بازگشایی باشکوه خیابان ابوالهول در مصر

به گزارش وبلاگ واحدی، شامگاه پنجشنبه مصر شاهد تحقق پروژه ای طولانی مدت بود که در چارچوب مراسمی باشکوه جشن گرفته شد: بازگشایی خیابان باستانی ابوالهول.

بازگشایی باشکوه خیابان ابوالهول در مصر

به گزارش خبرنگاران، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و خالد العنانی، وزیر گردشگری و آثار باستانی این کشور، سفیران کشورهای خارجی و شماری از چهره های شناخته شده را برای حضور در مراسم بازگشایی این خیابان دعوت کرده بودند.

مقامات مصری به خیابان ابوالهول لقب بزرگترین موزه فضای باز جهان را داده اند و امیدوارند که به زودی به جاذبه نو گردشگری این کشور بدل شود.

خیابان ابوالهول راستای را دربرمی گیرد که مجموعه معابد لکسور و کارناک را به هم متصل می کند و در دو طرف آن حدود 1350 مجسمه با بدن شیر و سر انسان واقع شده است.

خیابان ابوالهول در سال 1949 میلادی کشف شد. باستان شناسان در دهه های پس از آن نیز بازمانده های دیگری در ارتباط با این خیابان را کشف کردند.

بازسازی این خیابان باستانی در سال 2005 شروع شد اما به خاطر مسائل مالی و همچنین تلاطم های سیاسی در مصر بارها متوقف شده بود.

ارابه های فرعونی و صد ها هنرمند در مراسم پرخرج افتتاحیه راه سه هزار ساله کباش، معروف به راه ابوالهول، در اقصر مصر شرکت کردند.

اجرا های مراسم افتتاحیه به الهام از جشنی باستانی طراحی شد که هر سال در این راستا اجرا می شد.

همچنین موسیقی این اجرا بر اساس داستان های مکتوب به خط هیروگلیف بر دیوار های معبد تنظیم شد.

مصر امیدوار است که این رخداد به احیای صنعت گردشگری این کشور کمک کند. این صنعت از تحولات سیاسی و همه گیری کرونا آسیب های زیادی دیده بود.

منبع: فرارو
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2049

به "بازگشایی باشکوه خیابان ابوالهول در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی باشکوه خیابان ابوالهول در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید