توزیع 11 هزار تن تخم مرغ تنظیم بازار در کشور

به گزارش وبلاگ واحدی، رئیس اتحادیه سراسری مرغداران میهن از توزیع 11 هزار تن تخم مرغ تنظیم بازار با نرخ مصوب در سراسر کشور اطلاع داد.

توزیع 11 هزار تن تخم مرغ تنظیم بازار در کشور

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حمید رضا کاشانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران میهن درباره آخرین شرایط عرضه تخم مرغ تنظیم بازار اظهار کرد: بنابر آمار تا به امروز 11 هزار تن تخم مرغ با نرخ مصوب در میادین و فروشگاه های زنجیره ای کشور توزیع شده است و همیشه محدودیتی در عرضه وجود ندارد.

وی اضافه نمود: برای ساماندهی بازار تخم مرغ، قیمت مصوب انواع تخم مرغ بسته بندی اعلام می گردد.

کاشانی ادامه داد: بسته بندی تخم مرغ 2 دسته است که یک دسته آن فراورینمایندگانی هستند که اقدام به بسته بندی می نمایند و دسته دیگر انجمن که بسته بندی مستقل دارند و پس از خرید تخم مرغ اقدام به بسته بندی می نمایند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن قیمت پیشنهادی هر شانه تخم مرغ بسته بندی را 49 هزار تومان خاطرنشان کرد.

وی با اشاره به دلایل گرانی تخم مرغ در بازار بیان نمود: گرچه تخم مرغ درب مرغداری با نرخ مصوب عرضه می گردد، اما سیستم نامناسب توزیع و عدم شفافیت منجر به اختلاف چشمگیر قیمت است چرا که سیستم خرده فروشی حاضر به دریافت سود 5 تا 10 درصد نیست.

به گفته کاشانی، با اعلام قیمت مصوب تخم مرغ بسته بندی و ورود دستگاه های نظارتی و برخورد با گرانفروشان پیش بینی می گردد که از هفته آینده بازار به تعادل برسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن از عرضه تخم مرغ های وارداتی اطلاع داد و گفت: تا به امروز هزار تن تخم مرغ وارد شده و تخم مرغ های وارداتی در کنار فراوری داخل عرضه می گردد.

وی قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ درب مرغداری را 38 هزار تومان و قیمت برای مصرف نماینده را 43 هزار تومان خاطرنشان کرد.

کاشانی با اشاره به اینکه مسئله ای در فراوری تخم مرغ نداریم، بیان نمود: با تامین به موقع نهاده های دامی و شفافیت سیستم توزیع، امکان تامین احتیاج کشور وجود دارد.

وی قیمت منطقی هر عدد تخم مرغ درب مرغداری را 1200 تومان و مصرف نماینده را 1530 تومان خاطرنشان کرد و گفت: عرضه با نرخ های بالاتر ناشی از سیستم توزیع ناعادلانه است.

این مقام مسئول درباره آخرین شرایط فراوری تخم مرغ بیان نمود: برآورد ها حاکی از آن است که تا خاتمه سال فراوری به یک میلیون و 50 هزارتن برسد که با برنامه های تولک بری این امر محقق می گردد.

کاشانی سرانه مصرف تخم مرغ به ازای هر نفر را 12 کیلو خاطرنشان کرد و گفت: با حذف ارز ترجیحی پیش بینی می گردد که 25 تا 30 درصد افت مصرف داشته باشیم که قطع به یقین سرمایه در گردش واحد های مرغداری باید در نظر گرفته گردد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: با توجه به آنکه 75 درصد صنعت دام و طیور خرده مالکیتی است، بنابراین با حذف ارز ترجیحی، صادرات و خرید تضمینی به قید فوریت باید اعلام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1992

به "توزیع 11 هزار تن تخم مرغ تنظیم بازار در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 11 هزار تن تخم مرغ تنظیم بازار در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید