قبل از پرواز چه غذاهایی نخوریم؟

به گزارش وبلاگ واحدی، استرس فرودگاه، خطوط بی انتهای چمدان ها، بازرسی امنیتی و بچه های گریان. تمامی این موارد به مقدار کافی مسافران را مضطرب می نمایند. علاوه بر این با خوردن غذاهای نامناسب قبل از پرواز، سفر بدی را آغاز خواهید کرد. متاسفانه وعده های غذایی فرودگاه تنوع زیادی ندارند و اکثرا فست فودی و خیلی چرب هستند. با این حال اگر می توانید در روبرو شدن با غذاهای چرب و خوشمزه خودتان را کنترل کنید، سفر بهتری خواهید داشت. بهتر است قبل از پرواز از خوردن برخی غذاها خودداری کنید. ما این غذاها را به شما نشان می دهیم. با خبرنگاران همراه باشید.

قبل از پرواز چه غذاهایی نخوریم؟

مقاله مرتبط:

بدترین وعده های غذای هواپیما در دنیا چه وسایلی اجازه ورود به هواپیما را دارند؟ لذت پرواز با سوئیت کلاس 23000 دلاری هواپیمایی سنگاپور

اگر سفر خیلی طولانی پیش رو دارید، پیشنهاد بهتری برای شما داریم: اصلا غذا نخورید! میزان زیادی آب بنوشید، کمی هویج و خشکبار بخورید و از این پنج غذا دوری کنید.

غذاهای فست فودی

خوب تصور کنید پیش از وارد شدن به هواپیما یک وعده غذای فست فودی چرب میل نموده اید. بدن انسان برای هضم غذاهای پرنمک و چرب با مشکل روبرو می گردد. حال تصور کنید که دستگاه گوارشی در فاصله یازده هزار متری سطح زمین چه موقعیت سخت تری را متحمل می گردد. پس بهتر است پیش از پرواز از این غذاها استفاده نکنید.

علاوه بر مشکل هضم، بی حرکت نشستن در یک کابین تحت فشار، می تواند مانع از جریان خون گردد و مسائل فیزیولوژیکی دیگری مثل تورم پاها در بدن به وجود آورد. در بدترین شرایط در بخش پایینی بدن لخته خونی تشکیل می گردد و می تواند خود را به مغز، قلب یا ریه برساند و باعث بروز مسائل وحشتناک و یا حتی مرگ گردد. خوردن غذای سنگین در وعده صبحانه یا پنیر و تخم مرغ می تواند جریان طبیعی خون را مختل کند. هنوز هیچ ارتباط مستقیمی میان استفاده از غذا های پرچربی و ایجاد لخته در بدن کشف نشده است ولی رعایت کردن این موارد پیش از سفر منطقی به نظر می رسد.

غذاهای نفاخ

به دلایل واضح، بهتر است از خوردن غذا هایی که روده را تشویق به فعالیت می نمایند، خودداری گردد. فشار بالای فضای داخل کابین هواپیما به صورت طبیعی باعث نفخ دستگاه گوارش می گردد. پیش از پرواز غذاهای سرخ شده و پر روغن مصرف نکنید. حتی برخی از غذاهای سالم مثل پیاز، گل کلم، کلم و لوبیاپخته گاز زیادی فراوری می نمایند.

مشکل نفخ می تواند باعث ناراحتی شخصی فرد مسافر گردد. در سال 2006 یکی از مسافران خطوط هواپیمایی آمریکا در حین پرواز گفت که بوی سوختگی را حس می نماید. به همین علت هواپیما مجبور به توقف فوری شد. ولی بعد تعیین شد که این مسافر بویی مشابه سوختگی ایجاد کرد تا مشکل گوارشی خود را مخفی کند.

نوشیدنی های گازدار

هنگام پرواز مخصوصا در سفرهای طولانی باید مثل یک ورزشکار واقعی رفتار کنید و با کم آبی، درد بدنی، رفتار نادرست خدمه پرواز و یا اخلاق های نامناسب مسافر بغلی کنار بیایید. به عنوان یک ورزشکار آیا ممکن است هنگام مسابقه پپسی بنوشید؟ خیر. نوشیدنی های گازدار باعث نفخ و گرفتگی عضلات می شوند و این دو مورد دشمن ورزشکاران هستند. دوباره تاکید می کنم که بهتر است از خوردن موادی که دستگاه گوارشی را درگیر می نمایند یا برای شما و مسافر بغلی مسائلی بوجود می آورند، خودداری کنید.

دیگر غذاها

در تحقیقی ثابت شد مسافرانی که شانزده ساعت پیش از پرواز هیچ غذایی مصرف نکردند، بعد از پروازهای طولانی، مشکل کمتری با اختلاف ساعت داشتند. در بدن انسان ساعتی وجود دارد که براساس نور کار می نماید. ولی ساعت دیگری هم با فعالیت دستگاه گوارشی هماهنگ می گردد. ما قادر هستیم با کنترل گرسنگی روی این ساعت کنترل پیدا کنیم. اگر به بدن خودتان بقبولانید که خیلی گرسنه هستید، می توانید تا خود مقصد به امید خوردن شام، سرحال بمانید.

منبع: کجارو / independenttraveler.com
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2061

به "قبل از پرواز چه غذاهایی نخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از پرواز چه غذاهایی نخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید