ایرانی ها پنجمین منبع درآمد گردشگری مالزی هستند

به گزارش وبلاگ واحدی، سفیر مالزی در تهران می گوید گردشگران ایرانی، پنجمین گردشگران درآمدزای خارجی برای کشورش هستند.

ایرانی ها پنجمین منبع درآمد گردشگری مالزی هستند

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

راجا نور شیروان زین العابدین، در آیین رونمایی از پوستر دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که با حضور 20 کشور از 18 تا 21 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزارمی گردد، اعلام کرد:

ایرانی ها در مالزی نسبت به گردشگران سایر کشورها هزینه بیشتری برای گردش و خرید می نمایند.

وی اضافه نمود که برای حمل و نقل هوایی گردشگران ایرانی علاوه بر هواپیمایی مالزی، خطوط هواپیمایی ماهان و ایران ایر همکاری خوبی با ما دارند.

شیروان زین العابدین اعلام کرد که مالزی در هر 9 دوره قبلی نمایشگاه تهران حضور داشته و در ابتدا فقط فضای یک غرفه 12 متری را در اختیار می گرفتیم ولی در چهارسال گذشته فضای غرفه ما به 42 متر افزایش یافت که عموما در آن سه محصول صنایع دستی، نساجی و محصولات معرف جاذبه های طبیعی مالزی عرضه می گردد.

وی افزود که بر اساس آنچه به وسیله سازمان های گردشگری اعلام شده است تعداد گردشگران در دنیا 4 درصد افزایش پیدا نموده در حالیکه رشد مالی دنیای فقط 2/5 درصد بوده است. اگر به این آمار توجه کنیم صنعت گردشگری در 15 سال گذشته عملکرد بهتری نسبت به اقتصاد دنیای داشته است.

سفیر مالزی گفت که گردشگری مالزی در سال 1998 با 5/5 میلیون نفر گردشگر درآمدی معادل 2/1 میلیارد دلار داشت اما با توسعه زیر ساخت ها در این سال ها به جایی رسیده ایم که انتظار داریم در سال 2020 میلادی با 36 میلیون گردشگر در مالزی حدود 42 میلیارد دلار ارز وارد کشور گردد.

وی اضافه نمود که در زمان حاضر صنعت گردشگری مالزی 40 میلیارد دلار به اقتصاد کشور من یاری می نماید که این رقم 15 درصد درآمد کشور را شامل می گردد، در سال 2015 گردشگری به تنهایی 13 درصد اشتغالزایی کشورم را موجب شده است.

شیروان زین العابدین یادآورشد که سازمان توسعه گردشگری مالزی در سال 1972 تاسیس شد و در سال 1992 به وزارتخانه فرهنگ و گردشگری ارتقا پیدا کرد؛ وزارتخانه ای که در کمتر از 25 سال آینده درآمدش به وسیله این صنعت 20 برابر خواهد شد.

در آیین رونمایی از پوستر نمایشگاه دهم بین المللی ایران در هتل لاله تهران، بعضی سفیران کشورهای خارجی حاضر در نمایشگاه، جمعی از فعالان گردشگری کشور، نمایندگان تشکل های مربوطه و مقام های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور داشتند.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 392

به "ایرانی ها پنجمین منبع درآمد گردشگری مالزی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی ها پنجمین منبع درآمد گردشگری مالزی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید