بازخوانی پرونده جنگ علیه ایران در رویای آمریکایی

به گزارش وبلاگ واحدی، کتاب رویای آمریکایی اثر گل علی بابایی است که به بازخوانی پرونده جنگ نیابتی ایالات متحده علیه ایران می پردازد.

بازخوانی پرونده جنگ علیه ایران در رویای آمریکایی

به گزارش خبرنگار ، کتاب رویای آمریکایی نوشته گل علی بابایی توسط نشر 27 بعثت منتشر شده است. در این کتاب نشان داده شده که در طول 8 سال جنگ، آمریکا چه حمایت هایی از صدام انجام داد و تلاش نموده با پیگیری برای دستیابی به اسناد، کتاب به صورت کاملا مستند تهیه گردد؛ در عین حال نویسنده تمام تلاش خود را برای روان نویسی و دور بودن از محیط آکادمیک و نظامی برای جذب مخاطب عام به کار بسته است.

نویسنده کتاب در مصاحبه ای گفته است: سعی کردم کاری عرضه کنم که آکادمیک نباشد و جوان امروز آن را بخواند و دنبالش برود. اینکه او بداند کلید جنگ در سال 1329 طبق سند ارائه شده در کتاب زده شد یا در همان سالی که صنعت نفت ملی شد تا کودتای 28 مرداد …، اما پس از تمام این ماجرا ها که محقق نشد، چراغ سبزی به صدام نشان دادند که تو می توانی اکنون ژاندارم منطقه باشی، از این پس صدام با حمایت همه جانبه آمریکا و کشور های عربی و غربی دست به تهاجم زد.

تا 20 ماه ابتدای جنگ، آمریکا اجازه نمی داد از کلمه جنگ ایران و عراق استفاده گردد، او در رسانه ها از عنوان مخاصمه مرزی یاد می کرد؛ چراکه جنگ بار حقوقی داشت، برای همین در 20 ماه اول دست مان به جایی بند نبود، اما پس ازآن یاری های آمریکا علنی تر شد.

لازم به ذکر است کتاب رویای آمریکایی در 496 صفحه در قطع رقعی با قیمت 35 هزار تومان از سوی نشر 27بعثت منتشر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 824

به "بازخوانی پرونده جنگ علیه ایران در رویای آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازخوانی پرونده جنگ علیه ایران در رویای آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید