هشدار درباره صعود احزاب پوپولیستی در انتخابات اروپا، لزوم تشکیل ایالات متحده اروپایی

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران: وزیر خارجه ایتالیا درباره صعود احزاب پوپولیستی و حیات مجدد ملی گرایی در اروپا هشدار داده و با تاکید بر لزوم تشکیل ایالات متحده اروپایی توضیح داد که این اتحادیه همچنین به یک ارتش مشترک احتیاج دارد.

هشدار درباره صعود احزاب پوپولیستی در انتخابات اروپا، لزوم تشکیل ایالات متحده اروپایی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اما بونینو وزیر امور خارجه ایتالیا در تبادل نظر با روزنامه آلمانی زوددویچه سایتونگ، از سیاست آلمان در حل بحران یورو دفاع نموده و با رد انتقادهایی که از کشورهای جنوب اروپا به سیاست های برلین در این راستا وارد می گردد گفت: کسی که آلمان را مسئول همه مسائل می داند، نه تنها ناحق می گوید بلکه رفتار ناعادلانه ای را هم انجام می دهد.

وی همچنین گفت که این انتقاد که برلین با سیاست های ریاضتی سختگیرانه خود از رشد اقتصادی در کشورهای جنوبی اروپا جلوگیری به عمل می آورد، اظهار نظری از روی تنگ نظری است.

وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین توضیح داد که برای بدهی های کلان دولتی ایتالیا نه اروپا و نه آلمان مسئول نیستند بلکه خود ایتالیا مسئول چنین شرایطی است. البته نظم دادن به امور اقتصادی یک هدف شخصی نیست. ایتالیا اقدامات ضروری را در این راستا انجام می دهد، حالا زمان آن است که سرمایه گذاری کنیم و پروژه های زیر ساختی بزرگ اروپا را شروع کنیم.

وی همچنین خواهان ایجاد طرح بدهی های مشترک و اوراق قرضه مشترک اروپایی در این اتحادیه شد. با این حال وی اعتراف کرد که در حال حاضر امکان اجرای چنین طرحی از نظر سیاسی نیست.

وی همچنین درباره استقبال شهروندان از احزاب پوپولیستی و گروه های مخالف اروپا در انتخاات پارلمانی اروپا در ماه می ابراز نگرانی نموده و گفت که اتحادیه اروپا نباید حالا در جهت توسعه توقف کند، بلکه باید به یک ایالات متحده اروپایی تبدیل گردد.

اما بونینو همچنین خاطر نشان کرد که اتحادیه اروپا بخصوص باید یک ارتش مشترک را ایجاد کند. امروزه هر کشوری در زمینه دفاعی هر چقدر که می خواهد صرفه جویی می نماید. به این ترتیب اروپاییان در معرض این خطر قرار دارند که تمام ظرفیت های مشابه را از دست بدهند.

وزیر خارجه ایتالیا همچنین درباره حیات دوباره ملی گرایی در اروپا هشدار داده و گفت که هر گونه بازگشت به سوی ملی گرایی یک خیال باطل دراماتیک است و اینکه ناسیونالیسم واقعا چه مفهومی دارد را نسل پدران ما تجربه نموده اند.

وی همچنین توضیح داد که ایتالیا در دوران ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا سه نکته کلیدی را مد نظر قرار می دهد، یکی بحران در منطقه مدیترانه بخصوص در سوریه، توجه به اروپای شهروندی در مفهوم حکومت قانون و آزادی های اساسی و سوم رشد اقتصادی.

وزیر خارجه ایتالیا همچنین گفت که بیکاری بالای جوانان در کشورهای جنوب اروپا یک درام سیاسی و انسانی است. اگر جوانان وارد بازار کار نشوند انسجام و وحدت جامعه در معرض خطر قرار می گیرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 536

به "هشدار درباره صعود احزاب پوپولیستی در انتخابات اروپا، لزوم تشکیل ایالات متحده اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره صعود احزاب پوپولیستی در انتخابات اروپا، لزوم تشکیل ایالات متحده اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید