افزایش تنش ترکیه و یونان، آنکارا: اجازه تغییر مرزهای مشترک را نمی دهیم

به گزارش وبلاگ واحدی، وزارت خارجه ترکیه ضمن مخالفت با تصمیم یونان برای نصب فنس و دیوارها امنیتی در مرزهای دو کشور، تاکید نمود اجازه تغییر یکجانبه مرزهای مشترک را به این کشور نمی دهد.

افزایش تنش ترکیه و یونان، آنکارا: اجازه تغییر مرزهای مشترک را نمی دهیم

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه بامداد یکشنبه با تصمیم یونان برای ساخت فنس در مرزهای مشترک دو کشور جهت مقابله با ورود مهاجران به خاک خود، مخالفت کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، آکسوی با صدور بیانیه ای توضیح داد: ما اقدام آتن برای تحمیل ساخت فنس در مرزهایمان را برنمی تابیم و نمی پذیریم که این فنس های مرزی بدون هماهنگی ساخته شوند.

وی با تاکید بر اینکه آنکارا به آتن اجازه تغییر یکجانبه مرزهای مشترک ترکیه با یونان را نمی دهد، گفت اما مذاکرات فنی دوجانبه می تواند اختلاف نظرها در این باره را رفع کند.

در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه ترکیه آمده است، بعد از اینکه یونان در تاریخ پانزدهم آوریل به آنکارا خبر داد که مشغول ساخت فنس در مرزهای مشترک دو کشور است، این وزارتخانه نیز در تاریخ یازدهم می نامه ای به آتن نوشت و از آن خواست تا مکان دقیق این فنس ها را اعلام نموده تا کمیسیون دوجانبه ای بر سر آن تصمیم بگیرد.

آکسوی ضمن اشاره به بی توجهی یونان به نامه ترکیه و شروع کار ساخت فنس و نقض حریم مرزی، گفت، این در حالی است که در آن نامه به آتن تاکید شده بود هیچ فنسی نباید بدون هماهنگی فنی بین دو کشور، ساخته گردد.

وی همچنین تاکید نمود که نقض حریم مرزی ترکیه توسط یونان، به سرعت از طریق مسئولان مربوطه متوقف شده و اقدامات لازم به عمل آمد.

به نوشته آناتولی، این مقام ترکیه ای اما اضافه نمود: اگر نشست هیأت های فنی دو کشور، که ما پیشنهاد آن را داده بودیم، رخ می داد، این مشکل رفع می شد. عمل صورت گرفته در مرزها ما به هیچ وجه قابل قبول نیست.

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان، به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می نمایند.

یک وبگاه یونانی نیز روز شنبه مدعی شده بود طی روزهای گذشته در چند نوبت جنگنده های ارتش ترکیه با نقض حریم هوایی یونان بر فراز جزایر شرق دریای اژه پرواز کردند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1102

به "افزایش تنش ترکیه و یونان، آنکارا: اجازه تغییر مرزهای مشترک را نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تنش ترکیه و یونان، آنکارا: اجازه تغییر مرزهای مشترک را نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید