میزان صرفه جویی ارزی در پارک فناوری پردیس، مهاجرت معکوس از 14کشور

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش خبرنگاران، مهدی صفاری نیا امروز در هجدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس که به صورت حضوری و آنلاین با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و محسن دهنوی نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، گزارشی از فعالیت های پارک فناوری پردیس در سال گذشته ارائه کرد.

میزان صرفه جویی ارزی در پارک فناوری پردیس، مهاجرت معکوس از 14کشور

وی گفت: پارک فناوری پردیس توانست در سال گذشته اراضی و فعالیت های خود را توسعه دهد درحالی که از 21 هزار اکنون به 140 هزار هکتار رسیده است.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه 2400 عضو حقوقی شبکه فناوری و نوآوری ایران تحت پوشش پارک فناوری پردیس فعالیت می نمایند، گفت: این اعضا شامل 65 شتاب دهنده، 650 استارت آپ، 12 فضای اشتراکی، 45 کارگزار تخصصی، 137 استارت آپ مستقر در 12 شتاب دهنده، 94 تیم نوپا، 41 شرکت استیجاری و 118 شرکت تملیکی می شوند.

دستاوردهای اعضای پارک فناوری پردیس در سال 98

صفاری نیا با اشاره به دستاوردهای اعضای پارک فناوری پردیس در سال 98 اظهار کرد: در سال گذشته 50 محصول فراوری شده در پارک فناوری پردیس به ارزش 27 میلیون یورو صادر شده است. این محصولات به 22 کشور صادر شده اند.

وی ادامه داد: رشد فروش شرکت های دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس 36 درصد معادل 30 هزار میلیارد ریال بوده است؛ درواقع 112 هزار میلیارد ریال فروش کل شرکت های عضو پارک فناوری پردیس بوده است.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه 37 درصد منابع انسانی استقرار یافته در پارک رشد داشته اند، گفت: فعالیت محققان در پارک فناوری پردیس باعث جلوگیری خروج ارز از کشور برابر با 88 میلیون دلار شده است.

صفاری نیا با تأکید بر اینکه 4,262 میلیارد ریال هزینه کرد در تحقیق و توسعه محققان پارک فناوری پردیس در سال گذشته بوده است، اضافه نمود: 3,210 میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید در توسعه 50 هزار مترمربع از فضاهای پژوهش و فناوری در پارک فناوری پردیس و شعب آن هزینه شده است.

هم افزایی پارک فناوری پردیس با دانشگاه های کشور در سال 98

وی با بیان اینکه 162 عنوان همکاری در سال 98 با دانشگاه های کشور به ثبت رسیده است، گفت: سه پروژه مشترک بین شرکت های عضو با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، 17 مورد اشتراک گذاری امکانات آزمایشگاهی و کار گروهی، انجام 17 انتها نامه در شرکت ها و راهبری 9 انتها نامه در حضور فناوری و نوآوری، از دستاوردهای همکاری پارک فناوری پردیس با دانشگاه ها بوده است.

رئیس پارک فناوری پردیس اضافه نمود: همچنین جذب 57 استاد دانشگاه در شرکت ها، انتشار 24 مقاله داخلی و خارجی، جذب 35 کارآموز و دانشجو، از دیگر نتایج هم افزایی با دانشگاه های کشور در پارک فناوری پردیس بوده است.

جذب، تبادل و بومی سازی دانش فنی در پارک فناوری پردیس

صفاری نیا با بیان اینکه 119 عنوان نوآوری در سال گذشته توسط محققان پارک فناوری پردیس به ثبت رسیده است، گفت: طی سال گذشته پنج فناوری خارجی به صورت مشترک به انجام رسیده است؛ 25 مورد بومی سازی دانش فنی، 77 محصول جدید و ارتقاء یافته و 9 پروژه حاصل همکاری مشترک بین شرکت های عضو، از نتایج بومی سازی دانش فنی توسط اعضای پارک فناوری پردیس به شمار می رود.

توسعه کمی و کیفی کشورهای عضو در سال 98

وی با اشاره به توسعه کمی و کیفی شرکت های عضو در سال گذشته گفت: 18 مورد تائیدیه استاندارد ملی و بین المللی، 43 گواهی رضایتمندی مشتری، 69 مجوز و برنامه جدید، 2 ارتقای رتبه، 40 اخذ یا تمدید تائیدیه دانش بنیانی و 11 جایزه و تقدیرنامه در جشنواره های ملی و بین المللی، از دستاوردهای محققان پارک فناوری پردیس در سال گذشته بوده است.

به گفته رئیس پارک فناوری پردیس، درواقع 183 نشان و گواهینامه جدید توسط محققان این پارک اخذ شده است.

تسهیل تجاری سازی و توسعه خدمات تخصصی در سال 98

صفاری نیا با اشاره به تسهیلات تجاری سازی و توسعه خدمات تخصصی در پارک فناوری پردیس از شرکت های دانش بنیان گفت: 2,509 میلیون ریال حمایت بلاعوض از شرکت های عضو پارک و 230 میلیارد ریال تأمین اقتصادی برای جذب سرمایه و تسهیلات سه طرح فناورانه، بخشی از تسهیلات تجاری سازی به شرکت های عضو پارک فناوری پردیس به شمار می رود.

حمایت از شرکت ها برای حضور در مناقصات

وی با اشاره به حمایت های پارک فناوری پردیس برای حضور در مناقصات گفت: ارائه مشاوره مناقصات به 40 شرکت، ارائه تضامین حضور در مناقصات به مبلغ 3,000 میلیارد ریال و اطلاع رسانی 350 مناقصه به شرکت های عضو، از حمایت های پارک فناوری پردیس در زمینه مناقصات بوده است.

صفاری نیابا بیان اینکه 10 درصد سهم از اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده به پارک های فناوری در سال گذشته اختصاص یافت گفت: همچنین مصوبه هیئت وزیران برای استقرار واحدهای فناوری تا رده 3 محیط زیستی در پارک پردیس اخذ شد.

وی گفت: همچنین اقدامات برای 20 نفر که احتیاج به خدمات تخصصی نظام وظیفه داشتند، تسهیل شد.

به گفته رئیس پارک فناوری پردیس 2 هزار و 891 نفر از پرسنل 50 شرکت دانش بنیان عضو پارک از معافیت اقتصادیات بر حقوق برخوردار شدند؛ همچنین 818 میلیارد ریال معافیت برای 75 شرکت عضو به ثبت رسید.

استقرار دفاتر دولتی در پارک

وی با بیان اینکه در سال گذشته دفاتر دولتی در پارک فناوری پردیس مستقر شدند گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت، شورای حل اختلاف ویژه شرکت های دانش بنیان و نخبگان و دفتر مرکز مالکیت معنوی از دفاتر دولتی بود که در سال 98 در پارک مستقر شدند.

آخرین شرایط شبکه فناوری و نوآوری ایران

وی با بیان اینکه در سال 98 بیش از 2 هزار و 287 عضو حقوقی و 31 هزار و 843 عضو حقیقی به شبکه فناوری و نوآوری ایران پیوستند گفت: 179 سرفصل خدماتی شامل 114 خدمت در بازار خدمات کسب و کار، 65 خدمت در بازارهای تامین اقتصادی و فناوری اطلاعات از دیگر اقدامات توسعه سایت شبکه فناوری و نوآوری ایران بوده است.

برگزاری دومین نشست بین المللی سرمایه گذاری فناوری D8

وی با بیان اینکه در سال گذشته دومین نشست بین المللی سرمایه گذاری فناوری D8 در پارک پردیس برگزار گردید این رویداد با حضور بیش از 160 شرکت نماینده از 19 کشور برپا شد که در نهایت تفاهم نامه ای به میزان 550 هزار دلار در راستای خرید تجهیزات پزشکی به مرحله انعقاد رسید.

وی با بیان اینکه در طی سال نمایشگاه هایی همچون اینوتکس 2020 را برگزار کردیم گفت: در راستای توسعه زیست بوم کارآفرینی از برگزاری رویدادهای مرتبط با این موضوع نیز حمایت هایی داشته ایم.

جریان سازی تجارت دانش و فناوری در سال 98

وی با بیان اینکه طی برگزاری 10 رویداد در 9 حوزه، 40 احتیاج فناوری مورد شناسایی نهاده شد، گفت: در 4 فستیوال اختراعات (صنعت کشاورزی، سنگ، کاشی و سرامیک، از پساب تا آب) 300 طرح معرفی شدند.

وی گفت: همچنین 7 استارتاپ به سرمایه گذاران در رویدادهای مختلف معرفی شدند.

دستاوردهای شبکه فن بازار شبکه ملی ایران

وی با بیان اینکه 204 میلیارد ریال هزینه بازاریابی و فروش 142 محصول فناورانه در سال 98 دستاورد شبکه فن بازار بوده است، گفت: همچنین 3 شعبه جدید فن بازارهای منطقه ای و تخصصی و 26 فن بازار تخصصی و منطقه ای طی سال گذشته راه اندازی شد.

وی اضافه نمود: 92 مورد برطرف احتیاج فناورانه به ارزش 310 میلیارد ریال یکی دیگر از دستاوردهای شبکه فن بازار ملی ایران بوده است.

رئیس پارک فناوری پردیس ادامه داد: 10 کارگزار جدید به شبکه فن بازار ملی ایران در سال گذشته اضافه نموده شد.

ایجاد زمینه اشتغال نخبگان مقیم خارج در پارک

صفاری نیا با بیان اینکه از 14 کشور مهاجرت معکوس شده است، گفت: در مجموع 28 شرکت دانش بنیان عضو پارک توسط ایرانیان مقیم خارج راه اندازی شده است.

دستاوردهای پارک فناوری پردیس برای مقابله با کرونا

وی با بیان اینکه بیش از 27 شرکت دانش بنیان عضو پارک 31 محصول مرتبط با کرونا را به فراوری می رسانند، گفت: کیت های تست تشخیص کرونا، ونتیلاتور، ماشین بیهوشی، دستگاه مطالعات ساختار ویروس، تست سلامت ریه، ماسک تنفسی و محافظتی، تست غربالگری و … از جمله این محصولات فراوری شده توسط محققان پارک پردیس در حوزه کرونا بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1341

به "میزان صرفه جویی ارزی در پارک فناوری پردیس، مهاجرت معکوس از 14کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان صرفه جویی ارزی در پارک فناوری پردیس، مهاجرت معکوس از 14کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید