ضربه سنگین سهامداران حقوقی بر پیکره بورس

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران : یک کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از دلایل ریزش شاخص و شرایط امروز بازار سرمایه، فروش بیش از حد حقوقی ها در 9 ماه اخیر بود.

ضربه سنگین سهامداران حقوقی بر پیکره بورس

به گزارش ، شایان زهراکار، با بیان اینکه از سقف شاخص بازار سرمایه 9 ماه می گذرد و علی رغم ریزش های پی در پی هنوز حمایت های وعده داده شده انجام نشده، گفت: سهامداران به ویژه سهامداران خرد 9 ماه طاقت فرسا را پشت سر گذاشتند.

بر اساس گزارش ایلنا، وی ادامه داد: سال گذشته بسیاری از مردم با تبلیغات گسترده دولت در صدا و سیما و شبکه اجتماعی سرمایه خود را به امید سودهای رویایی وارد کردند که البته وعده سود رویایی به وقوع نپیوست و پایدار نبود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: مردم به دعوت دولت، برای اخذ کد بورسی در کارگزاری ها به صف شدند و عده ای خانه، طلا، ارز، خودرو و ... فروختند و به امید سودهای رویایی بدون آموزش حرفه ای وارد دنیای ناشناخته بازار سرمایه شدند.

زهراکار گفت: مردم در شرایط فشار تحریم ها به دنبال محل امنی برای سرمایه گذاری بودند و دولت هم دعوت گسترده ای از مردم به بازار سرمایه داشت.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه نمود: امروز با وجود برگزاری جلسات متعدد دهقان، رییس سازمان بورس با بانک ها، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان هنوز مسائل بازار رفع نشده که مهم ترین آن عدم نقدینگی در بازار است.

وی ادامه داد: با ریزش پی در پی شاهد خروج نقدینگی از بازار بودیم که بخشی از این نقدینگی اخیرا وارد دیجیتال شده است.

زهراکار با بیان اینکه با یک تلنگر و تزریق نقدینگی، این پول ها از بازارهای موازی به بازار سرمایه برمی گردد، گفت: همانطور پیش بینی شده، اردیبهشت ماه می تواند دوره صعود شاخص باشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 60 تا 70 درصد سهامداران خرد در زیان های سنگین قرار دارند و این تزریق نقدینگی به نفع سهامداران است.

زهراکار با بیان اینکه امروز شاخص در نقطه حساس و شکننده قرار گرفته است، گفت: یکی از دلایل ریزش شاخص و شرایط امروز بازار سرمایه، فروش بیش از حد حقوقی ها در 9 ماه اخیر بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1780

به "ضربه سنگین سهامداران حقوقی بر پیکره بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربه سنگین سهامداران حقوقی بر پیکره بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید