تاکید عبدالمهدی بر توسعه روابط عراق و چین

به گزارش وبلاگ واحدی، نخست وزیر عراق که در چین به سر می برد با تاکید بر تمایل کشورش برای گسترش روزافزون روابط مشترک، حجم مبادلات تجاری دو کشور را 30 میلیارد دلار بیان کرد.

تاکید عبدالمهدی بر توسعه روابط عراق و چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه السومریه، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق که سفر رسمی چند روزه خود به چین را از پنجشنبه بیست و هشتم شهریور شروع نموده است، امروز آدینه در کنفرانس جهانی صنایع در شهر هفی چین به عنوان میهمان افتخاری لی کی چیانگ نخست وزیر چین شرکت کرد.

عبدالمهدی که هیئت بلندپایه ای از مقامات اعم از وزیران و استاندار و مشاوران و بازرگانان وی را همراهی می نمایند، در این کنفرانس سخنرانی کرد.

عبدالمهدی گفت عراق امروز بیش از هر زمانی در گذشته به گسترش روابط تاثیرگذار خود با آسیا و به طور خاص با چین در جهت بازگشت عراق به ایفای نقش تاثیرگذار و موثر و بهره مند شدن مردم از زندگی شایسته و آبرومندانه احتیاج دارد.

وی در این سخنرانی به دیداری که با رئیس جمهور چین و دیگر مقامات بلندپایه دولتی و حزبی این کشور خواهد داشت، اشاره نمود و از شرکت های چینی و جهانی خواست در رشد و توسعه عراق و بازسازی زیرساخت هایش مشارکت نمایند، وی قول داد موانع پیش رو را به وسیله کمیته مرکزی برای فراهم کردن شرایط و فرصت ها رفع کند.

عبدالمهدی هفتادمین سالروز تاسیس جمهوری خلق چین را به مقامات و مردم این کشور تبریک گفت.

نخست وزیر عراق پیش از حضور در این کنفرانس از نمایشگاه برپا شده در مرکز کنفرانس ها به همراه وانگ یونگ مشاور دولت چین بازدید کرد.

عبدالمهدی شامگاه پنجشنبه در جمع هیئت رسمی عراق در محل اقامتش به اهمیت سفر به چین اشاره و آن را سفری مهم و سرنوشت ساز خواند که برنامه ریزی برای انجام آن از مدت ها پیش صورت گرفته است و اینکه روابط با چین گسترده و حجم مبادلات تجاری میان دو کشور به 30 میلیارد دلار در سال رسیده است.

وی خاطر نشان کرد هدف ما توسعه زیرساخت ها به وسیله پروژه های بازسازی، خدماتی و توسعه اقتصاد با استفاده از امکانات گسترده و تجربه پیروز چین است. وی اضافه کرد عراق رنج طولانی از جنگ ها و تروریسم متحمل شده است، عراق بخشی از شرق شکوفاست و در گذر تاریخ روابط متمازی با چین و نیز با هند داشته است.

عبدالمهدی به دیدار کوتاهی که از هند در جهت پروازی به چین داشت، اشاره نمود و گفت در دیدار با مسئولان هندی به توافق برای فعال کردن کمیته مشترک عراقی هندی دست یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 420

به "تاکید عبدالمهدی بر توسعه روابط عراق و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید عبدالمهدی بر توسعه روابط عراق و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید