طرز تهیه سالاد اسفناج خوشمزه پاییزی

به گزارش وبلاگ واحدی، بیشتر افرادی که هوادار سالادهای خوشمزه هستند دوست دارند تا طعم های تازه را امتحان نمایند و با آماده کردن یک سالاد ساده و خوشمزه در کوتاه ترین زمان ممکن لذت ببرند. اسفناج یکی از مقوی ترین سبزیجاتی است که استفاده از آن همواره در انواع غذاها توصیه می گردد، اما این سبزی مقوی و خوشمزه می تواند به عنوان مهم ترین مواد برای یک سالاد ساده، خوشمزه و سرشار از انواع ویتامین ها شما را شگفت زده کند. پیش از این هم طرز تهیه یک نوع سالاد با اسفناج و انار را به شما آموزش داده بودیم، اما این بار همراه ما باشید تا طرز تهیه سالاد اسفناج با روشی متفاوت را با شما درمیان بگذاریم.

طرز تهیه سالاد اسفناج خوشمزه پاییزی
  • مواد لازم برای تهیه سالاد اسفناج

اسفناج 400 گرم

زیتون بی هسته شش عدد

ریحان تازه 100 گرم

پنیر فتا به مقدار لازم

گردو چهار عدد

کنجد به مقدار لازم

انار (دون شده) به مقدار لازم

گوجه گیلاسی چهار عدد

پیاز قرمز یک عدد کوچک

  • طرز تهیه سالاد اسفناج

  • نکات کلیدی برای آماده کردن سالاد اسفناج

ابتدا اسفناج ها را خوب پاک نموده و برگ های خوشرنگ آن را از ساقه جدا کنید. بعد از پاک کردن اسفناج ها ریحان تازه را هم به خوبی پاک کنید و هر دو سبزی را خوب با آب سرد بشویید.

پس از خشک شده سبزی آن را درون یک ظرف قرار دهید. دقت کنید که شما می توانید بسته به سلیقه خود اسفناج و ریحان را یا خرد کنید و یا بدون ریز کردن سبزی ها را درون ظرف قرار دهید.

مرحله دوم

گردو خرد شده و کنجد را به سالاد سبز رنگ اضافه نموده و مواد را خوب به هم بزنید. زیتون های بی هسته را به صورت دایره ای برش دهید و آنها را به سالاد اسفناج اضافه کنید.

مرحله سوم

در این قسمت برای مزه دار شدن سالاد به انتخاب از سرکه بالزامیک و یا روغن زیتون و آب لیموی تازه بهره ببرید و مجددا مواد را خوب به هم بزنید.

سالاد شما در این قسمت آماده است. تنها کافی است انار دون شده، پنیر فتا و گوجه گیلاسی را به همراه پیاز حلقه حلقه شده برای تزئین روی سالاد قرار دهید و از امتحان کردن این سالاد ساده و سالم لذت ببرید.

به جای انار دون شده می توانید از کرن بری و یا زرشک هم بهره ببرید اما پیشنهاد می کنم در صورت در دسترس بودن انار حتما از این میوه بهره ببرید.

اگر برای طعم دار شدن این سالاد به دنبال اضافه کردن سبزیجات دیگری هستید، پیشنهاد می کنم حتما از پیازچه خرد شده هم بهره ببرید.

برای سرو این سالاد نیازی به سس های اضافی ندارید چرا که طعم اصیل این سالاد مزه اسفناج و پنیر فناست.

اگر از این سالاد به عنوان یک وعده غذایی استفاده می کنید، می توانید از نان تست شده در کنار این سالاد بهره ببرید.

در صورت سرو این سالاد برای بچه ها، می توانید از نارنگی خرد شده و پیاز حلقه حلقه شده به عنوان تزئین سالاد بهره ببرید.

در پایان شما می توانید با اضافه کردن جوانه گندم این سالاد خوشمزه را به یک وعده سالم غذایی تبدیل کنید. اگر هم به دنبال بهانه های دیگری برای اضافه کردن اسفناج به رژیم غذایی تان می شد، کمی خلاقیت به خرج دهید. یادتان نرود که برای داشتن رژیم غذایی سالم و کامل، همواره باید در فریزرتان اسفناج یخ زده داشته باشید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 644

به "طرز تهیه سالاد اسفناج خوشمزه پاییزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد اسفناج خوشمزه پاییزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید