راهنمای سفر به گلاسکو

به گزارش وبلاگ واحدی، سفر به گلاسکو

گلاسکو، بزرگترین شهر اسکاتلند و شهری شلوغ پرهیاهو است که به داشتن دانشگاه های بسیار معروف است. جدای از تعداد بسیار زیاد دانشگاه ها، مجذوب کنندهیت های دیگر گردشگری این شهر زیبا مثل بناهای تاریخی، پارک ها و موزه ها را نباید از یاد برد. هنوز هم که هنوز است می توان در این شهر علیرغم مدرن بودنش، حال و هوای روستایی را احساس کرد و همین تضاد باعث مجذوب کننده شدن سفر به گلاسکو شده است. در ادامه می خواهیم هر آنچه که برای سفر به این شهر زیبا نیاز دارید را در اختیارتان بگذاریم. با خبرنگاران همراه باشید:

راهنمای سفر به گلاسکو

اطلاعات ضروری در سفر به گلاسکو

شهر گلاسکو حدود 3 ساعت و نیم از تهران عقب تر است و واحد پول آن، پوند استرلینگ است که هر استرلینگ تقریبا معادل 4137 تومان است. مردم اسکاتلند مردمی بسیار گرم هستند و زبان اصلی آنها، انگلیسی اسکاتیش است.

گلاسکو دارای 2 فرودگاه بین المللی به نام های فرودگاه بین المللی گلاسکو و فرودگاه بین المللی گلاسکو پرستویک است.

بهترین زمان سفر به گلاسکو

این شهر دارای آب و هوای ملایم و اقیانوسی است بنابراین بهترین زمان سفر به آن کاملا بستگی به خودتان دارد. اینکه دوست داشته باشید از گرمای هوا و جشن های آن استفاده کنید و یا از فصل زمستان و خلوتی و زیبایی های آن لذت ببرید.

هزینه های کلی سفر به گلاسکو

هزینه اقامت: گلاسکو دارای هاستل ها و هتل های زیادی است که اقامت در هاستل های آن مانند هر جای دیگر دنیا، ارزانتر تمام می گردد. برای اقامت در هاستل های اشتراکی باید حدود 12 تا 20 پوند بپردازید و اقامت در هاستل های خصوصی هم حدود 35 پوند است. هتل های مرکز شهر گلاسکو، از شبی 70 پوند شروع می شوند و به نسبت جا و امکانات، بیشتر می شوند.

هزینه حمل و نقل: برای جابه جایی در این شهر، می توانید از مترو استفاده کنید که بلیط تک سفره آن حدود 6.2 پوند است. همچنین امکان کرایه دوچرخه هم در این شهر وجود دارد، هزینه کرایه دوچرخه هم برای یک روز، 20 پوند است.

هزینه غذا: هزینه صرف یک وعده غذای کامل در یک رستوارن معمولی و یا کافه حدود 10 پوند می گردد. اگر خواستید خودتان آشپزی کنید، پیشنهاد می کنیم از فروشگاه های زنجیره ای آن خرید کنید.

جاذبه های گردشگری گلاسکو

شهر گلاسکو دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که موزه های متعدد، دیدنی های طبیعی و گالری ها و بناهای تاریخی فقط بخشی از آن محسوب می شوند. در ادامه با تعدادی از محبوبترین جاذبه های شهر گلاسکو آشنا می شویم:

کلیسای جامع گلاسکو: شاید بتوان مهم ترین بنای گلاسکو را کلیسای جامع آن دانست که قدمت آن به قرن نوزدهم میلادی برمی گردد و به هر شخصی در سفر به گلاسکو پیشنهاد می گردد حتما از آن دیدن کند.

باغ های گیاهشناسی گلاسکو: باغ های گیاهشناسی گلاسکو در سال 1873 ساخته شده اند و در آن گل های نایابی مثل گونه های نادر از ارکیده، درختان سرخس از استرالیا و آفریقا و نیوزیلند نگهداری می گردد.

میدان جرج: این میدان را می توان قلب تپنده شهر گلاسکو دانست. در جای جای این میدان می توان تندیس افراد سرشناس شهر را دید. همچنین این میدان به گل و فضای سبز تزیین شده است و یکی از اصلی ترین دیدنی ها در سفر به گلاسکو محسوب می گردد.

خیابان Sauchiehall: اگر به خرید علاقه دارید، خیابان Sauchiehall از آن جاهایی است که در سفر به گلاسکو باید بروید. در این خبابان هیچ ماشینی رفت و آمد نمی کند و همه جای آن پیاده رو است و دورتادور آن را فروشگاه های مختلف فرا گرفته است.

موزه هنری کلوینگراو (Kelvingrove): در این موزه، آثار مهمی از افراد شناخته شده مثل ون گوگ به نمایش گذاشته شده است. همچنین آثار باستانی و تاریخی اسکاتلند مثل زیور آلات قدیمی و ابزارهای عصر برنز هم در این گالری نگهداری می گردد. بازدید از این موزه رایگان است. موزه هنری کلوینگراو، هر روز از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر باز است.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2120

به "راهنمای سفر به گلاسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به گلاسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید