سامسونگ تأخیر در عرضه اگزینوس 2200 را تأیید کرد

به گزارش وبلاگ واحدی، چیپست اگزینوس 2200 طی روزهای گذشته در مرکز خبرهای متعددی قرار گرفته است. سامسونگ معمولا حدود یک ماه قبل از معرفی پرچم داران سری گلکسی S، از جدیدترین چیپست پرچم دار خود رونمایی می نماید. این شرکت مدتی قبل اظهار داشت که در تاریخ 11 ژانویه (21 دی) چیپست اگزینوس 2200 را معرفی خواهد نمود. اما حالا بعد از گذشت یک روز از این تاریخ، سامسونگ تایید نموده که معرفی اگزینوس 2200 به تاریخ دیگری موکول شده است.

سامسونگ تأخیر در عرضه اگزینوس 2200 را تأیید کرد

روز گذشته یکی از افشاگران خاطرنشان کرد که سامسونگ در تاریخ دیگری از نوترین چیپست پرچم دار خود رونمایی خواهد نمود. حالا یکی از مدیران ارشد سامسونگ طی مصاحبه ای اعلام نموده که این تراشه در کنار گوشی های نو این شرکت معرفی خواهد شد. او بعلاوه وجود مسائل در فراوری و عملکرد این تراشه را کاملا تکذیب نموده است.

بنابراین به نظر می رسد شایعات مربوط به عدم استفاده از این تراشه در گوشی های گلکسی S22 صحت ندارند. زیرا یکی از افشاگران اعلام نموده که گوشی های سری S22 در تمام بازارها همراه با اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی خواهند شد. البته صحبت های این مدیر سامسونگ هم ابهامات زیادی دارد. اگرچه او اعلام نموده که تراشه موردنظر در کنار گوشی نو این شرکت معرفی می گردد، اما به طور معین به سری S22 اشاره ای نشده است. بنابراین ممکن است در کنار نسل نو گوشی های تاشوی سامسونگ که چندین ماه دیگر معرفی می شوند، شاهد رونمایی از اگزینوس 2200 باشیم.

روی هم رفته در خصوص عملکرد اگزینوس 2200 خبرهای خوبی به گوش نمی رسد. مدتی قبل اعلام شد پردازنده اگزینوس 2200 نسبت به نسل قبلی فقط 5 درصد سرعت بیشتری دارد و پردازنده گرافیکی آن هم حدود 17 درصد سرعت بیشتری ارائه می نماید. باید خاطرنشان کنیم اگزینوس 2100 در مقایسه با اگزینوس 990 از نظر پردازنده و پردازنده گرافیکی به ترتیب 30 و 40 درصد سرعت بیشتری را ارائه نموده است.

برای یادآوری باید بگوییم که این چیپست از پردازنده گرافیکی طراحی شده به وسیله AMD بهره می برد. با وجود اینکه AMD یکی از مهم ترین شرکت های دنیا در زمینه ساخت کارت گرافیک محسوب می گردد، اما هنوز در رابطه با پردازنده گرافیکی طراحی شده به وسیله این شرکت نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم. AMD اگرچه در حوزه کامپیوترها سابقه زیادی دارد، اما در زمینه موبایل هیچ تجربه ای ندارد و همین موضوع ریسک سامسونگ برای همکاری با این شرکت را افزایش داده است. بعضی کارشناسان بر این باور هستند که اولین پردازنده گرافیکی AMD موجود در چیپست اگزینوس حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت و احتمالا نسل دوم و سوم در این زمینه عملکرد بسیار بهتری را ارائه خواهند داد.

از سوی دیگر، روز گذشته یکی دیگر از افشاگران مشهور خاطرنشان کرد که اگزینوس 2200 از نظر پردازنده و پردازنده گرافیکی حتی از Dimensity 9000 هم ضعیف تر عمل نموده است. بدون شک طی روزهای آینده اطلاعات بیشتری از شرایط این چیپست فاش خواهد شد و باید ببینیم آیا همراه با گوشی های سری گلکسی S22 به دست کاربران می رسد یا نه.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2096

به "سامسونگ تأخیر در عرضه اگزینوس 2200 را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ تأخیر در عرضه اگزینوس 2200 را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید