برترین زمان سفر به دبی

به گزارش وبلاگ واحدی، برترین زمان سفر به دبی در کدام فصل است؟

شهر دبی در کشور امارات متحده این روزها جز یکی از شهرهای مدرن و پیشرفته در خاورمیانه شده و سالانه تعداد زیادی گردشگر به سمت این شهر سفر می نمایند تا از فضاهای مجذوب کننده تفریحی که در آن فراهم دیده بازدید نمایند و تجربه سفری فوق العاده ای بدست بیاورند. این شهر پر از آسمانخراش های سر به فلک کشیده درست در کنار بادگیرهای کاهگلی است؛ در واقع کمتر شهری را در جهان می توان مثل دبی با این تضاد ولی مجذوب کننده نیز مشاهده کرد. یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های دبی، فستیوال ها و جشنواره های خریدی است که هر ساله در آن برگزار می گردد و هواداران زیادی هم دارد. اما برای اینکه بخواهید به این شهر سفر کنید احتیاج دارید بدانید که برترین زمان سفر به دبی است، از همین رو ما در این مقاله می خواهیم دبی را در فصل های مختلف و زمان های خاص با هم مقایسه کنیم برترین زمان برای سفر و انتخاب تور دوبی را در اختیارتان بگذاریم، تا با توجه به اولویت هایی که برای سفرتان دارید برترین زمان را برای سفرتان به دبی انتخاب کنید.

برترین زمان سفر به دبی

آب و هوای دبی به طور کلی

همانطور که می دانید دبی آب و هوای گرمسیری بیابانی دارد. تابستان ها به شدت گرم و مرطوب و میانه دمای روز حدود 41 و در شب حدود 30 درجه سانتی گراد است. زمستان ها گرم و کوتاه و میانه دمای روز حدود 23 و در شب 14 درجه سانتی گراد است. بیشتر روزهای سال آفتابی است و اندازه بارش باران در دهه های اخیر افزایش پیدا نموده و سالانه حدود 150 میلی متر است که بیشتر در ماه های آذر تا اسفند اتفاق می افتد.

دبی در فصل های گرم سال

بهار و تابستان

با توجه به موقعیت جغرافیایی دبی، شرایط جوی و آب و هوایی در فصل تابستان در این شهر تقریبا می توان گفت غیرقابل تحمل است و برای این که بتوانید در خیابان های شهر قدم بزنید با یک کولر گازی همراه خودتان داشته باشید که این کار غیرممکن است. اما با توجه به مراکز تفریحی سرپوشیده در نظر گرفته در این شهر مدرن اگرهم شما در تابستان به این شهر سفر کردید مسئله ای برایتان پیش نخواهد آمد. به طور مثال هتل ها در فصل تابستان با دستگاه های مخصوص آب استخرهای خود را خنک می نمایند تا مسافران بتوانند به لذت شنا در آب خنک وسط تابستان را تجربه نمایند، خوب با این تفاسیر ممکن است شما برترین زمان سفر به دبی را تابستان بدانید اما این برای همه صدق نمی کند. نکته بسیار مهمی که وجود دارد اگر بتوانید گرمای هوا را در فصل تابستان در این شهر تحمل کنید می توانید سفری بسیار ارزان داشته باشید چرا که می توانید در برترین و مشهورترین هتل های دبی اتاق رزرو کنید. گفتنی است که سایت خبرنگاران در تمامی منطقه ها شهر امکان رزرو هتل های متنوع را برای شما به صورت آنلاین و ریالی فراهم آورده است اگر با مسئله ای هنگام رزرو هتل روبرو شدید می توانید با مشاوران خبرنگاران با شماره تماس 8540 تماس حاصل فرمایید.

دبی در فصل های سرد سال

پاییز و زمستان

اما در فصل های سرد سال که از اواسط مهر ماه تا اواخر اسفند و فروردین در این شهر شرایط نسبتا بهتری برقرار است و به اصطلاح به آن فصل پر مسافر یا های سیزن می گویند؛ به عبارتی می توان گفت که برترین زمان سفر به دبی فصل های سرد سال که به یقین هم درست است. در طول زمستان میانگین دمای روز دبی 25 درجه سانتیگراد است. میانگین دمای شب در نزدیکی خط ساحلی بین 12 درجه تا 15 درجه سانتیگراد متغیر، و در منطقه ها بیابانی این دما 5 درجه سانتیگراد است. در منطقه ها بیابانی شب ها نسبتا خنک تر هستند. در منطقه ها ساحلی میانگین رطوبت هوا به 50% تا 60% می رسد. به این صورت که همه چیز برای یک سفر دلچسب برایتان فراهم می آید. اما با توجه به بالا رفتن هزینه های به علت ازحام مسافر سفری ارزان نخواهید داشت که البته برای برطرف این مشکل می توانید با مشاوران سفر خبرنگاران که به طور 24 ساعته آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند یاری بگیرید تا برای رزرو هتل و بلیط هواپیمای مالی به شما یاری نمایند، حتی شما می توانید تورهای دبی خبرنگاران را مشاهده کنید و مواردی مالی را برای سفرتان انتخاب کنید.

برترین زمان سفر ارزان به دبی

عده ای از مسافران هستند که برترین زمان سفر به دبی را زمانی که همه چیز ارزان است می دانند، با توجه به این موضوع همانطور که می دانید دبی شهری با آب و هوای بسیار گرم است. به طور معمول اگر بخواهید به این شهر سفر کنید باید بین ماه های نوامبر تا مارس به این شهر بروید اما خوب به علت اینکه اغلب مردم در این فصل به این شهر سفر می نمایند هزینه ها بسیار بالاست اگر می خواهید سفری ارزان به دبی داشته باشید باید در فصل تابستان که گرمای طاقت فرسا در این شهر حاکم است به آن سفر کنید که کمی سخت است اما می توانید در پارک های آبی یا دیگر مجموعه هایی که با توجه به شرایط آب و هوایی این شهر ساخته شده و مراعات حال شهروندان و گردشگر ها را نموده نیز سفر کنید. پس با تمام این تفاسیر به طور دقیق نمی توان گفت برترین زمان سفر به دبی کی است چرا که اولویت های افراد فرق دارد.

فصل حراجی در دبی

برترین زمان سفر به دبی از دید هر مسافری می توانید متفاوت باشد به طور مثال عده سفر ارزان برایشان اولیت است و آن را برترین زمان سفر به دبی می دانند اما عده ای دیگر هستند که می خواهند استفاده مفید از سفرشان ببرند و صبر می نمایند تا جشنواره های دبی آغاز گردد؛ جشنواره های خرید دبی از دهه 90 میلادی و از سال 1996 آغاز شدند و در آن بیشتر از 6000 فروشگاه حضور دارند، اما این جشنواره ها فقط خرید از مراکز خرید با قیمت بسیار مناسب را پیشنهاد نمی دهند. در این فستیوال ها می توانید علاوه بر خرید، از انواع کنسرت ها، نمایش ها، فعالیت های تفریحی و زمین های بازی ای که بخشی از این جشنواره ها هستند هم لذت ببرید و از اتمسفر خوب و شادی که در این زمان وجود دارد، نهایت استفاده را کنید.

  • زمان برگزاری جشنواره خرید دبی

به طور کلی در شهر دبی سالانه 23 جشنواره خرید به وقوع می پیوند که از بین آن ها جشنواره زمستان از همه معروف تر و پرطرفدارتر است. فستیوال زمستانی دبی یا همان جشنواره خرید دبی ممکن است در سال های مختلف با اختلاف زمانی کوتاه برگزار گردد، اما اکثرا از روز 5 دی (26 دسامبر) تا 6 بهمن (27 ژانویه) ادامه خواهد داشت؛ در طول این جشنواره خرید دبی فروشگاه ها و مراکز خرید زمان بیشتری باز هستند و تا زمانی که خریداران به آن ها مراجعه نمایند این فروشگاه ها هم باز هستند و خدمات خودشان را به خوبی ارائه می دهند. در روزهای پایانی و تعطیلِ هر هفته در مکان های مختلفی از شهر آتش بازی و پایکوبی و شادی نیز بر پاست.

تغییرات آب و هوای دبی در 12 ماه سال

  • مارس (اواسط اسفند تا اواسط فرودین)

میانگین دمای هوا در ماه مارس 28 درجه سانتی گراد به همراه گرما و رطوبت میانه می باشد. باران تنها 4 روز از ماه محتمل است ببارد و میانه بارش آن 27 میلی متر است. میانگین دمای آب دریا هم به 24 درجه سانتی گراد می رسد.

  • آوریل (اواسط فرودین تا اواسط اردیبهشت)

در ماه آوریل میانگین دمای طول روز 32 درجه سانتیگراد به همراه گرما و رطوبت بالا است. میانگین بارش 8 میلی متر است و باران تنها در دو روز در ماه می بارد. میانگین دمای دریا در ماه آوریل 24 درجه سانتیگراد است.

  • می (اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد)

در ماه می میانگین دما 38 درجه سانتیگراد است و هوا به شدت گرم و مرطوب است. میانگین بارش 1 میلی متر است و باران تنها در یک روز از ماه می بارد. میانگین دمای دریا 28 درجه سانتیگراد است.

  • ژوئن (اواسط خرداد تا اواسط تیر)

در ماه ژوئن میانگین دما 40 درجه سانتیگراد است و هوا به شدت گرم و مرطوب است. در ماه ژوئن احتمال بارش باران بسیار پایین است. میانگین دمای دریا 31 درجه سانتیگراد است.

  • جولای (اواسط تیر تا اواسط مرداد)

در ماه جولای میانگین دما به شدت بالا و 42 درجه سانتیگراد است و هوا به شدت گرم و مرطوب است. میانگین دمای دریا 32 درجه سانتیگراد است.

  • آگوست (اواسط مرداد تا اواسط شهریور)

در ماه آگوست میانگین دما 43 درجه سانتیگراد است و هوا به شدت گرم و مرطوب است. در ماه آگوست احتمال بارش باران بسیار پایین است. میانگین دمای دریا 32 درجه سانتیگراد است.

  • سپتامبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر)

در سپتامبر میانگین دما 39 درجه سانتیگراد است و هوا به شدت گرم و مرطوب است. در ماه سپتامبر احتمال بارش باران بسیار پایین است. میانگین دمای دریا 32 درجه سانتیگراد است.

  • اکتبر (اواسط مهر تا اواسط آبان)

در ماه اکتبر میانگین دما 36 درجه سانتیگراد است و هوا بسیار گرم و مرطوب است. میانگین دمای دریا در حوالی فرودگاه دبی 30 درجه سانتیگراد است.

  • نوامبر (اواسط آبان تا اواسط آذر)

در ماه نوامبر میانگین دما 31 درجه سانتیگراد است و هوا گرم و مرطوب است. به طور میانگین امکان بارش 3 میلی متر باران در ماه نوامبر وجود دارد. میانگین دمای دریا 28 درجه سانتیگراد است.

  • دسامبر (اواسط آذر تا اواسط دی)

در ماه دسامبر میانگین دما 26 درجه سانتیگراد است و هوا تقریبا خنک با رطوبت بالا است. میانگین بارش 15 میلی متر است و باران تنها در دو روز از ماه می بارد. میانگین دمای دریا 25 درجه سانتیگراد است.

  • ژانویه (اواسط دی تا اواسط بهمن)

میانه دما در طول روز 24 درجه سانتی گراد است و اندازه بارش باران به 10 میلی متر می رسد که تنها دو روز از ماه اتفاق می افتد. میانه دمای آب دریا در ماه ژانویه 22 درجه سانتی گراد می باشد. جالب است بدانید که در سال 2008 در این شهر 110 میلی متر باران تنها در 24 ساعت بارید.

  • فوریه (اواسط بهمن تا اواسط اسفند)

دمای هوا در این ماه در طول روز به 25 درجه سانتی گراد می رسد و اندازه بارش 35 میلی متر است، میانه دمای آب دریا هم 22 درجه سانتی گراد است..

در مقاله بالا ما تمام سعی خودمان را کردیم که برترین زمان سفر به دبی را برای شما شرح دهیم اما تصمیم به این که کدام یک قطعا برترین زمان سفر به دبی هستند با خودتان است چرا که اولویت های هر فرد فرق دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2275

به "برترین زمان سفر به دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید