رستورانی در برزیل که از مواد بازیافتی ساخته شده است!، عکس

به گزارش وبلاگ واحدی، به علت ضعف مدیریت در جمع آوری و بازیافت سر انجام بسیاری از این زباله ها به کنار جاده ها و یا سه رودخانه عظیم شهر ختم می گردد. متاسفانه هیچ اقدام موثری تا به امروز از طرف دولت صورت نگرفته است و فعالان محیط زیست ناچار شده اند خود دست به کار شوند. یکی از این افراد دست به اقدام جالبی زده و رستورانی از مواد بازیافتی ساخته است.

رستورانی در برزیل که از مواد بازیافتی ساخته شده است!، عکس

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

مجتمع O Velhão در این قسمت قرار گرفته است و رستوران ویا هم قسمتی از این مجتمع است که این روزها مورد توجه عمده گردشگران واقع شده است. معروفیت رستوران مدیون زحماتی است که Moacyr Archanjo dos Santos در طول زندگی خود کشیده است. آن ها از مواد بازیافتی برای سرو غذا استفاده می نمایند تا نمونه ای الهان بخش برای تاثیر زباله ها و رها سازی آن باشند.

Mairiporã محله ای پر جمعیت در نزدیکی مرکز برزیل است. مجتمع اولهائو بسیار عظیم است و درون آن می توانید انواع فروشگاه ها، رستوران، کافه، فروشگاه عتیقه جات، کارگاه نجاری و کارگاه فلزات پیدا کنید که تمامی آن ها با استفاده از مواد بازیافتی ساخته شده اند. داستان ساخت آن به دهه 1960 میلادی باز می گردد.

در آن موقع Seu Moacyr برای کار کردن به مرکز شهر سائوپائولو مهاجرت کرد. او تا آن موقع در محله ای آرام، پاک و سرسبر در حومه شهر زندگی می کرد. در شهر عظیم، Seu Moacyr با میزان زیاد زباله و مواد پسماند که در خیابان می بیند شگفت زده شد و آغاز به جمع آوری آن هایی کرد او در نظر داشت تا به این زباله ها ارزش هنری ببخشد.

با گذشت زمان، مجموعه او توسعه پیدا کرد، تا زمانی که او و همسرش، ایراسما رودریگز، توانستند میزانی زمین در محله Mairiporã بخرند که تا آن موقع کاملا بلا استفاده مانده بود. ایده او این بود که یک کارگاه آموزشی بسازد که کاملا خودکفا باشد، کارگاه ساخت مبلمان و قطعات هنری اما نکته اصلی این کارگاه استفاده از زباله و مواد بازیافتی به اسم ماده اولیه بود.

مجتمع اولهائو با استقبال زیادی از طرف مردم روبرو شد و جوانان زیادی از حوالی می آمدند تا در این کارگاه ها کارکردم با فلزات و نجاری را آموزش ببیند. در سال 2001 Seu Moacyr فوت کرد اما فوت او مانع حیات ایده فوق العاده اش نشد. همسرش ایراسما نگهداری از میراث او را بر عهده گرفت و اداره مجتمع را با همان اهداف ادامه داد.

ساخت آشپزخانه

ایراسما هر روز با افراد بیشتری روبرو می شد که برای آموزش به این مجتمع مراجعه می کردند بنابر این او تصمیم به ساخت رستورانی از مواد بازیافتی گرفت تا بتواند در آن برای کارکنانش غذا تهیه کند. ایده این رستوران آن قدر جالب بود که هر روز افرادی به غیر از کاکنان به آن جا مراجعه می کردند و درخواست می کردند تا یک وعده غذایی را در آن جا میل نمایند. استقبال آن قدر زیاد بود که ایراسما تصمیم گرفت تا در رستوران را رسما برای عموم مردم بگشاید و نام رستوران را ویا نهاد.

رستوران ویا

رستورانی از مواد بازیافتی که ویا نام گرفت امروزه از معروفیت بالایی برخوردار است. منو رستوران مدام عوض می گردد و همیشه غذاهایی خانگی فوق العاده برزیلی را سرو می نماید. رستوران دارای هشت سالن غذاخوری است که هر کدام از آن ها کاراکتر و دکور منحصر به فرد خود را دارند. رستوران به صورت سلف سرویس کار می نماید و تنها نیاز به پرداخت ورودی دارد که بین 33 رئال (واحد پول برزیل) تا 58 رئال تغییر می نماید.

قیمت رستوران در طول هفته مقرون به صرفه تر است اما در آخر هفته ها و روزهای تعطیل گران تر می گردد. در رستورانی از مواد بازیافتی می توانید هر چه قد می خواهید از بشقاب های سنتی و لذیذ غذاهای برزیلی که در طعم و عطر مختلف پخت شده اند نوش جان کنید.

همان طور که ذکر شد رستوران ویا تنها دارای غذاهای لذیذ نمی باشد بلکه هنگامی که به این مجتمع مراجعه کردید می توانید به گشت و گذار در زمین ها و مغازه های اطراف بپردازید، این کار به شما این احساس را می دهد که گویی در زمان سفر نموده و به عقب برگشته اید. بازدید از کارگاه فلزات و کارگاه نجاری هم خالی از لطف نخواهد بود به خصوص اگر به چیزی نیاز داشته باشید.

در فروشگاه لوازم آنتیک معمولا شی بامزه ای را پیدا می کنید که در حراج قرار گرفته است و به قیمت پایینی برای فروش گذاشته شده است. در این فروشگاه بعلاوه می توانید قطعات عجیب و غریب و جالبی را بیابید که انتخاب از میان آن ها و بردنسان به خانه قطعا برای شما کار سختی خواهد بود.

فروشگاه لوازم دست دوم هم بسیار دیدنی می باشد. در یک مغازه مجذوب کننده ساخته شده از (شما احتمالاآن را حدس زدید) مواد ساختمانی بازیافت شده، مجموعه ای عالی از کتاب ها، مجلات، و کاست ها وینیل، با بعضی از موارد نادر است که حتی در شهر سائو پائولو پیدا کردن آن ها سخت است را پیدا خواهید کرد.

راه دسترسی

از آن جایی رستورانی از مواد بازسافتی خارج شهر سائوپائولو قرار گرفته است در نتیجه دسترسی به Mairiporã و O Velhão با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کار آسانی نخواهد بود. اگر بخواهید با استفاده از ترمینال عظیم Tietê می توانید سوار اتوبوس شوید که به سمت شهر Mairiporã می رود اما هیچ کدام از اتوبوس ها مستقیما از مقابل رستورانی از مواد بازیافتی عبور نمی نمایند. با سوار شدن در ماشین اما می توانید به راحتی به سمت شمال شهر بروید و از عظیماه Santa Inês به رستوران برسید.

ساعت کاری مجموعه در روزهای غیر تعطیل از ساعت 9 صبح تا 8 شب می باشد. در روزهای تعطیل اما تا ساعت 4:30 عصر کار می نمایند. به یاد داشته باشید که رستوران فقط پول نقد قبول می نماید.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1893

به "رستورانی در برزیل که از مواد بازیافتی ساخته شده است!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستورانی در برزیل که از مواد بازیافتی ساخته شده است!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید