سعید هم به جمع وزنه برداران طلایی المپیک اضافه شد

به گزارش وبلاگ واحدی، کمیته بین المللی المپیک مدال طلای سعید محمدپور را به مدال های ایران در المپیک 2012 افزود تا نتیجه کاروان ایران در لندن تاریخی تر از قبل گردد.

سعید هم به جمع وزنه برداران طلایی المپیک اضافه شد

به گزارش خبرنگاران ، کمیته بین المللی المپیک مدال طلای سعید محمدپور را به مدال های ایران در المپیک 2012 اضافه نمود تا نتیجه کاروان ایران در لندن تاریخی تر از قبل گردد. المپیک 2012 لندن برای ورزش ایران بسیار خاطره انگیز است چراکه موفق ترین عملکردکاروان ایران در ادوار مختلف حضور در المپیک در سال 2012 رقم خورد. کاروان ایران در سال 2012 با کسب 4 طلا، 5 نقره و 3 برنز و قرار دریافت در رتبه هفدهم رده بندی مدالی المپیک عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد. اکنون شش سال از المپیک 2012 لندن می گذرد اما خوشی های آن هنوز هم برای کاروان ایران ادامه دارد چراکه به طور رسمی یک طلا دیگر به ورزش ایران اضافه شد تا نتایج کاروان تاریخی تر از قبل گردد.

کمیته بین المللی از حدود دو سال پیش آغاز به آنالیز مجدد تست های دوپینگ دو المپیک 2008 و 2012 کرد و نتیجه آن بسیار به نفع ورزش ایران شد. در وزنه برداری، ورزشکاران زیادی به دلیل دوپینگ مجبور به پس دادن مدالهایشان شدند. در دسته 94 کیلوگرم،چهار نفر اول تست دوپینگشان مثبت اعلام شد تا درنهایت سعید محمدپور که سال2012 بعنوان نفر پنجم المپیک معرفی شده بود بعد از 6 سال به جمع طلایی های المپیک ورزش ایران اضافه گردد. همچنین، دردسته 85 کیلوگرم هم تست نفر دوم مثبت شد و مدال کیانوش رستمی هم از برنز به نقره تغییر کرد. همین موضوع باعث شد تعداد مدال های ایران در المپیک 2012 به 5طلا، 6نقره و 2 برنز تبدیل گردد.

درواقع علاوه براینکه کاروان ایران نتیجه تاریخی را به دست آورد ، وزنه برداری ایران هم عملکرد فوق العاده ای داشت و از شش نفر، پنج نفر صاحب مدال شدند. کمیته بین المللی المپیک (IOC) هم در سایت خود یک مدال طلا به ایران اضافه نمود و برنز رستمی را هم به نقره تبدیل کرد. پس از جابجایی مدال ها در کشورها، ایران توانست با دو پله صعود در رده پانزدهم جدول رده بندی مدالی المپیک 2012 قرار گیرد.

5، 670

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 121

به "سعید هم به جمع وزنه برداران طلایی المپیک اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعید هم به جمع وزنه برداران طلایی المپیک اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید