ایران با انتقال نفت به بندری در اندونزی تحریم ها را دور می زند

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران: رویترز به نقل از منابع غیر رسمی خاطرنشان کرد ایران در تازه ترین روش خود برای مقابله با تحریم های غرب نفت خود را به بندری در کشور اندونزی انتقال می دهد و همچنین برای حمل هر چه بیشتر نفت سرعت تانکرهای خود را افزایش داده است.

ایران با انتقال نفت به بندری در اندونزی تحریم ها را دور می زند

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، رویترز به نقل از منابع آگاه در بخش حمل و نقل دریایی گفت ایران در تازه ترین روش از یک بندر در کشور اندونزی برای تداوم فروش نفت خود در آسیا و دور زدن تحریم های غرب استفاده می نماید.

بر اساس این گزارش که به تایید مراجع رسمی نرسیده است دو تانکر بزرگ ایرانی که هر کدام ظرفیت حمل 2 میلیون بشکه نفت را دارند، در ماه آوریل راهی جزیره باتام اندونزی شده اند.

یک تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: ایران از این استراتژی در چند ماه گذشته استفاده نموده است... در این روش نفت به وسیله تانکرهای غول پیکر به جزایری در آسیا منتقل و در آنجا به فروش می رسد. درآمد نفتی برای ایران بسیار اهمیت دارد، بنابراین این خیلی مهم است که آنها هر چه می توانند نفت بیشتری بفروشند.

جزیره باتام در 20 کیلومتری ساحل جنوبی سنگاپور نهاده شده است. سنگاپور قطب خرید و فروش نفت در قاره آسیا محسوب می گردد. به گفته منابع آگاه، تا پیش از سال جاری به ندرت تانکر ایرانی ای نفت به این منطقه حمل می کرد.

یک مقام آگاه در یک شرکت نفتی در این خصوص گفت: من فکر می کنم که اینجا مقصد نهایی نیست و نفت از باتام به چین و کشورهای دیگر ارسال می گردد... ایرانی ها می توانند نفت را در اینجا نگه دارند و یا به وسیله زمین آن را به مناطق دیگر منتقل نمایند.

ایران پیش از این از جزایر دیگری نیز در آسیا برای صدور نفت خود استفاده نموده است. در ماه سپتامبر، ایران نفت خود را پیش از ارسال به کشورهای مختلف در لابوان نگهداری می کرد.

یک منبع آگاه نزدیک به ناوگان نفتکش های ایران گفت: آنها در گذشته از جزیره لابوان در مالزی استفاده می کردند، بنابراین حقیقتا هیچ عاملی وجود ندارد که آنها را از استفاده از جزیره باتام منع کند، زیرا هیچ محدودیت و تحریمی در این زمینه وجود ندارد.

بر اساس این گزارش دو تانکر سوناتا و کوراج، متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران هستند. این دو نفتکش پس از باتام راهی چین شده اند.

یک منبع دیگر نیز گفت، نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه تانکرهای دیگری غیر از این دو تانکر در انتقال نفت به جزیره باتام نقش داشته اند. سه نفتکش گلاروس، سیگال و اوشین نیمف، کشتی هایی هستند که توسط یک دلال یونانی که اوایل سال جاری در فهرست تحریم های واشنگتن نهاده شد، خریداری شده اند و در انتقال نفت به باتام به کار گرفته شده اند.

در ماه آوریل، بزرگترین مشتریان نفت ایران کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن، هند، ترکیه و تایوان بوده اند.

یک منبع آگاه در بخش ترانزیت نفت گفت، با توجه به تحریم ها و وابستگی ایران به ناوگان تانکری خود جهت ترانزیت نفت، تانکرهای متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران از جمله نفتکش های ماهارلیکا، اسکای لاین و دموس با سرعت بیشتری نفت را به چین و دیگر کشورهای آسیایی حمل می نمایند تا بتوانند محموله های بیشتری را بارگیری نمایند. وی اضافه کرد: حداکثر سرعت نفتکش ها در حال حاضر در هر جای آبهای بین المللی بین 8 تا 11 گره دریایی است... اما اخیرا نفتکش های ایرانی با سرعت 16 گره دریایی حرکت می نمایند.

21

منبع: تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 354

به "ایران با انتقال نفت به بندری در اندونزی تحریم ها را دور می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران با انتقال نفت به بندری در اندونزی تحریم ها را دور می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید