بازدید رئیس شورای شهر از رصدخانه شهری تهران

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش خبرنگاران، در این دیدار که با حضور حجت میرزایی، معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوا برگزار گردید، گزارشی از فعالیت های گذشته و برنامه های آینده سازمان و مرکز آمار و رصد شهری ارائه شد.

بازدید رئیس شورای شهر از رصدخانه شهری تهران

در این نشست هاشمی با افتتاح حساب شهروندی در سامانه تهران من درباره این سامانه و آمار و ارقام مربوط به استفاده شهروندان از حساب شهروندی خود پرسش هایی مطرح نمود و در بخش هایی از صحبت های خود با اشاره به ضرورت حرکت به سمت هوشمندی گفت:ما راهی جز هوشمندسازی نداریم. با توجه به پیشرفت های جهان و جمعیت رو به رشد تهران برای ارائه خدمات درست به شهروندان این راهی است که باید قطعا پیش رو بگیریم.

او درباره آینده برنامه تهران هوشمند گفت: از نظر من درجه بندی در هوشمندی وجود دارد و ما در ابتدای کار هستیم. مثالی هست که می گوید که ما در تهران دچار چاله هوایی هستیم. یعنی گردشگر خارجی که می خواهد وارد تهران گردد نمی تواند مسائلی مثل رزرو هتل، بلیت هواپیما برای سفر داخل ایران و استفاده از کارت اعتباری را انجام دهد. ما وضعیت خوبی در کشور از این لحاظ نداریم ولی باید مثل یک شهر فراملی و بین المللی تمام ویژگی های لازم را به دست آوریم و قطعا شورای شهر از برنامه تهران هوشمند حمایت می نماید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره نقش سازمان فاوا در پیشبرد این برنامه گفت: باید دید سازمان فاوا بر منابع مالی شهرداری متکی است یا خودکفاست؟ در حال حاضر کاملا خودکفا نیست. اما باید نگاه ویژه ای به درآمدزایی از ارائه سرویس ها داشته باشد تا در آینده به این مهم دست یابد.

در این نشست همچنین معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا ضمن تاکید بر حل معضلات شهری با استفاده موثر از توان ICT گفت: فناوری اطلاعات راه میانبری برای توسعه و باعث کاهش فقر و نابرابری است. در بسیاری از کشورها پیشرفت ICT موجب پایداری فرهنگی و کاهش تضادها و تحقق یکپارچگی گردیده است.

میرزایی در ادامه با اشاره به کوشش سازمان فاوا در یک سال گذشته و با تاکید بر اهمیت حفظ یکپارچگی در ایجاد تهران هوشمند گفت: اهمیت توسعه ICT نه تنها در بهبود کارایی و تغییر فرایندهای شهری بلکه در گسترش رویه های دموکراتیک و ایجاد حق انتخاب برای شهروندان است.

در این نشست همچنین دکتر فرجود، مدیرعامل سازمان فاوا با ارائه گزارشی ماموریت ها و حوزه های کاری سازمان و سامانه ها و نرم افزارهای مختلف را معرفی کرد و به طور کامل درباره سامانه هایی همچون تهران من و شفافیت توضیحاتی ارائه داد.

در انتها این نشست، رصدخانه شهری تهران معرفی و رئیس شورای شهر تهران با داده های تحلیلی موجود در این مرکز در حوزه جمعیت، کیفیت زندگی، اطلاعات جغرافیایی و مدیریت شهری آشنا شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 97

به "بازدید رئیس شورای شهر از رصدخانه شهری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید رئیس شورای شهر از رصدخانه شهری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید