رئیس گرو ه دوستی پارلمانی ویتنام با همتای ایرانی خود دیدار کرد

به گزارش وبلاگ واحدی، در دیدار روسای گرو ه های دوستی پارلمانی ایران و ویتنام بر گسترش همکاری های محبت آمیز فیمابین در حوزه های گوناگون تاکید شد.

رئیس گرو ه دوستی پارلمانی ویتنام با همتای ایرانی خود دیدار کرد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت خانه ملت، حسین سبحانی نیا رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ویتنام در مجلس شورای اسلامی بعدازظهر دیروز - 28 شهریور- در دیدار هیاتی از گروه دوستی پارلماتی ویتنام با کشورمان با اشاره به سابقه مبارزاتی دو ملت با استعمار و قدرت های استکباری گفت: کوشش دو ملت برای حفظ استقلال و مبارزه با قدرت های مداخله گر و تحمل سختی ها و دشواری های فراوان در این راه، بستر مناسبی برای توسعه و گسترش همکاری های محبت آمیز دو کشور فراهم آورده است.

وی در این راستا به مواضع و دیدگاه های مشترک رهبران دو کشور در بسیاری از مسائل بین المللی و منطقه ای اشاره نمود و یادآور شد: با گذشت بیش از چهل سال از شروع مناسبات رسمی سیاسی، اینک دو کشور از ظرفیت های فراوانی در عرصه های تجاری، صنعتی، مالی و سیاسی برای توسعه مراودات محبت آمیز فیمابین برخوردارند که با بهره گیری از آن ها می توان جهشی در روابط فیمابین به نفع دو ملت ایجاد کرد.

وی در همین زمینه بر نقش مهم همکاری های پارلمانی و رایزنی های مستمر میان مقامات دو کشور به منظور تسهیل و تسریع در روند مناسبات فیمابین تاکید نمود و اضافه کرد: همکاری های پارلمانی از جمله ارتباط میان گروه های دوستی پارلمانی به افزایش درک و فهم متقابل از فرصت ها و امکانات دو کشور برای گسترش روابط دو کشور یاری شایانی خواهد نمود.

سبحانی نیا در بخشی دیگر از سخنان خود به مواضع مشترک دو کشور در قبال موضوعات مهم منطقه ای و دنیای از جمله مبارزه با تروریسم اشاره نمود و گفت: تحولاتی که امروز در منطقه ناشی از اقدامات گروه های افراطی و تروریستی می گذرد امنیت و ثبات همه کشورها را تهدید می نماید و مبارزه با گروه های تروریستی نیازمند همکاری جمعی میان کشورهای مختلف می باشد.

در ادامه این دیدار لکوانگ هویی رئیس گروه دوستی پارلمانی ویتنام و ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان ایران را یک قدرت مهم منطقه و دارای آینده ای روشن و رو به پیشرفت خواند و اضافه کرد: توسعه همه جانبه روابط با ایران به ویژه مناسبات تجاری و مالی یک محور مهم در سیاست های منطقه ای ویتنام می باشد.

وی اضافه کرد: هیات پارلمانی ویتنام طی این سفر با مسئولین و مقامات عالی رتبه سیاسی عالی رتبه ایران در زمینه توسعه و گسترش همکاری های فیمابین گفتگو خواهد نمود.

لکوانگ هویی همچنین با اشاره به توافق هسته ای ایران و 1+5 تاکید نمود: این توافق به نفع همه کشورها و ملت ها خواهد بود و به تثبیت صلح و امنیت پایدار در منطقه و دنیا یاری خواهد نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 405

به "رئیس گرو ه دوستی پارلمانی ویتنام با همتای ایرانی خود دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس گرو ه دوستی پارلمانی ویتنام با همتای ایرانی خود دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید