بحران تمام عیار سایبری در آمریکا؛ تحقیری که ماهها در جریان بود

به گزارش وبلاگ واحدی، سیستم های امنیت سایبری دولت آمریکا در حمله هکری اخیر در این کشور که بنا بر گزارش ها ماه ها در جریان بوده به شدت تحقیر شده و در بهت و بحران فرو رفته اند.

بحران تمام عیار سایبری در آمریکا؛ تحقیری که ماهها در جریان بود

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وزارت های خزانه داری و بازرگانی آمریکا به تازگی مورد حملات سایبری قرار گرفته اند به نوعی که یک طرف خارجی احتمالا به اطلاعات ارتباطات داخلی آنها دست پیدا نموده است.

شرکت فایر آی که امنیت سایبری دولت آمریکا را تامین می نماید، زمانی متوجه این مشکل شد که ابزار هک آن دزدیده شده بودند.

خبرگزاری رویترز ادعا کرد هکرهای مورد حمایت یک دولت خارجی اطلاعات و ایمیل های وزارت خزانه داری آمریکا را به سرقت برده اند.

به گفته منابع مختلف ایمیل های کارکنان اداره ملی مخابرات و اطلاعات آمریکا برای ماه ها مورد رصد قرار گرفته است.

به دنبال افشای این خبر رسانه های آمریکا خاطرنشان کردند این اقدام هکری آن قدر جدی بوده که نشست اضطراری شورای امنیت ملی در کاخ سفید برگزار شده است.

در همین حال، آژانس امنیت اطلاعات آمریکا پس از هک شدن وب سایت خزانه داری خواهان قطع برق کامل نهادهای فدرال یا دولتی آمریکا شده بود.

بحرانی که گریبانگیر دولت جدید آمریکا هم خواهد بود

این حمله هکری چالشی بزرگ برای جو بایدن به عنوان دولت آینده خواهد بود چرا که مقامات مربوطه درباره اینکه چه اطلاعاتی به سرقت رفته و به چه منظور از آنها استفاده خواهد شد، تحقیق می نمایند، این یک امر بدیهی است که تکمیل تحقیقات گسترده سایبری ماه ها یا سالها زمان خواهد برد.

در عین حال، وزارت بازرگانی آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد: می توانیم تایید کنیم که یک نفوذ اطلاعاتی در یکی از دفاتر ما وجود داشته است. ما از اف بی آی و آژانس امنیت زیرساختی و امنیت سایبری خواسته ایم تا درباره این حادثه تحقیق نمایند. در شرایط کنونی نمی توانیم شرح بیشتری بدهیم.

در همین حال به کاربران سولارویندز اوریون، ابزار شبکه کامپیوتری گفته شده است که به آن وصل نشوند. سولارویندز حدود 300 هزار کاربر در سطح دنیا دارد که کارکنانی از ارتش آمریکا، وزارت دفاع، وزارت خارجه و دفتر رئیس جمهور آمریکا در آن حضور دارند. به این کاربران توصیه شده است که سیستم خود را به روز رسانی نمایند تا آسیب پذیری امنیتی به وجود آمده مورد آنالیز قرار گرد.

نوک کوه یخ بحران سایبری

حمله به زیرساخت سایبری دولت آمریکا به قدری بزرگ است که رویترز در گزارشی نوشت که مسئله دسترسی به ایمیل های وزارت خزانه داری شاید نوک کوه یخی باشد.

در این حمله هکری گفته می گردد که سیستم دولتی مورد رخنه و نفوذ جدی قرار گرفته است.

فیلم ژانر وحشت

بی بی سی در گزارشی با اشاره به این حمله سایبری نوشت که این اتفاق درست شبیه تماشای فیلم های ژانر وحشت هست که نقش اول فیلم در زیرزمینی تاریک ایستاده باشد و با چراخاندن مشعل یک چیز شریرانه ای را ببیند.

هنوز ابعاد کامل این حمله سایبری معین نیست، اما ظاهرا هکرها به تمام کاربران سولارویندز دسترسی داشته اند. گفته می گردد که تیم های سایبری دولت آمریکا الان در شرایط بحران کامل هستند. زمانی که یک حمله سایبری لو می رود، معمولا کار از کار گذشته و بیش از حد دیر شده است.

هنوز نهادهای امنیتی و فنی آمریکا هنوز به ابعاد ماجرا و پیچیدگی های آن پی نبرده اند و احتمالا ماهها و سالهای آینده مشغول برطرف اشکالات باشند. آمریکایی ها می گویند نمی دانند که چه ضربه ای را دقیقاً از کجا خورده اند. در برآورد های رسانه ای آمریکا انگشت اتهام به سمت روسیه رفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1515

به "بحران تمام عیار سایبری در آمریکا؛ تحقیری که ماهها در جریان بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران تمام عیار سایبری در آمریکا؛ تحقیری که ماهها در جریان بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید