مجردی سفر کنیم یا خانوادگی؟

به گزارش وبلاگ واحدی، آن زمان که از همه چیز خسته و کلافه ایم، سفر می تواند برایمان مثل یک پادزهر عمل کند و ما را کمی از دغدغه ها دور کند، اگرچه باید ببینیم در چه سفری بیشتر به ما خوش می گذرد و آرام تریم، سفر مجردی یا سفر خانوادگی؟

مجردی سفر کنیم یا خانوادگی؟

سفر مجردی؛ خودت تصمیم بگیر

می خواهیم راحت تصمیم بگیریم و همان موقع هم اجرایش کنیم و این در سفر مجردی امکان پذیر است.

در سفر مجردی می توانیم خرید بلیط هواپیما، انتخاب و رزرو هتل، مشخص بودجه سفر و حتی انتخاب مقصد را خودمان انجام بدهیم. وقتی با دوستان مان سفر می کنیم، دست مان برای انتخاب باز است و احتیاجی نیست دنبال اقامتگاه مناسبی برای خانواده بگردیم. هر وقت گرسنه شدیم، می توانیم برویم رستوران، هر موزیکی که دل مان بخواهد را می توانیم گوش کنیم و خلاصه ریش و قیچی دست خودمان است.

برخی ها دوست دارند به سبک کوچ سرفینگ سفر بروند. در اینگونه سفرها میزبان مان را به وسیله سایت کوچ سرفینگ، پیدا می کنیم و در شهر مقصد به خانه میزبان می رویم. دوستان تازه پیدا می کنیم و با آدم هایی از شهرها و فرهنگ های دیگر آشنا می شویم. در صورتی که با خانواده همچین امکانی برایمان نیست.

تجربه های تازه و متفاوت در سفر تنهایی بیشتر اتفاق می افتد. مثلا می توانیم طولانی پیاده روی کنیم، در حالی که شاید برای افراد خانواده سخت باشد که کوله را بردارند و همراه ما به دل کوه و جنگل بزنند.

یکی از خوبی های سفر مجردی این است که زمان کافی برای خلوت کردن با خودمان را داریم. سفر مجردی از این نظر که خودمان تصمیم گیرنده ایم، خودمان باید جنبه های مختلف شرایط را بسنجیم و به تنهایی تصمیم بگیریم، به بالا رفتن اعتماد به نفس و استقلال مان یاری می نماید.

در اینطور سفرها امکان معاشرت و تبادل نظر با آدم های تازه بیشتر فراهم می گردد. سفر مجردی فقط برای آدم های مجرد و تنها نیست. گاهی دور شدن از خانواده این فرصت را به ما می دهد تا به آرامش و تعادل برسیم و با انرژی بیشتری از سفر برگردیم.

سفر خانوادگی؛ انعطاف پذیر باش

بخشی از برترین خاطره های کودکی ما در سفرهای خانوادگی گذشته است. و حالا همه آن دور هم نشستن ها، خنده ها و خاطره های مشترک، خیلی پررنگ در یادمان مانده است.

سفر خانوادگی به انعطاف پذیری بیشتری احتیاج دارد. در سفرهای جاده ای، موزیکی که در ماشین پخش می گردد، باید موردپسند همه باشد. تصمیم گیری هایی مثل انتخاب رستوران یا زمان توقف و استراحت با نظر همه اتفاق می افتد.

باید هتل یا اقامتگاهی را انتخاب کنیم که مورد پسند همه باشد. و اگر همراه مان کودک هست، باید ببینیم جاهای تفریحی مناسب برای بچه ها کجاست و موقع رزرو هتل به مواردی مثل آسانسور و تعداد پله هم دقت کنیم.

بچه ها و افراد سالمند، علاقه چندانی به نشستن طولانی در ماشین ندارند. پس باید به فکر سرگرم کردن بچه ها و سالمندان هم در طول مسافرت باشیم.

ممکن است فکر کنیم که در سفر خانوادگی نمی توانیم آنقدرها خوش بگذرانیم، اما با کمی برنامه ریزی می گردد هر روز سفر را به ترتیبی گذراند که راضی نماینده باشد، چه در سفر مجردی یا سفر خانوادگی.

پیش از سفر باید ببینیم هر کدام از افراد خانواده چه هدفی از سفر کردن دارند. سفری هیجان انگیز و پر از غافلگیری را می پسندند یا می خواهند خستگی در نمایند. هماهنگ کردن نظر همه، شاید سخت به نظر برسد، اما امکان پذیر است. می توانیم برنامه روزهای سفر را به ترتیبی بچینیم که هم بتوانیم به موزه و پارک برویم و هم به شهربازی.

چطور با سالمندان سفر کنیم؟

گاهی اوقات روزمرگی ها افراد خانواده را از هم دور می نماید. و خستگی کار و درس و وظیفه های روزانه، باعث می گردد آدم ها کمتر با هم حرف بزنند. اما وقتی با خانواده سفر می رویم، دیگر خبری از آن همه دوری نیست. همه دور هم غذا می خوریم، با هم خوش می گذرانیم و به هم نزدیک تر می شویم.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2063

به "مجردی سفر کنیم یا خانوادگی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجردی سفر کنیم یا خانوادگی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید