کوشش گروسی برای متقاعدسازی ایران

به گزارش وبلاگ واحدی، تهران (پانا)- حسن بهشتی پور با اشاره به اینکه ایران پنجم اسفند اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف می نماید، گفت برای آژانس مسئله این است که بعدها چگونه باید با ایران همکاری داشته باشد.

کوشش گروسی برای متقاعدسازی ایران

به گزارش رادیو گفت وگو، حسن بهشتی پور، تحلیلگر مسائل سیاسی در مصاحبه با برنامه رویداد با بیان اینکه پادمان هسته ای ترتیبات همکاری را معین می سازد، گفت: نظارت های کلی نسبت به این مسئله صورت می گیرد و همکاری با ایران یکی از مهم ترین مسائل گروسی در آینده است.

بهشتی پور با اعلام اینکه آژانس تلاش دارد طرحی را در نظر گیرد تا ایران پذیرش پروتکل الحاقی را ادامه دهد، گفت: تا زمانی که طرف مقابل تعهدات را انجام ندهد، به نظرم ایران از این نظر خود باز نخواهد گشت.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه نمود: آژانس در بعد فنی و حقوقی کار می نماید و چهارچوب مذاکرات گروسی نیز حول موضوعات فنی و حقوقی می چرخد.

بهشتی پور گفت: آژانس نباید وارد مسائل سیاسی گردد گرچه گاهی اوقات تحت فشار امریکا و سایر کشورها وارد این حوزه می گردد و مشکلاتی ایجاد می نماید.

وی دستور کار جلسه گروسی را ناظر بر ادامه همکاری با ایران دانست و اضافه نمود: احتمال برداشتن تحریم ها تقریبا نزدیک به صفر است و لذا هیچ شانسی برای امریکا مبنی بر متوقف سازی تحریم وجود ندارد.

بهشتی پور گفت: باید دید روسیه و چین و... چه کاری می توانند انجام دهند تا امریکا را متقاعد سازند!

وی اضافه نمود: به وسیله تلاش و تلاش داخل کشور تحریم ها اثر نخواهد داشت پس دولت و ملت و ارگان های مختلف باید دست بدست هم دهند و اقداماتی بنمایند که تحریم ها بی اثر گردد و در این شرایط امریکا اهرم تحریم را کنار خواهند گذاشت.

بهشتی پور اظهار داشت: آمریکا در گفتار قطعنامه 2231 را پذیرفته ولی در عمل اجرایی نکردند که اگر می خواستند اجرایش نمایند ترامپ نباید از ذیل برجام خارج می شد.

وی اضافه نمود: امریکا به قطعنامه 2231 رای داده اما آن را اجرا نمی نماید و این تناقض میان قول و فعل است.

بهشتی پور اضافه نمود: الان که امریکا گفته مکانیزم ماشه را پس می گیرم، یعنی به هدف خود نرسیده و امروز می خواهد بگوید که از این موضوع صرف نظر کردم. ولی در اصل باید تعهدات خود را به همراه اروپا در قطعنامه 2231 عملیاتی کند

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1646

به "کوشش گروسی برای متقاعدسازی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش گروسی برای متقاعدسازی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید