپا هشدار داده و در این باره ابراز نگرانی کرد.

وی روز گذشته بعد از سرانجام نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: این یک موضوع حساس است که من را بسیار نگران نموده است.

کورتس متحد نبودن در مسائل سیاست خارجی را بدتر از عدم اتحاد در مسائل داخلی دانسته و گفت: این مسئله اتحادیه اروپا را ضعیف می نماید، اما اتحادیه اروپا مدتهاست که با موضوعات مختلفی درگیر شده است.

وی از به وجود آمدن بحث های احساسی و سخت در نشست اخیر اتحادیه اروپا سخن گفته و تاکید نمود: هدف اتریش این است که این بحث ها منجر به تجزیه اتحادیه اروپا نشود، اما من چنین چیزی را نمی بینم.

صدر اعظم اتریش تاکید نمود که خواستار رعایت حقوق و آزادی های اساسی در همه جا است.

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش بعلاوه درباره بحث های ایجاد شده در نشست اتحادیه اروپا درباره روسیه ابراز دلسردی نموده و گفت: خواستار در پیش گرفته شدن رویکرد شجاعانه این باره بود اما دستیابی به اتفاق نظر در این باره سخت است.

وی یک استراتژی معین اتحادیه اروپا در قبال روسیه را ضروری دانسته و گفت: اتحادیه اروپا وقتی رئیس جمهور روسیه و آمریکا قبلا با هم ملاقات نموده اند نمی تواند منتظر بماند.

وی مجددا از اتریشی ها خواست که علیه ویروس کرونا واکسن بزنند.

در سرانجام نشست سران اتحادیه اروپا معین شد که رهبران کشورهای عضو این سازمان نتوانستند در مورد برگزاری نشستی مشترک با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به توافق برسند. طبق اطلاعات آژانس خبری بلومبرگ، حداقل 10 کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست سران بروکسل با ابتکارعمل آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه درباره برگزاری نشستی مشترک با ولادیمیر پوتین مخالفت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1855

به "هشدار اتریش درباره شکاف های روزافزون در اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اتریش درباره شکاف های روزافزون در اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید