تاثیر اندک گیاهان آپارتمانی بر بهبود کیفیت هوا

به گزارش وبلاگ واحدی، نتایج یک آنالیز علمی جدید که توسط دانشگاه آمریکایی درکسل اجرا شده نشان می دهد بر خلاف تصور بعضی افراد، گیاهان آپارتمانی نقش چندانی در بهبود کیفیت هوای منازل ندارند.

تاثیر اندک گیاهان آپارتمانی بر بهبود کیفیت هوا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، در حالی که پیش از این تصور می شد گیاهان آپارتمانی می توانند کیفیت هوای منازل را به میزان زیادی بهتر نمایند، حالا تعیین شده که این تصور غلط است.

محققان می گویند اگر تمایل به تغییر و ارتقای کیفیت هوای منازل دارید بهتر است برای مدتی درب خانه و پنجره ها را باز بگذارید تا هوای تازه به داخل خانه راه یابد؛ البته به شرطی که با مشکل آلودگی هوا در شهرهای بزرگ دست به گریبان نباشید.

این تحقیق حاصل سی سال مطالعه و آنالیز در خصوص تاثیرگذاری گیاهان آپارتمانی است و در قالب آن عملکرد صدها گونه گل و گیاه که توسط مردم در آپارتمان ها مورد استفاده قرار می گیرند، مطالعه شده است.

بر همین اساس باید صدها گونه گیاه در یک فضای محدود آپارتمانی به کار گرفته شوند تا تاثیری نزدیک به بازگذاشته درب و پنجره ها ایجاد نمایند.

پژوهشگران می گویند تحقیقات قبلی در خصوص تاثیرگذاری مثبت گیاهان آپارتمانی در فضای آزمایشگاهی و مصنوعی و نه در شرایط واقعی صورت گرفته بود و لذا نتایج به دست آمده از آنها نزدیک به واقعیت نبوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 669

به "تاثیر اندک گیاهان آپارتمانی بر بهبود کیفیت هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر اندک گیاهان آپارتمانی بر بهبود کیفیت هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید