خبرنگاران بیش از 1500 واحد مسکن روستایی در اشنویه مقاوم سازی شد

به گزارش وبلاگ واحدی، مهاباد - خبرنگاران - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشنویه گفت: از ابتدای طرح مقاوم سازی خانه های روستایی تا به امروز هزار و 500 واحد مسکن روستایی در این شهرستان با پرداخت تسهیلات بانکی بازسازی و مقاوم شده است.

خبرنگاران بیش از 1500 واحد مسکن روستایی در اشنویه مقاوم سازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه های قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

منصور حیدری کهلی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: برای مقاوم سازی این تعداد مسکن روستایی تا به امروز 465 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان تخصیص و پرداخت و 23 درصد مساکن روستایی مقاوم سازی شده است.

وی ادامه داد: سهمیه سال جاری مقاوم سازی خانه های روستایی اشنویه، 430 واحد اعلام شده که برای تحقق این امر 172 میلیارد ریال اعتبار نیز اختصاص یافته است.

وی افزود: در سال گذشته نیز در مجموع 250 واحد مسکن روستایی در این شهرستان با پرداخت 10 میلیارد ریال تسهیلات مقاوم سازی شد.

با اشاره به اینکه این واحدها با نظارت ناظران نظام فنی روستایی شهرستان بهسازی شده است افزود: تسهیلات نوسازی در حال حاضر به مبلغ 40 میلیون تومان با سود بانکی پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله به متقاضیان پرداخت می گردد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشنویه با اشاره به اینکه یکی از عمده وظایف این بنیاد بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی است، گفت: هدف از اجرای این طرح احداث مسکن مقاوم و بادوام روستایی، حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با احتیاج روستایی از جنبه تقویت زیباشناسی سیمای روستاها است.

وی افزود: هم اکنون پنج هزار مسکن روستایی در این شهرستان احتیاج به بهسازی و مقاوم سازی دارد.

طرح بهسازی مسکن روستایی، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقای سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستایی اجرا می گردد.

شهرستان اشنویه با 74 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار گرفته است و هم مرز با 2 کشور عراق و ترکیه است.

این شهرستان مرزی دارای 74 روستا و 2 بخش مرکزی و نالوس است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 978

به "خبرنگاران بیش از 1500 واحد مسکن روستایی در اشنویه مقاوم سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 1500 واحد مسکن روستایی در اشنویه مقاوم سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید