زنگ بیدارباش را به صدا درآوردید، مردم زیاران با قدمت بیش از 1000 سال یک کف دست زمین ندارند

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرگزاری خبرنگاران- در پی نطق پیش از دستور لطف الله سیاهکلی مرادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در دفاع از حقوق حقه مردم زیاران در برابر مداعای بدون پشتوانه آستان قدس در خصوص وقفیت اراضی این منطقه در صحن مجلس، مردم این شهر با نامه سرگشاده ای از حق طلبی و مردمداری این نماینده قدردانی کردند.

زنگ بیدارباش را به صدا درآوردید، مردم زیاران با قدمت بیش از 1000 سال یک کف دست زمین ندارند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران، در پی نطق پیش از دستور روز چهارشنبه 12 آذر ماه لطف الله سیاهکلی مرادی نماینده مردم قزوین در مجلس در صحن مجلس، مردم شهر زیاران طی نامه سرگشاده ای از حق طلبی و شجاعت ایشان قدردانی کردند.

بسمه تعالی

نامه سرگشاده قدردانی و سپاسگزاری مردم زیاران از دکتر سیاهکلی، نماینده محترم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سیاهکلی، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی!

زیاران مشتاقانه نطق پیش از دستور جنابعالی در مجلس شورای اسلامی را که در تاریخ 12-9-1399 ایراد فرمودید و از حقوق حقه مردم زیاران در برابر مداعای بدون پشتوانه آستان قدس در خصوص وقفیت اراضی زیاران شجاعانه، حق طلبانه و مردم دارانه دفاع نمودید، به جان دل شنید و از حق طلبی، شجاعت و مردمداری جنابعالی بسیار سپاسگزار و قدردان است.

متن کوتاه، ولی متینِ جنابعالی را در اینجا میاوریم تا فریادی برای گوش های سنگین و نوری بر دیده های خواب گرفته و شلاقی بیدارباش برای وجدان های خفته کسانی باشد که می بایست خیلی زودتر از اینها وجدانشان بیدار می شد و حقیقت و سادگی این پیام را می شنیدند و رنجوری سال ها محرومیت مردم ما را می دیدند.

جنابعالی به حق و به زیبایی از تریبون مجلس شورای اسلامی، وجدان نمایندگان مردم و همه کسانی را که این ندای برحق را می شنیدند، به قضاوت گرفتید و فرمودید:

جالب است بدانید[که ادعا شده] شهر زیاران همه اش اعم از زمین های کشاورزی، کوه ها، معادن، وقف هستند. مردم این شهر با قدمت بیش از 1000 سال [ بلکه قدمتی تا هزاره قبل از میلاد] به اندازه یک کف دست هم زمین ندارند! چگونه ممکن است و چه کسی ممکن است این همه ملک، حتی مراتع را وقف کند؟! بهتر است کمی حق و عقل برای این مردم قائل باشید.

جناب دکتر سیاهکلی، پیش از این بسیار بوده اند مقاماتی که در نشست های خصوصی با مردم زیاران و شنیدن قصه پرغصه آنان، به صراحتِ تمام، حق را به مردم زیاران داده اند اما هزار افسوس که تا کنون به جز یکی دو نفر، هیچ کس از همانها به صراحتِ کلام جنابعالی، آن هم از تریبونی رسمی و آشکارا از حقوق حقه مردم زیاران چنین قاطعانه دفاع نکرده اند.

جناب دکتر سیاهکلی! معمولاً حق بسیار ساده تر از آن است که پنداشته می شود، ولی چه می توان گفت وقتی که گوشها سنگین میشوند و وجدانها به خواب میروند؟ در چنین شرایطی است که بر زبان آوردن همین حقایق بسیار ساده هم شجاعت میخواهد که از جنابعالی دیدیم؛ پیام ساده ای که مردم زیاران حدود 80 سال آن را بر زبان رانده اند اما گوشهای سنگین و وجدانهای خفته آن را نشنیدند.

امیدواریم با این زنگ بیدارباشی که جنابعالی به صدا درآوردید، پرونده قضایی ما در دادگستری، که چندسالی است گَرد کم لطفی بر آن می نشیند، هرچه زودتر پاسخی به حق و درخور بگیرد.

در پایان، بار دیگر قدردانی و سپاسگزاری مردم شریف زیاران را محضر شریفتان اعلام می داریم و برای جنابعالی و همکارانتان، مسئول دفتر و اعضای محترم، آرزوی توفیقات روزافزون داریم.

(هیات پیگیری پرونده حقوقی اراضی زیاران. 12-9-1399)

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1491

به "زنگ بیدارباش را به صدا درآوردید، مردم زیاران با قدمت بیش از 1000 سال یک کف دست زمین ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ بیدارباش را به صدا درآوردید، مردم زیاران با قدمت بیش از 1000 سال یک کف دست زمین ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید