کوشش نواز شریف برای اعتماد سازی در روابط هند و پاکستان

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران: نواز شریف که قرار است برای سومین بار به عنوان نخست وزیر پاکستان معرفی گردد میخواهد تنش ها و بی اعتمادی طولانی در روابط این کشور با هند را رفع کند.

کوشش نواز شریف برای اعتماد سازی در روابط هند و پاکستان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه داون؛ نواز شریف که به پیروزی قاطعی در انتخابات اخیر پاکستان دست یافته است روز دوشنبه تاکید نمود، بی اعتمادی طولانی مدت در روابط پاکستان با هند باید حل و فصل گردد.

وی همچنین بر گسترش روابط اسلام آباد با واشنگتن تاکید نمود ولی توضیح داد، عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در مناطق قبیله ای پاکستان، حاکمیت ملی این کشور را زیر سئوال برده و به چالش بزرگی برای حاکمیت ملی پاکستان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: روز یکشنبه مذاکره و گفت و گوی طولانی با مانموهان سینگ نخست وزیر هند داشته است و دو طرف برای سفر و ملاقات از کشورهایشان از همدیگر دعوت به عمل آورده اند.

وی در پاسخ به سئوال یک خبرنگار هندی که پرسید آیا از نخست وزیر هند برای شرکت در مراسم ادای سوگند نخست وزیری دعوت به عمل خواهد آورد، گفت: وی از ارائه این دعوت به نخست وزیر هند خیلی شادمان خواهد شد.

وی در کنفرانس خبری که بیرون شهر لاهور برگزار گردید، اضافه کرد: نگرانی هایی در بین مقام های هندی و همچنین مقام های پاکستانی وجود دارد که باید این نگرانی ها حل و فصل گردد.

نواز شریف که حامی سیاست بازار آزاد است خواهان گسترش روابط تجاری هند و پاکستان و از بین رفتن موانع موجود برای افزایش مبادلات تجاری دو کشور است.

گرچه نواز شریف در سال 1999 میلادی قصد داشت تا روابط اسلام آباد و دهلی نو را گسترش دهد ولی اقدام پرویز مشرف فرمانده سابق ارتش پاکستان در اعزام نیروهای نظامی به کشمیر موجب بروز تنش های جدیدی در روابط دو کشور شد. نواز شریف سپس با کودتای نظامی بدون خونریزی توسط پرویز مشرف از قدرت سرنگون شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 699

به "کوشش نواز شریف برای اعتماد سازی در روابط هند و پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش نواز شریف برای اعتماد سازی در روابط هند و پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید