ایران در میان 10 کشور آخر فهرست تجارت و رقابت جهانی

به گزارش وبلاگ واحدی، سایت اقتصادنیوز نوشت: به گزارش سازمان سرمایه های فکری (WIPO)، ایران از نظر شاخص تجارت و رقابت در دنیا در میان 143 کشور دنیا در جایگاه 136 قرار گرفته است. امتیاز ایران از نظر تجارت و رقابت در سطح دنیا برابر با 56 بوده و شاخص رقابت و تجارت ایران هم برابر با 0.05 بوده است. به تعبیر بهتر ایران از نظر این شاخص در میان 143 کشور دنیا در میان 10 کشور آخر فهرست قرار گرفته است.

ایران در میان 10 کشور آخر فهرست تجارت و رقابت جهانی

بر اساس گزارش سال 2014 این سازمان، آخرین کشور این فهرست، صربستان است و امتیاز این کشور برابر با 43.3 است. اولین کشور فهرست از نظر تجارت و رقابت، استرالیا است و امتیاز این کشور برابر با 86.9 و شاخص آن برابر با یک است. دومین کشور این فهرست سنگاپور است و کشور مائوریتوس سومین کشور این فهرست است. ایالات متحده امریکا و کانادا از نظر رقابت و تجارت در جهان در جایگاه چهارم و پنجم جهان قرار گرفته اند و کشورهای نروژ، نیوزیلند،ترکیه، قطر و سوییس در جایگاه ششم تا دهم جهان قرار دارند.

از دیگر کشورهای این فهرست می توان به انگلستان اشاره کرد که شانزدهمین کشور جهان است و آلمان در جایگاه 26 جهان قرار گرفته است. ازبکستان از این نظر در جایگاه سی و دوم جهان است و تایلند جایگاه 35 را به خود اختصاص داده است. اندونزی و امارات متحده عربی به ترتیب جایگاه پنجاه و یکم و پنجاه و هشتم جهان را به خود اختصاص داده اند. شاخص تجارت و رقابت امارات متحده عربی برابر با 0.6 است و امتیاز این کشور از نظر رقابت و تجارت برابر با 76.2 است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 530

به "ایران در میان 10 کشور آخر فهرست تجارت و رقابت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در میان 10 کشور آخر فهرست تجارت و رقابت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید