مرکز تبادل تکنولوژی در اتاق بازرگانی شیراز راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی شیراز، یلدا راهدار در همایش تخصصی معرفی تکنولوژی ها و فرصت های سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدید پذیر در اتاق شیراز بیان نمود: پس از آنالیز های کارشناسی از بنگاه های مالی در استان معین شد یکی از مسائل بنگاه ها و فعالان مالی فارس عدم دسترسی به تکنولوژی و فناوری به روز است که برای برطرف مسائل در این بخش مرکز تبادل تکنولوژی در اتاق شیراز راه اندازی شده است.

مرکز تبادل تکنولوژی در اتاق بازرگانی شیراز راه اندازی شد

وی افزود: دراین مرکز خدماتی از جمله انتقال تجاری دانش فنی از شرکت ها یا موسسات به سازمانهای تجاری برای تکنولوژی های جدید ، فرایند صادرات فن آوری، فرآیند تبادل فن آوری به داخل، فرایند استفاده دو طرفه و خدمات مالکیت فکری ارائه می گردد.

راهدار اظهارداشت: برنامه کلان دولت استفاده بهینه از منابع انرژی های فسیلی و ارتقای میزان بهره برداری از منابع متنوع انرژی های تجدیدپذیر برای تامین بخشی از احتیاج روزافزون انرژی کشور است که در برنامه ششم توسعه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون اتاق بازرگانی شیراز عنوان نمود: در بسیاری از بخش ها، مسائل فعالان مالی ما محصول محور و تکنولوژی محور نیست بلکه تنها با رفع شدن احتیاج فنی با دانش تکنولوژی شاهد اتفاق های خوب در حوزه اقتصاد استان خواهیم بود لذا در این دفتر از صنایع و مزیت های رقابتی استان، حمایت می گردد.

وی با اشاره به برگزاری همایش تخصصی معرفی تکنولوژی ها و فرصت های سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدید پذیر ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان و منطقه، معرفی تکنولوژی های روز جهان و ایجاد بستر مناسب در راستای تبادل تکنولوژی است.

راهدار افزود: با برگزاری این همایش به دنبال آشنایی با حوزه تکنولوژی های انرژی های نو و فرایند تبادل، اهمیت سرمایه گذاری در استان و منطقه جنوب، آشنایی با حمایت های سازمان های خصوصی و دولتی حامی، برگزاری نشست های تخصصی رو در رو و پنل پرسش و پاسخ و دریافت احتیاجمندی ها و علایق حوزه سرمایه گذاری در این حوزه در بین فعالان مالی استان هستیم.

در این همایش پروفسور محمد طاهرزاده عضو هیئت علمی دانشگاه بوراس سوئد در موضوع انرژی های تجدید پذیر و بازیافت زیست توده و انتقال تجربه از سوئد و دکتر علی کشکولی دانش آموخته مقطع فوق دکترای معماری احیایی در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانـادا در موضوع انرژی های نو در تکنولوژی های ساختمـانی و انتقـال تجربه از کانادا به ایراد سخنرانی پرداختند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 623

به "مرکز تبادل تکنولوژی در اتاق بازرگانی شیراز راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز تبادل تکنولوژی در اتاق بازرگانی شیراز راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید