فرایند افزایشی مصرف برق تا 40 هزار مگاوات

به گزارش وبلاگ واحدی، تهران (پانا) - تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد فرایند افزایشی مصرف برق از روز دوشنبه (4 اسفندماه) شروع شده است به گونه ای که در آن روز میزان مصرف چهل هزار و 161 مگاوات بود.

فرایند افزایشی مصرف برق تا 40 هزار مگاوات

فرایند افزایشی مصرف در حالی است که از 19 بهمن ماه به بعد، میزان مصرف کاهش یافته و بیشتر در کانال 37 هزار مگاواتی در نوسان بوده است.

گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران پس از هشدار روز یکشنبه سازمان هواشناسی مبنی بر سرد شدن هوا و تداوم آن تا انتها هفته جاری، فرایند مصرف برق هم افزایش داشته است.

روز گذشته(سه شنبه) میزان مصرف در ساعت 18 و 45 دقیقه به چهل هزار و 257 مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 37 هزار و 916 مگاوات برق بودف افزایش بیش از 2 هزار مگاواتی پیدا نموده است.

مصرف برق صنایع نیز در این ساعت پنج هزار و 484 مگاوات گزارش شده است.

فرایند مصرف برق در ساعت های میانی روز گذشته کاهشی بوده به گونه ای که در ساعت 11 و 24 دقیقه میزان مصرف 37 هزار و 744 مگاوات بوده و در بخش صنعت نیز5 هزار و 118 مگاوات مصرف شده است.

برهمین اساس سخنگوی صنعت برق با اشاره به این که پیش بینی ها بیانگر تداوم سرما و کاهش دمای هوا در هفته پیش رو است، از مردم خواست به منظور یاری به تامین انرژی مورد احتیاج همه بخش ها، از مصارف بی رویه پرهیز نمایند.

تداوم فرایند افزایشی مصرف برق ناشی از تداوم برودت هوا احتمال کاهش عرضه گاز به نیروگاه ها را به همراه خواهد داشت که این موضوع احتمال بروز خاموشی ها را تقویت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1638

به "فرایند افزایشی مصرف برق تا 40 هزار مگاوات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند افزایشی مصرف برق تا 40 هزار مگاوات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید