امکان شروع تمرینات در هفته اول اردیبهشت فراهم نیستم، حدادی می تواند به زودی تمرین کند

به گزارش وبلاگ واحدی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش گفت: با شرایط موجود نمی توانیم مجوز شروع تمرینات را در هفته اول اردیبهشت صادر کنیم.

امکان شروع تمرینات در هفته اول اردیبهشت فراهم نیستم، حدادی می تواند به زودی تمرین کند

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم در خصوص اینکه از میان ورزشکاران به جز احسان حدادی چه نفرات دیگری مبتلا به کرونا هستند، گفت: احسان حدادی به عنوان یک ابرورزشکار و اسطوره به خوبی تحت کنترل بود که از او هم تست کرونا گرفته شد و هم سی تی اسکن گرفتیم که تست او و حتی پدرش مثبت بود. از همین رو فرایند نظارت و درمان به خوبی روی او وجود داشت که اکنون حال این قهرمان کشورمان رو به بهبود است و میخواهد تمریناتش را آغاز کند.

وی یادآور شد: به جز احسان حدادی، سجاد گنج زاده هم مشکوک به کرونا بود که سی تی اسکن و تست کرونا برای او نیز انجام شد، اما هنوز پاسخ تست او نیامده است. با این حال گنج زاده اکنون در قرنطینه است تا پاسخ تست کرونای این ورزشکار هم مشخص گردد. همان طور که می دانید، موضوع کرونا یک تهدید بالقوه و جدی در جهان است که امیدوارم ورزشکاران ما نیز ضمن حفظ سلامت خود، با یاری باشگاه ها و فدراسیون ها با شرایط ایمنی و خوبی برای المپیک آماده شوند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش درباره اینکه آیا برنامه ریزی یا پیش بینی درباره آغاز رقابت های ورزشی اجرا شده است یا نه، گفت: ما چندین برنامه و احتمال را آنالیز کردیم که بسیار از آنها حتی در سطح جهان مورد استقبال نهاده شد. این موضوع به صورت جدی دنبال می گردد و ما برنامه ریزی و دستورالعمل های مختلفی برای آغاز تمرینات، آغاز مسابقات و فعالیت های ورزشی داریم. ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هر روز جلسه برگزار می نماید و با نمایندگان وزارت بهداشت نیز در ارتباط هستیم و نمایندگان وزارت ورزش هم در جلسات حضور دارند. ما پیش بینی می کردیم که بتوانیم از هفته نخست اردیبهشت اجازه آغاز تمرینات را بدهیم، اما در شرایط فعلی و نکاتی که وزارت بهداشت گفته این امکان وجود ندارد و این اجازه به ما داده نمی گردد.

وی ادامه داد: با این حال در وزارت بهداشت کوشش های زیادی صورت می گیرد و موضوع ورزش هم یک بحث بسیار جدی است که نباید ریسک کنیم. شاید به مرور اجازه انجام تمرینات داده گردد و برای استان هایی که کرونا در آن ریشه کن خواهد شد، این اجازه صادر می گردد، اما در این زمینه به هیچ وجه شتاب زده عمل نمی کنیم. چون ممکن است دوباره دچار شویم و اگر نتوانیم موج دوم و سوم بیماری را به خوبی پشت سر بگذاریم، اوضاع خطرناک می گردد. همچنین روز شنبه جلسه ای خواهیم داشت که آقای علی نژاد هم در این جلسه هستند تا بلکه بتوانیم تصمیماتی را در این زمینه اتخاذ کنیم.

خلیلیان در پاسخ به این سؤال که آیا کشور پیک اول بیماری کرونا را رد نموده و در انتظار موج بعدی است یا نه، توضیح داد: خیر، هنوز پیک اول بیماری را هم رد ننموده ایم، اما از آن حالت اولیه و موج شدید و شرایط سختی که در شهرهایی چون قم یا رشت وجود داشت، کمی عبور نموده ایم. با این حال باید مراقب بود و وزارت بهداشت هم در این زمینه کوشش زیادی در سطح کشور می نماید. خود ما هم با هیئت استان هایی که در طغیان اولیه بودند ویدئو کنفرانس برگزار کردیم و شرایط باشگاه ها را جویا شدیم . آقای وزیر هم دستورات مهمی را در این زمینه صادر نموده است و در کوشش هستیم بتوانیم تمرینات ورزشکاران و باشگاه ها از سر گرفته گردد. همچنین درباره فوتبال نیز که همواره حواشی زیادی به دنبال دارد باید بگویم هیچ باشگاهی، هیچ مدیری و هیچ مربی دوست ندارد که بازیکن خود را در خطر قرار دهد یا نباید این کار انجام گردد.

وی در خصوص اینکه شرایط باشگاه های بدنسازی به چه صورت است و آیا زمانی برای بازگشایی آنها وجود دارد یا نه، گفت: می دانیم که باشگاه های بدنسازی همکاری خوبی در این زمینه داشته اند و از آنجایی هم که بیشتر آنها به بخش خصوصی تعلق دارند و بحث مالی برای آنها مطرح است، همان طور که گفتم در کوشش هستیم در استان هایی که بیماری به صفر برسد تمهیداتی برای بازگشایی آنها داشته باشیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش درباره اینکه آیا این ستاد نقش ارشادی و توصیه ای دارد یا می تواند با متخلفانی که تمرینات خود را انجام می دهد برخورد کند، گفت: قطعاً نقش این ستاد فقط ارشادی نیست و اگر کسی تخلفی کند، ابتدا با تذکر و توصیه و سپس توبیخ کتبی روبرو خواهد شد و حتی طبق ماده 5 می توانیم تصمیم به لغو مجوز باشگاه ها بگیریم و به این شکل با متخلفان برخورد گردد. می دانیم که تمرین کردن در خانه به اندازه تمرین حرفه ای تأثیرگذار نیست، اما می تواند آمادگی قهرمانان ما را حفظ کند و توصیه می کنیم همه به ورزش کردن ادامه دهند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1088

به "امکان شروع تمرینات در هفته اول اردیبهشت فراهم نیستم، حدادی می تواند به زودی تمرین کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان شروع تمرینات در هفته اول اردیبهشت فراهم نیستم، حدادی می تواند به زودی تمرین کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید