برنامه چینی ها برای اعزام توریست به ایران

به گزارش وبلاگ واحدی، سفیر چین اخیرا گفته است که لغو ویزا برای سفر چینی ها به ایران به افزایش حجم سفر گردشگران چینی به ایران یاری می نماید.

برنامه چینی ها برای اعزام توریست به ایران

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

چانگ هووآ با حضور در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه با رئیس این سازمان، برنامه خود را برای معرفی ایران به چینی ها تشریح کرد و در عین حال از علی اصغر مونسان خواست اقدام برای ارائه برنامه جدید از سوی هتل ها و آژانس های توریستی به گردشگران چینی را آغاز کند.

او اضافه نمود: قبلا به ایران سفر نموده ام و به شیراز و اصفهان رفته ام. در شهر تهران نیز روزهای پنج شنبه و آدینه تهرانگردی می کنم و موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخ تهران را می بینم. سفیر چین در این جلسه گفت: ثبت جهانی هیرکانی را نیز به شما تبریک می گویم، می دانم که ایران 24 اثر ثبت جهانی دارد و در صندلی دهم در دنیاست. امیدوارم در مدت ماموریتم بتوانم از 31 استان و 24 اثر جهانی ایران بازدید کنم. سفیر چین همچنین اضافه نمود: در دیدار با آقای لاریجانی رئیس مجلس ایران نیز اعلام نموده ام که به عنوان سفیر آماده معرفی ایران به گردشگران چینی هستم و این موضوع را از خانواده خود آغاز می کنم.

چانگ هووآ ادامه داد: از اقدام ایران برای لغو ویزا برای سفر چینی ها به ایران تشکر می کنم، اعتقاد دارم این موضوع به گسترش گردشگری دو کشور یاری می نماید. من همیشه ایران را به عنوان یک کشور امن برای خانواده و دوستانم معرفی می کنم. به نظر من ایران یک کشور امن و در حقیقت امن ترین کشور خاورمیانه است. او با بیان اینکه گردشگران خروجی زیادی داریم، خطاب به رئیس سازمان گردشگری بیان کرد: از شما درخواست دارم هتل ها، آژانس ها برای سفر چینی ها برنامه ریزی جدیدی ارائه دهند.

جاذبه های گردشگری ایران باید در چین معرفی شود. شبکه اجتماعی وی چت را در چین راه اندازی کردیم و به وسیله این شبکه جاذبه ها و ظرفیت های ایران را به چینی ها معرفی می کنیم. من در مدت حضورم در تهران در برنامه های کنسرت و موسیقی شرکت می کنم و حضور مردم در این برنامه های فرهنگی برای من بسیار جالب است. او اظهار داشت: آماده همکاری با ایران در حوزه گردشگری هستیم و در دیدار با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران گفته ام که چین مردم خود را به ایران می فرستد.

درخواست سازمان از سفیر

علی اصغر مونسان نیز در این نشست گفت: آمادگی داریم یاری کنیم تا تمام نقاط دیدنی ایران را ببینید. البته ایران کشور پهناوری است و نقاط تاریخی زیادی دارد. یک میلیون سایت تاریخی، 34هزار اثر ثبت شده ملی و 24 اثر ثبت شده جهانی داریم که نشان دهنده سابقه تاریخی و تمدنی ایران است. او اضافه نمود: در سال های اخیر گردشگری ایران روندی روبه رشد را طی می نماید. سال گذشته 7 میلیون و 800 هزار گردشگر داشتیم. حجم سرمایه گذاری زیادی در کشور در حال اجرا است و حدود 18میلیارد دلار حجم این سرمایه گذاری هاست. دولت کوشش می نماید گردشگری به عنوان یک اقتصاد جدید نقش ایفا نماید. روابطمان را با کشورهای مختلف تقویت می کنیم که یکی از این کشورها چین است. رابطه خوبی در گذشته داشتیم و اکنون نیز رابطه بسیار خوبی داریم. او ادامه داد: در سفر رئیس مجلس ایران به چین نیز توافقات خوبی در حوزه گردشگری شده و مقامات چینی اعلام نموده اند آمادگی دارند 4 درصد گردشگری خروجی به ایران اختصاص یابد؛ یعنی حدود 6میلیون گردشگر که البته در حال حاضر عدد کمی است. 60هزار گردشگر چینی داریم و 70هزار ایرانی به چین سفر می نمایند که عدد اندکی است و ظرفیت دو کشور بیشتر از این است و باید این اعداد افزایش یابد.

مونسان گفت: گردشگری علاوه بر نتایج مالی نتایج فرهنگی نیز دارد و باعث نزدیکی ملت ها به هم می شود، برنامه ای در دست داریم تا در سفر به چین با برگزاری برنامه های فرهنگی و با حضور دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به معرفی ایران برای گردشگران چینی بپردازیم و با توجه به لغو ویزا علاقمند هستیم این سفر زودتر اتفاق بیفتد. او در ادامه با اشاره به نگرانی سفیر از امنیت گردشگران در ایران و موضوع تصادف گردشگران گفت: آمار تصادفات برای گردشگران بالا نیست.

زیرساخت های خوبی داریم. تحریم ها در حوزه حمل و نقل به صنعت هواپیمایی برمی شود که با توجه به مهندسان و خلبان های خوب در این حوزه نیز مسئله ای نداریم، بنابراین جای نگرانی نیست. مونسان ادامه داد: از سفارت چین درخواست دارم تا یاری کند و دوره هایی را برای آموزش زبان چینی برای تورگردان های ما بگذارد. هم آموزش زبان چینی و نیز آشنایی با رسوم مردم چین در آداب پذیرایی و غذا.

مونسان گفت: با وجود تهدیداتی که وجود دارد سال گذشته شاهد رشد 52 درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران بودیم. این در حالی است که ناوهای آمریکایی در خلیج فارس حضور داشته اند اما مردم ما به خوبی می دانند که هیچ اتفاقی نمی افتد. ایران امن ترین کشور خاورمیانه است. خصوصا اینکه این موضوع امنیت را برای گردشگران به طور ویژه در نظر داریم و دستگاه های امنیتی ما تمام کوشش خود را برای تامین امنیت گردشگران به کار می برند. او اظهار داشت: تقریبا تمام گردشگران بعد از سفر به ایران اعلام رضایت می نمایند.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: همگردی
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 328

به "برنامه چینی ها برای اعزام توریست به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه چینی ها برای اعزام توریست به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید